چکار کنیم که شال و روسری از روی سر، سر نخورد؟

پرند اسکارف

کاربر جدید
عضویت
Jan 20, 2024
جنسیت
خانم
، هر کدام یکی از پوشش های سر محسوب می شوند که بانوان برای تکمیل پوشش خود به آن نیاز دارند. اما در بسیاری از مواقع یا هنگام استفاده دائماً در حال سُر خوردن از روی سر می باشد و هر لحظه باید آن را مرتب کرد. جلوگیری از سُر خوردن شال و روسری یکی از مهم ترین دغدغه های خانم ها در هنگام استفاده از آن ها می باشد. اما چگونه می توان این لیزی شال و روسری زنانه را از بین برد یا روش جلوگیری از سُر خوردن شال و روسری چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتها با ما در تیم پژوهشی بمانید.

عواملی که باعث سُر خوردن روسری و شال از روی سر می شوند؟

◘ چرا شال و روسری سُر می خورد؟ شال و روسری زنانه انواع مختلفی دارند و این تنوع شامل تفاوت در جنس نیز می باشد. ابریشم، نخ، ساتن، حریر و... از جمله جنس های شال و روسری می باشند که در بازار با طرح و رنگ های مختلف عرضه می گردد. اما برخی از این جنس ها حالت سُرسُری دارند، یعنی از روی سر لیز می خورند و ایستایی ندارند. دلیل آن هم به خاطر الیاف به کار رفته در تار و پود آن هاست که باعث می شود سبک و ظریف باشند و همین ظرافت سبب سُر خوردن آن ها می گردد.
◘ اما شاید برخی از شال و روسری هایی که ایستایی خوبی نیز دارند باز هم به خاطر شُل بسته شدن از روی سر لیز بخورند. بسیاری از بانوان عادت دارند هنگام استفاده از شال و روسری زنانه آن را به حالت ساده و بدون گره بر روی سر بیاندازند و اصطلاحاً روسری یا شال را شُل می بندند. بله، شُل بستن یا شُل گره زدن روسری یا شال یکی از دلایل سر خوردن شال و روسری از روی سر می باشد.
◘ بسیاری از خانم ها عادت دارند موهای خود را باز بگذارند و از بستن آن ها به وسیله کش یا گیره امتناع می ورزند. چرا که با این کار احساس راحتی و آزادی بیشتری دارند و یا ممکن است نگران شکسته شدن موهای خود در اثر بستن با کش و گیره باشند.
◘ حال در مورد افرادی که موهای بسیار صاف یا لختی دارند نیز بیشتر صادق است. مخصوصاً اگر از نرم کننده ی موی سر استفاده می کنید بدانید که خود باعث سُر خوردن شال و روسری از روی سرتان می شود، چرا که لطافت زیاد موها نیز سبب سُر خوردن شال و روسری زنانه از روی سر می گردد.

چکار کنیم که شال و روسری از روی سر، سُر نخورد؟

از بین بردن لیزی شال و روسری همانطور که گفته شد یکی از دغدغه های مهم خانم ها در هنگام استفاده از شال و روسری زنانه می باشد. بسیاری از بانوان با روش های مختلفی سعی می کنند تا مانع سُر خوردن شال و روسری از روی سر شوند. اما شاید شما جزو آن دسته از افراد باشید که هنوز در این مورد اطلاعاتی ندارید. نگران نباشید. ما در تیم پژوهشی پرند، با تحقیق در این زمینه، روش هایی را برای شما گردآوری کرده ایم که به وسیله ی هر کدام از آن ها می توانید دیگر با خیال راحت شال و روسری زنانه مناسب استایل خود را استفاده نمایید و نگران لیز خوردن آن از روی سر نباشید. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- جنس پارچه شال و روسری:

