پاندا تپلی

Guest
صفحه های 23 ، 24 ،25

در مورد خود من خیلی طول کشید تا باور کنم که هیچکدام از اشیا باعث بدبیاری نمی شوند . هرگاه که اتفاق بدی می افتد ، من نیز دچار یاس و ناامیدی می شدم. سرانجام متوجه شدم که تنها یک چیز می تواند ضمیر ناخودآگاه مرا زیر و رو کند و آن هم این نکته بود: (( قدرت دومی در این جهان هستی وجود ندارد . تنها یک قدرت هست و آن هم خدا است ، پس چیزی به نام ناامیدی هم وجود ندارد و کسی که خدا را داشته باشد، همواره به طور شگفت انگیزی شاداب و خندان است .))


ناگهان تغییر را حس کردم و شادابی چنان به طور پیوسته بر سر راهمان قرار گرفت که به راستی انگشت به دهان ماندم .

دوستی داشتم که ادعا می کرد اگر سرش را هم قطع کنند ، هرگز از زیر نردبان رد نخواهد شد ! زیرا در باور برخی افراد ، اینکار باعث بدبختی و بلایای عجیب و غریبی می شود ! به او گفتم : (( اگر از همچین چیزی به ترسی ، یعنی قبول کردی که
دو تا قدرت توی این دنیا هست ، یکی شر و یکی هم خیر . در حالی که باید فقط به یک قدرت ایمان داشته باشی و آن هم قدرت مطلق الهی است ، قدرتی که چنان والا و عظیم است که دیگه جایی برای شر باقی نمیذاره . فقط آدمیزاد که واسه خودش شر کاذب درست میکنه . پس اگه میخوای به این باور برسی که فقط قدرت خدا وجود داره و شر نه قدرتی داره و نه اصلا واقعیه ، تا یه نردبون دیدی ، از زیرش رد شو! می بینی که هیچی نمیشه ! )) چند روز بعد به سراغ صندوق اماناتش در بانک رفت . در بانک یک نردبان کار گذاشته بودند که برای رسیدن به صندوق ، باید حتما از زیر آن رد می شد و راه دیگری نبود ! ترسید و از همان راهی که رفته بود ، برگشت ! انگار که ببری درنده در سر راهش گذاشته بودند و او نمی توانست با آن گلاویز شود ! وقتی دوباره پایش را در خیابان گذاشت ، به یاد جملات و حرفهای من افتاد و عزم خود را جزم کرد تا برای یک بار هم که شده ، از زیر این نردبان رد شود . تصمیم وحشتناکی بود ! انگار که می خواست به جنگ همان ببر درنده برود ! او برای سالیان دراز ، ذهنش را اسیر نردبانها کرده بود . به طرف نردبان رفت ، نفسش را حبس کرد ، و سپس دید که دیگر نردبان در آنجا نیست !معمولاً چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد!اگر کسی تصمیم بگیرد که بر مانعی چیره شود ، آنگاه می بیند که اصلاً مانعی در کار نیست ! به این مورد قانون عدم مقاومت میگویند که دارای اهمیت زیادی است است .

بزرگی می گوید که
شهامت ، انسان را به نبوغ رسانده و جادو میکند . با شهامت به سمت موانع بروید تا متوجه شوید که اصلاً مانع در کار نیست ! وقتی با شهامت به طرف مشکلات می روید ، می بینید که همه آنها پوچ و تنها زاییده افکار منفی شما هستند .

در واقع این خود ترس بود که نردبان را بر سر راه آن زن می گذاشت و وقتی دیگر از آن نترسید ، دیگر وجود خارجی هم نداشت .

باید حواسمان باشد که نیرو های پنهان ذهن ما همواره دارند بر ضمیر ناخودآگاه ما اثر می گذارند و این خود ما هستیم که سررشته اوضاع را به دست داریم ، گرچه ممکن است حواسمان به این موضوع نباشد . بسامدهای قدرت کلام ما دارای چنان نیرویی باشکوهی است که هر چه بر زبان می آوریم به سوی خود ما باز می گردد . کسانی که دائم برای خودشان بیماری می تراشند و از مریضی حرف میزنند ، بیماری ها را به سمت خود جذب می کنند .

حتی بسیاری از افراد وقتی به این حقیقت پی می برند باز هم نمی توانند در گفتار خود دقت کنند . دوستی دارم که وقتی دارد با تلفن حرف میزند . همیشه می گوید: (( پاشو بیا اینجا تا عین اون قدیما باهم وراجی کنیم .))این عبارت که عین اون قدیما او را جی کنیم ، به معنی یک ساعت به کاربردن ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه مخرب است . اغلب این گفتگوها شامل : شرایط مالی افتضاح ، شکست در زندگی ، بیماری و خلاصه نالیدن است .

من نیز اغلب در جوابش می گویم : ((نه ، ممنون . من اونقدر از این وراجی ها کردم که واسه هفت پشتم هم بسه!اینجور وراجیا بدجوری واسه آدم گرون تموم میشه . اما اگه به جای اون وراجیا ، از چیزای مثبت حرف بزنیم ، خیلی هم خوشحال میشم . در مورد چیزهایی که از زندگی میخوایم ، نه اون ورا جیای قدیم که اصلاً دوستشون نداریم .))

ضرب المثلی هست که میگوید:
(( تنها برای سه چیز از کلام تان بهره بگیرید: درمان بیماری ، برکت و نعمات خداوند ، و نیک بختی و عاقبت بخیر شدن .))

آنچه که آدمی در مورد دیگران می گوید ، دیگران هم در مورد او خواهند گفت . و هرچیز را که برای دیگران بخواهد ، در واقع برای خودش خواسته است .

((نفرین کردن دیگران مانند این است که به امید مرگ دشمنانت ، خودت جام زهرا بنوشی .))

چنانچه کسی برای دیگری بدبختی طلب کند ، شک نکنه که خودش گرفتار بدبختی خواهد شد . اگر کسی به دیگری کمک کند تا موفق شود ، در واقع خود را به سوی موفقیت رهنمون ساخته است.


سلامت بدن ما می تواند با کلام و بینشی پاک و شاداب ، دوباره خود را بازسازی نماید و به طور کامل از بیماری‌ها و بلایا رهایی بیابد . کسی که از نیروهای پنهان ذاتی خود آگاه باشد ، می داند که بیماری ها از ذهن ما سرچشمه می گیرد و برای تندرستی ،ابتدا باید ذهن را پاک نمود .

 
استارتر
استارتر

پاندا تپلی

Guest
ممنون?? ناراحت نمیشی بپرسم چرا چند روز بود که ۴ اثر رو نمیگذاشتی?
سلام عزیزم ?
آخه کلا چند روز بود که اصلا سایت نمیومدم?
به این دلایل?
چندتا امتحان داشتم اگه میومدم سایت رفتم با خدا بود?
 

بالا