پاندا تپلی

Guest
صفحه های 31 ، 32


قانون عدم مقاومت




((در مقابل شر نایستید. تلاش نکنید تا به جنگ با شر برخیزید، بلکه شر را تنها باید با نیکی از سر راه برداشت .))

وقتی شما با چیزی بر روی زمین جنگ نداشته باشید، چیزی هم برای جنگیدن وجود ندارد .

چینی ها می گویند که آب عنصر بسیار قدرتمندی است زیرا در مقابل چیزی مقاومت نمی کند. آب می تواند هر صخره ای که در مقابلش باشد را رد کند و هر چیزی را کنار بزند تا راهش را باز نماید.


مسیح نیز می‌گوید: (( با شربه جنگ برنخیزید.)) زیرا اصلاً شری وجود ندارد! شرتنها از ذهن شیطانی ما سرچشمه میگیرد، یا آن را ، نتیجه باور داشتن به دو قدرت می‌دانند: خیر و شر

روایتی باستانی از آدم و حوا وجود دارد که ،از آن درخت ممنوعه خوردند .از آن پس به جای تنها دیدن قدرت خداوند دو قدرت را در ذهن خود پروراندند.

بنابراین ، شر تنها یک قانون کاذب است که آدمی آن را با یک اشتباه روانی ، یا روح مسخ شده خود ، به وجود آورده که به خاطر باور داشتن به گناه ، بیماری و مرگ ، مسخ شده و به خاطر همین افکار پلید و غیر اخلاقی ، دچار وهم و خیال گشته است .

در بخش های قبلی برای شما گفتم که روح آدمی در واقع همان ضمیر ناخودآگاه او است ، و ما هر احساسی را که به طور دائمی و عمیق در خود به وجود آورده ایم ، چه خوب و چه بعد ، همان در زندگی ما نیز نمود پیدا خواهد کرد ، و هر تصویری را که در ضمیر ناخودآگاه مان داشته باشیم ، در تمام جوانب زندگی ما نمایان می شود . کسی که بیمار می شود، حتما آن بیماری را در ذهن خود تصویر سازی کرده است و هر کسی که دچار فقر و تنگدستی می شود ، بیشتر نگرش او فقر و تنگدستی است و کسی که ثروتمند است ، دارای نگرش وفور نعمت میباشد .

بسیاری از مردم از من می پرسند که وقتی یک کودک خردسال بیمار می‌شود ، در حالی که هنوز حتی فکری از خود ندارد ، چطور توانسته بیماری را جذب کند ؟ پاسخ من این است که یک کودک در مقابل افکار پلید اطرافیان خود بسیار آسیب پذیر است و اغلب همان ترس‌های پدر و مادرش را به خود جذب می‌کند . زمانی از یک استاد علوم متافیزیک شنیدم که گفت : ((اگر شما ضمیر ناخودآگاهتان را به دست نگیرید ، یک نفر دیگر کنترل آن را به دست خواهد گرفت و هر گونه که دلش بخواهد آن را تربیت خواهد کرد .اغلب مادرها همیشه این ترس را دارند که کودکشان دچار بیماری نشود و برای همین دائم به دنبال نشانه های بیماری در بچه خود هستند و همین باعث می شود تا فرزندشان به راست دچار بیماری و ضعف و بدبختی شود . برای مثال دوستی از خانمی پرسید که آیا فرزند او دچار سرخک شده است ؟ و آن خانم بلافاصله گفت: (( هنوز نه!)) انگار که انتظار داشت باید حتما روزی دچار سرخک بشود! بدین ترتیب او در واقع داشت زمینه ی سرخک گرفتن آن کودک را ایجاد می‌کرد. اما از طرفی وقتی کسی بر روی افکار درست و مثبت تمرکز می‌کند ، کسی که فقط برای دیگران افکار خیرخواهانه در سر دارد ، و کسی که هرگز ترس به دل خود راه نداده و هرگز خودش تحت تاثیر افکار منفی و شیطانی دیگران قرار نمی‌دهد ، در واقع او دارد تنها امواج مثبت و خوب از خود ساطع می کند .
 
آخرین ویرایش:

بالا