برای جلوگیری از سر خوردن شال و روسری چه کار کنیم؟ شال زنانه و روسری زنانه خود را همواره از بین جنس هایی خریداری نمایید که میزان لیزی یا سُرخوردگی کمتری دارند. در این میان، شال و روسری های نخی ایستایی بالایی دارند و برای استفاده ی روزمره بسیار مناسب می باشند. چرا که دیگر نگران سُر خوردن آن ها از روی سر نخواهید بود. همچنین شال و روسری هایی که حالت پشمی یا ضخیم دارند نیز کمتر از روی سر لیز می خورند. اما شاید نتوانید در مجالس و مهمانی ها از استفاده کنید و به یک شال یا روسری مجلسی احتیاج داشته باشید تا استایل خود را تکمیل نمایید. برای این کار می توانید از روسری های ابریشم تویل یا کج راه که لیزی کمتری دارند استفاده نمایید. یکی از معتبرترین فروشگاه های عرضه ی انواع شال و روسری زنانه در کشور می باشد. برای تماشای محصولات ما و اینجا کلیک نمایید.

2- نوع بستن یا گره شال و روسری:

شال زنانه و روسری زنانه برای ایستایی خوب بر روی سر باید به وسیله ی یک ترمز نگه داشته شوند، که ترمز در اینجا همان گره می باشد. بهتر است هنگام استفاده از روسری زنانه؛ مخصوصاً آن جنس هایی که میزان سُر خوردگی بیشتری دارند، کمی آن ها را محکم تر گره بزنید تا نگران جابجا شدن و یا سُر خوردن روسری زنانه خود از روی سر نباشید. در مورد شال نیز مدل های مختلفی برای گره زدن آن وجود دارد که ما در مقاله ی " " به آن ها پرداخته ایم. اما با این حال ممکن است شخص تمایلی به گره زدن شال نداشته باشد، پس برای این که بدانید شال زنانه را چگونه روی سر نگه دارید تا انتها ما را دنبال نمایید.

3- مدل بستن مو:

یکی از راه هایی که می تواند مانع سر خوردن شال و روسری زنانه از روی سر شود، بستن مو می باشد. اگر بخواهید شال و روسری زنانه روی سر خوب بایستد باید مانند ساختمانی که نیاز به زیرسازی خوب برای خراب نشدن در اثر زلزله دارد، در زیر شال و روسری نیز زیرسازی لازم انجام شود. یعنی موهای خود را در پشت سر با یک کش یا گیره به خوبی ببندید تا بلندی و آزادی موها، شال و روسری زنانه را با خود همراه نکند و به سمت پایین نکشد. فقط به یک نکته توجه کنید آن هم هنگام انتخاب گیره سر، حتماً دقت نمایید که از گیره سری استفاده کنید که تیزی نداشته باشد و باعث نخ کش شدن شال یا روسری نگردد.

4- جنس مو:

روش جلوگیری از سُر خوردن شال و روسری و همچنین داشتن احساس راحتی و آرامش در هنگام استفاده از شال یا روسری مورد علاقه ی خود سعی کنید از نرم کننده استفاده ننماید. اگر نیاز مبرم دارید که حتماً در هنگام شستشوی موی خود از نرم کننده استفاده کنید، برای آن که بدانید چطور می توان در این زمان از سر خوردن شال و روسری جلوگیری کرد، حتماً دیگر روش های از بین بردن لیزی شال و روسری را مطالعه کنید. یکی از متنوع ترین فروشگاه های عرضه ی انواع شال و روسری زنانه از جمله ، ، و ... در کشور می باشد.

چکار کنیم که شال و روسری از روی سر، سر نخورد؟


5- استفاده از اکسسوری:

شال زنانه مخصوصاً در مدل های مجلسی برای افرادی که ساده پوش هستند در سبک و مدل سنتی خود جذاب تر است. از طرفی شال های مجلسی عموماً از جنس حریر، ساتن، ابریشم و امثالهم می باشند که قاعدتاً ایستایی خوبی روی سر ندارند و دائماً در حال سُر خوردن می باشند. اما برای این که در مهمانی یا مجالس رسمی شما به طور دائم در حال مرتب کردن شال خود نباشید می توانید از گیره یا سنجاق های مخصوص شال و روسری استفاده کنید. به وسیله ی این گیره ها شال یا روسری را در هر حالتی می توانید بر روی سر فیکس کنید و ثابت نگه دارید. این روش یکی از قدیمی ترین و ساده ترین روش های جلوگیری از سر خوردن شال و روسری می باشد. لازم به ذکر است که در هنگام خرید گیره روسری دقت کنید که گیره دارای زائده یا تیزی نباشد و باعث نخ کش شدن شال یا روسری شما نگردد.

