پاندا تپلی

Guest
صفحه های 51 ، 52


اگر آدمی تنها به خداوند تکیه کند ، او سرچشمه نعمات بیشمار و بیکران است. تنها شرط آن این است که آدمی پیش از دریافت نعمت ، شکرگزار خداوند باشد.

((شکر نعمت نعمتت افزون کند.)) هر چقدر که به لطف خداوند باور داشته باشیم همان قدر دریافت خواهید نمود.(( باور ، همان چیزی است که امید دارید تا به شما ارزانی شود و دلیلی برای چیز هایی است که هنوز ندیده اید.)) وقتی باور داشته باشید ؛ تنها بر هدفتان متمرکز می شوید و دیگر به موانع فکر نخواهید نمود ؛ و اگر هرگز از لطف او ناامید نشویم به موقع در فصل درو ،حاصل کار کائنات را خواهیم دید.

مسیح برای انسان‌ها این بشارت را آورد
که قانونی بالاتر از قانون کار ما نیز وجود دارد و آن همان رحمت الهی یا بخشندگی است ؛ این قانون انسان را در پناه لطف و رحمت پروردگار قرار می دهد و او را از قانون(( علت و معلول ))رهایی می بخشد. قانونی که تنها به عاقبت کار می‌اندیشد.

در سایه لطف پروردگار است که می‌گویند
از آنجا درو خواهی کرد که حتی چیزی نکاشته ای. هدیه خداوند به سادگی به انسان ارزانی داده می شود بدون آنکه حتی بتوان فکرش را کرد که ازکجا رسیده است . ((او بخشنده ی مطلق است.)) هر کسی که بتواند بر اندیشه مادی چیره شود ، بی وقفه زیر باران رحمت الهی قرار خواهد داشت.

در اندیشه‌های مادی می توان تعصبات و محنت ها را دید اما خداوند می‌گوید: (( خاطرتان تخت که من قدرتی ورای این دنیای مادی هستم))

اندیشه مادی به معنی گناه ، بیماری و مرگ و نابودی است. اما یک ذهن معنوی می‌داند که این ها تنها زاییده ذهن دنیوی انسان است. و خداوند می‌گوید که با یاد خدا ، بیماری و ماتم از میان خواهد رفت و مرگ پایان زندگی نیست. و بدین ترتیب آخرین دشمن انسان که ذهن منفی اوست ، مغلوب خواهد شد.

امروزه حتی دانش بشری نیز این را تایید می‌کند که اگر بتوانیم در ضمیر ناخودآگاه خودمان ، تصاویر جوانی ابدی و زندگی جاودان را حک کنیم ، دیگر مرگ معنی نخواهد داشت.


ضمیر ناخودآگاه ما آن چنان قدرت خام و بی شکل را در اختیار دارد که بدون هیچ گونه چون و چرایی تنها به دستورات ما عمل می کند.

با توجه به
جهتی که ما به ذهن ابر هوشیار خود می دهیم( که خداوند در نهاد انسان قرار داده است) جسم ما نیز دوباره شکل می گیرد .


در واقع انسان دیگر جسم خود را به دست مرگ نخواهد سپرد ، همان طور که والت وایتمن ، شاعر آمریکایی نیز در شعر خود می گوید جسم ما به نور تبدیل شده و بر اساس آموزه‌های الهی ، گناهانم بخشیده می‌شود و قبرها ، جز گودالهای خالی نخواهد بود.



 
آخرین ویرایش:

بالا