?کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین بخش نهم?

پاندا تپلی

Guest
صفحه های 21 و 22

قدرت کلام


(( شما را از روی سخنانتان قضاوت خواهند نمود و بر اساس کلامتان، بر شما حکم خواهند نوشت ))

کسانی که از قدرت کلام آگاهی دارند، مراقب تمام جملات و کلماتی که به کار می‌برند، هستند. تنها کافی است که واکنش حسی کلمات را در نظر بگیریم تا مطمئن شویم که هر کلامی هرگز بدون پیامد نیست. در واقع هر کلامی به زبان می آوریم، به مرور شخصیت ما را میسازد.

مردی را می شناختم که دائم تکرار می کرد: (( هیچ وقت ماشین گیرم نمیاد! همین که پا میذارم توی خیابون انگار همه ماشینا غیبشون میزنه!))

برخلاف او، دخترش همیشه می گفت: (( من هیچ وقت بی ماشین نمی مونم پام که به خیابون میرسه ،همیشه یک ماشین جلوی پام ترمز میکنه .)) و تا سالها به همین روال گذشت. در واقع هر یک از آن‌ها قانون مربوط به خود را در زندگی‌اش ثبت کرده بود .یکی از آنها قانونی برای شکست خوردن و دیگری برای موفقیت." روانشناسی خرافات " بدین شکل به وجود می‌آید!

وقتی کسی نعل اسب یا پای خرگوش را برای جلوگیری از حوادث تلخ و یا خوش شانسی به کار می‌برد، دیگر به این فکر نمی‌کند که این دو اصلاً قدرتی ندارند. در واقع این کلام و باورهای خود ما است که در ضمیر ناخودآگاه ما اثر گذاشته و ما را منتظر موارد مثبت میکند تا خوش شانسی به سراغمان بیاید. یا " شرایط خوش اقبالی" را به سمت ما جذب می نماید. البته به تجربه ثابت شده است آدمی که در معنویت سیر می کند، به قوانینی بالاتر باور دارند پس دیگر تحت تاثیر چنین قوانینی قرار نمی گیرد. آدمی قادر نیست تا گذشته خود را تغییر دهد ، اما می تواند خاطرات تصاویر نقش بسته در ذهنش را حذف کند، و کنار بگذارد.

برای مثال دو مرد در کلاس های من حضور داشتند که چند ماهی در کسب و کار خود بسیار موفق بودند، اما خیلی ناگهانی، همه چیز را از دست دادند. و سعی کردیم تا شرایط را مورد بررسی قرار دهیم. متوجه شدم آنها به جای آنکه برای موفقیت به خدا تکیه کنند، و از عبارات تاکیدی واقعی بهره بگیرند؛ هر یک برای خودشان یکی از آن میمون های خوش شانسی را خریده بودند. میمون هایی که معمولا امروزه از پلاستیک ساخته می‌شوند. به آنها گفتنم: (( خب پس معلوم شد؛ که چه خبره، شما به جای اینکه به خدا تکیه کنید ، رفتید سراغ این مجسمه های میمون نما. !! بندازین شون دور! و فقط قانون بخشندگی خدا را توی زندگیتون به کار بگیرین ! )) انسان می تواند خود را بخشیده و همیشه افکار منفی را از خود دور کند .

میمون های پلاستیکی را در آتش زغال سوزاندند و کسب و کار آنها دوباره بر روی مدار موفقیت قرار گرفت. منظور من این نیست که حالا دیگر باید وسایل تزیینی خود را نیز دور بیندازید، اما باید همیشه حواسمان جمع باشد، که تنها یک قدرت مطلق در این دنیا وجود دارد؛ و آن "قدرت خداوند "است. هر چه هست، هر قدرت دیگری که در این دنیا می بینید، همگی از قدرت مطلق خداوند سرچشمه می گیرد. اجسام نیز تنها می توانند به عنوان نماد امید و منتظر موارد مثبت بودن، به کار گرفته شود.

روزی با یکی از دوستانم بودم که بسیار ناامید شده بود. و وقتی داشتیم از خیابان رد می شدیم او نعل اسبی پیدا کرد. با خوشحالی گفت که حتما خدا این را برایش فرستاده تا دوباره قوی شده و شانس به در خانه اش رو کند.


تنها چیزی که در آن زمان داشت بر روی ذهن او اثر می‌گذاشت، همان نعل اسب بود. امید او به یک باور قلبی تبدیل شدو در نهایت به موفقیت‌های شگفت‌انگیزی رسید. باید این را به شما بگویم ، آن مرد ها تنها به میمون ها متوسل شده بودند؛ اما این زن حواسش به قدرتی بود، که در پشت این نعل اسب قرار داشت؛ قدرت خدا.



 
آخرین ویرایش:

Sogand

Guest
پاندا جون مرسی بابت زحماتت و هرشب این متن هارو میزاری و همه رو تگ میکنی???????
 
استارتر
استارتر

پاندا تپلی

Guest
پاندا جون مرسی بابت زحماتت و هرشب این متن هارو میزاری و همه رو تگ میکنی???????
خواهش می کنم قشنگم???
از تو هم بابت چالش شکرگذاری عالیت که به هممون و به خصوص سایت کلی انرژی مثبت میده خیلی ممنونم و همه ممنونیم?
 

بالا