از بین بردن پرز شال و روسری با ترفندهای خفن

پرند اسکارف

کاربر جدید
عضویت
Jan 20, 2024
جنسیت
خانم
از بین بردن پرز و دون دون به شما کمک می کند تا شال و روسری شما مجدد جلوه زیبای خود را بدست آورد و بتوانید مدت زمان بیشتری از شال و روسری های خود استفاده کنید. در رابطه با از بین بردن پرز شال و روسری ها موارد زیادی است که کمک می کند تا بتوانیم از شال و روسری های خود استفاده کنیم زیرا دون دون و پرزی و نخ کش شدن ظاهر بدی را برای شال و روسری ها ایجاد می کند. در ادامه با چند روش کاربردی برای از بین بردن پرز و دون دون شدن شال و روسری ها آشنا می شویم:

1- استفاده از تیغ و یا ژیلت

از ویژگی شالی که پرز می دهد این است که نمی توان از آن ها در هرجایی بهره برد و گاها غیر قابل استفاده می شود. یکی از روش های کم هزینه و راحت برای از بین بردن پرز چسبیده به شال و روسری استفاده از ژیلت و یا تیغ می باشد. در هنگام استفاده از تیغ و یا ژیلت برای از بین بردن پرز شال و روسری حتما آن را با دقت و بسیار نرم و آهسته و به جهت خواب بافت پارچه بکشید. طوری که کمترین فشار ممکن روی آن بیاید تا موجب پاره شدن شال و روسری شما نشود. در انتهای کار بعد از کشیدن تیغ و یا ژیلت به کمک چسب نواری پرز ها را از روی شال و روسری جمع کنید. نکته مهم در این رابطه این است که هرگز از تیغ های صابون دار استفاده نکنید. تیغ ها را به هیچ وجه قبل از پرز گیری خیس نکنید.

2- استفاده از سرکه سفید

یکی دیگر از روش های راحت برای از بین بردن پرز شال و روسری استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید به از بین بردن پرز شال و روسری کمک چشمگیری می کند. برای استفاده از این روش ابتدا باید مقدار کمی از سرکه سفید را با مایع نرم کننده لباس مخلوط کنید و شال و یا روسری خود را به آرامی با این ترکیب بشویید. در این روش سرکه سفید به از بین بردن پرز های روی سطح از طریق شل کردن الیاف و بافت پارچه کمک می کند.

3- غلطک های پرزگیر

روش بعدی که می توانید از آن کمک بگیرید استفاده از غلطک های پرزگیر است. یک روش راحت و مرسوم در بین افراد برای از بین بردن پرز های شال و روسری و هرنوع لباسی است و بر روی این غلطک ها چندین ورقه چسبناک وجود دارد که می توان آن ها را بعد از استفاده عوض کرد. با بالا و پایین حرکت دادن این غلطک روی پارچه شال و روسری که پرز به آن چسبیده باشد. پرز ها به نوار چسب روی غلطک چسبیده و سطح شال و روسری شما صاف می شود. این پرزگیر ها در تمام فروشگاه ها در دسترس هستند.

4- سنگ پومیس

استفاده از سنگ پومیس یا سنگ پا از دیگر مواردی است که می توانید از آن ها کمک بگیرید. در این روش باید سنگ پومیس را در جهت بافت پارچه و به آرامی بکشید و حرکت دهید تا پرزها از بین بروند. نکته مهم در این روش این است که به هیچ وجه از این روش برای از بین بردن پرز های شال و روسری های ابریشمی، ساتن، حریر و یا هرگونه شال و روسری ظریف دیگر استفاده نکنید.

5- قیچی کردن پرز ها

روش دیگر برای از بین بردن پرز شال و روسری ها قیچی کردن آن ها می باشد. برای استفاده از این کار شال و یا روسری مورد نظر خود را بر روی یک سطح صاف و در نور مناسب پهن کنید. سپس باید دست خود را زیر شال و یا روسری ببرید تا همه پرز ها بیرون بزنند و مشخص شوند. در این مرحله به راحتی می توانید پرز ها را از سطح پارچه شال و روسریتان قیچی کرده و آن ها را جدا کنید. در این روش حتما از قیچی های کوچک استفاده کنید تا آسیبی به پارچه شال و روسری شما وارد نشود.

6- اسفنج مرطوب و یا پد

برای از بین بردن پرز شال و روسری می توانید از یک اسفنج خیس بهره ببرید. ابتدا آن را فشار دهید تا آب اضافه آن خارج شود. سپس بر روی شال و روسری پرز و دون دون خود بکشید. برای این کار از یک حرکت رو به پایین استفاده کنید و اصلا اسفنج را خلاف جهت نکشید.

7- دستکش پلاستیکی

دستکش های پلاستیکی هم از مواردی هستند که می توانید به کمک آن ها پرز شال و روسری و دون دون های روی آن ها را از بین ببرید. یک دست کش دست کنید و آن را روی سطح پارچه بکشید و معمولا همه پرز ها به دستکش می چسبند و در یک منطقه جمع می شوند برای جدا کردن تجمع این پرزهای حاصل از دست کشیدن با دستکش پلاستیکی می توانید از نوار چسب و یا غلطک پرزگیر بهره ببرید.

8- استفاده از بیگودی

بیگودی ها یکی از وسایلی است که به شما در از بین بردن پرز شال و دون دون شدن آن ها کمک می کند. بیگودی ها بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند. از این رو می توانید از آن ها برای از بین بردن پرز پارچه های پشمی و کشمیر بهره ببرید. بیگودی ها را می توانید آهسته روی شال و روسری خود بچرخانید و پرز و دون دون های سطح آن را جمع کنید.
 

بالا