چکار کنیم که شال و روسری از روی سر، سر نخورد؟1


6- استفاده از کلاه حجاب یا هدبند:

بهتر است بدانید یکی از راه های ساده تر برای جلوگیری از سر خوردن شال و روسری، استفاده از کلاه حجاب یا هد در زیر شال یا روسری می باشد. کلاه حجاب یا هد بند یکی از راه های قدیمی برای پوشاندن موی سر برای افرادی که در هنگام استفاده از شال و روسری تبحر لازم را نداشتند، می باشد. می تواند همراه با کلاه حجاب یا هد بند همرنگ آن باشد تا دیگر خیالتان بابت این موضوع راحت باشد. امروزه کلاه های حجاب و هدبندهای هم رنگ شال و روسری ها در بازار وجود دارد و شما نیاز نیست نگران دیده شدن آن ها از زیر شال و روسری زنانه خود باشید. چرا که علاوه بر همرنگ بودن، به گونه ای طراحی شده اند که می توانید آن ها را تا نزدیک ریشه ی موها یا کمی عقب تر قرار دهید تا از زیر شال و روسری دیده نشوند و شما نیز با آرامش از شال یا روسری مجلسی مورد علاقه ی خود استفاده کنید.

7- استفاده از طلق:

شال و روسری زنانه خصوصاً در نوع مجلسی آن به وسیله ی ترمز می تواند بر روی سر ثابت و خوش ایست بماند که ما در این قسمت استفاده از طلق را به شما پیشنهاد می کنیم. طلق یکی از راه هاییست که در یک دهه ی اخیر در بین بانوان محجبه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و آن هایی که از برق زدن طلق نیز ناخرسند هستند از طلق های مات یا طلق هایی که یک لایه پارچه بر روی آن ها قرار دارد، استفاده می نمایند. بسیاری از این بانوان طلق ها را در منزل با کمک طلق های جلد شیرازه، عکس های رادیولوژی یا پوشه های دکمه دار به صورت یک هلال برش می زنند و استفاده می کنند. جلوگیری از سر خوردن شال و روسری به کمک طلق اینگونه است که طلق را در میان دو لایه پارچه ی شال یا روسری قرار می دهند و بعد آن را سر می کنند یا ابتدا شال یا روسری را بر روی سر گذاشته و سپس طلق را بین دو لایه ی آن قرار می دهند و بر روی سر مرتب می نمایند. برخی از این طلق ها دارای نوارهای چسبی دو طرفه برای ثابت ماندن بر روی پارچه می باشند و برای افرادی که در این زمینه تازه کار هستند بسیار گزینه ی مناسبی می باشد.

8- استفاده از تل پارچه ای:

اگر هیچ کدام از این روش ها برای شما جالب نبود یا مناسب استایل شما نبود، در آخرین مرحله می توانید از تل های پارچه ای برای سُر نخوردن شال و روسری زنانه خود استفاده کنید. تل های پارچه ای علاوه بر این که باعث از بین بردن لیزی شال و روسری می گردند، موها و استایل شما را نیز جذاب تر نموده و زیبایی و شیکی خاصی به همراه دارند.

جمع بندی

شال و روسری زنانه یکی از انواع پوشش هاییست که بانوان برای تکمیل استایل خود نیاز به استفاده از یکی از آن ها را دارند. اما دغدغه ی بسیاری از افراد در هنگام استفاده از شال و روسری زنانه، سُر خوردن مکرر آن از روی سر می باشد. روش های مختلفی برای جلوگیری از سُر خوردن شال و روسری وجود دارد که ما در این مقاله به آن ها پرداختیم. ، یکی از بزرگترین فروشگاه های عرضه ی انواع شال و روسری زنانه در کشور می باشد.
منبع:
 

بالا