نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری نی نی سایت

آیلا

عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
نحوه صحیح مصرف ال کارنیتین و بهترین زمان مصرف برای لاغری در سایت مادران

از آنجایی که ال کارنیتین به بدن کمک می‌کند تا اسیدهای چرب بیشتری در سلول‌های بدن جهت تولید انرژی سوخته شوند، این تصور به وجود می‌آید که ال کارنیتین می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. پیش از بررسی نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری بهتر است ابتدا به یک پاسخ واضح دست یابیم که آیا واقعا درست است که ال کارنیتین سبب لاغری می‌شود؟
Û±Ûµ-Û´Ûµ-ÛµÛ·-images.jpg

واقعیت این است که مطالعات نتایج متفاوتی را در این زمینه ارائه می‌دهند. مثلا در یک مطالعه ۸ هفته‌ای روی ۳۴ زن که به طور مرتب ال کارنیتین استفاده می‌کردند و ۴ روز در هفته نیز تمرینات ورزشی انجام می‌دادند، مشخص شد که آنها در مقایسه با افرادی که ال کارنیتین مصرف نکرده‌اند، دچار کاهش وزن خاصی نشده‌اند. با این حال برخی از پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهند که افراد چاق یا مسنی که در کنار ورزش از ال کارنیتین استفاده کرده‌اند، ۱.۳ کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به سایرین از دست داده‌اند.


در زمینه تاثیر ال کارنیتین روی کاهش وزن، به تحقیقات بیشتری نیاز است اما به طور کلی بر اساس بسیاری از مطالعات و همچنین گزارش مصرف کنندگان، ال کارنیتین این امکان را به ورزشکاران می‌دهد تا در طی تمرینات ورزشی، چربی بیشتری را بسوزانند و در عین حال از بروز احساس خستگی و تحلیل عضلانی نیز پیشگیری به عمل آورند. برای کسب بهترین نتیجه در رابطه با مصرف ال کارنیتین توصیه می‌شود که از این مکمل در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم و اصولی و همچنین انجام تمرینات ورزشی استفاده شود. اگر زیاد اهل ورزش نیستید، به جای ال کارنیتین از انواع قرص لاغری موجود در داروخانه نیز می‌توانید استفاده کنید.


نحوه مصرف قرص ال کارنیتین برای لاغری
به منظور کاهش وزن می‌توان روزانه ۲ تا ۴ گرم ال کارنیتین را مورد مصرف قرار داد اما بهتر است این مقدار در ۲ یا ۳ نوبت استفاده شود. به نظر می‌رسد که مصرف روزانه ۲ گرم ال کارنیتین کاملا ایمن به نظر برسد. ۲ گرم از این ماده حدودا ۲۰۰۰ میلی گرم در روز است؛ پس اگر شما مثلا از کپسول ۱۰۰۰ میلی گرم ال-کارنیتین استفاده می‌کنید، لازم است تا ۲ بار در روز آن را بخورید تا به کاهش وزن شما کمک شود. فراموش نکنید که در روزهای استراحت که تمرین ورزشی ندارید، نیز باید مکمل ال کارنیتین خود را مورد استفاده قرار دهید. مصرف همزمان مکمل ال کارنیتین و CLA نیز در لاغری می‌تواند بسیار مفید باشد.

در بسیاری از تحقیقات مشخص شده است که بهترین نتیجه از خوردن ال کارنیتین زمانی دریافت می‌شود که ۳۰ تا ۴۰ گرم کربوهیدرات نیز همزمان با خوردن آن مورد مصرف قرار گیرد. کربوهیدرات‌ها سطح انسولین را افزایش می‌دهند و برای اینکه ال کارنیتین وارد سلول‌های عضلانی شود، سطح انسولین باید بالا برود. مصرف ال کارنیتین در هنگام بالا رفتن انسولین به رساندن گلوکز بیشتر به سلول‌های عضلانی کمک کرده و در نتیجه به افزایش انرژی و بهبود عملکرد در تمرینات ورزشی کمک می‌شود. البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است تا بهترین زمان خوردن ال کارنیتین را نیز بدانید.

بهترین زمان مصرف ال کارنیتین برای کاهش وزن
برای اینکه نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری را به خوبی بدانید لازم است تا با بهترین زمان استفاده از آن نیز آشنا شوید تا به این ترتیب بتوانید به کاهش وزن ایده‌آل خود بهتر نزدیک شوید. ال کارنیتین به ویژه اگر به صورت مایع مورد مصرف قرار گیرد، جذب سریعی در بدن دارد. از این رو صبح زود یا یک ساعت قبل از شروع تمرینات ورزشی بهترین زمان برای مصرف آن است. اگر هدف شما صرفا چربی‌سوزی است، بهتر است ال کارنیتین را همراه با دیگر مکمل‌های چربی‌سوز در میان‌وعده‌های غذایی بدون مصرف هیچ نوع ماده غذایی دیگری بخورید. البته در این زمینه حتما نظر مربی ورزشی خود را نیز جویا شوید.

بهترین زمان مصرف

در مصرف قرص لاغری ال کارنیتین دقت کنید
مصرف روزانه ۲ گرم ال کارنیتین یا کمتر نسبتا بی‌خطر و عاری از هرگونه عارضه جانبی خاص است. اگر می‌خواهید از قرص ال کارنیتین به صورت طولانی مدت استفاده کنید، ایمن‌ترین دوز همان روزی ۲ گرم است و بهتر است مقدار را بیش از این افزایش ندهید. در برخی موارد نادر حتی اگر از ال کارنیتین در دوز مناسب نیز استفاده شود، عوارضی همچون حالت تهوع و درد معده بروز می‌یابد.

همچنین مصرف دراز مدت ال کارنیتین ممکن است سطح TMAO (تری متیل آمین ان اکسید) را در خون افزایش دهد و در این حالت خطر ابتلا به آترواسکلروز که موجب گرفتگی عروق می‌شود، بیشتر خواهد شد. بنابراین بدون مشورت با پزشک یا مربی ورزشی خود مقدار مصرف خود را افزایش ندهید. در مورد نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری با پزشک مشورت کنید.


قرص ال کارنیتین ۱۰۰۰ برای لاغری
نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری را شرح دادیم. قرص ال کارنیتین در دوزهای مختلفی مثل ۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ در بازار یافت می‌شود. یک نمونه از قرص ال کارنیتین ۱۰۰۰ به شرح زیر است:

قرص ال کارنیتین گلد ۱۰۰۰ میلی گرم مولتی نرمال
قرص ال کارنیتین گلد ۱۰۰۰ میلی گرم مولتی نرمال را برای کمک به لاغری در کنار ورزش می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. درمان کمبود ال کارنیتین اولیه و ثانویه به خصوص در بیماران دیالیزی، افزایش متابولیسم چربی‌ها، بهبود عملکرد ورزشی در ورزش‌های استقامتی و کاهش اشتها از فواید این قرص است.

نحوه مصرف: بسته به علت مصرف ۱ تا ۲ گرم روزانه در دو یا سه دوز جداگانه و حداکثر تا ۳ گرم در روز یک ساعت بعد از غذا.​
 

Mozhgan

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
اینو بخوریم و ورزش نکنیم کبدمون قرار میشه
نمونش خودم😂
 

Mozhgan

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
یعنی حتما باید ورزش کنن؟ چرا دلیلش چیه؟
اره عزیزم
باید ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت قبل ورزش بخوریم
چون متابولیسم افزایش میده
متابولیسم انسان در جگر یا کبد صورت میگیره
اگر فعالیت نکنی انزیم های کبد میره بالا و درگیر میشه
 
استارتر
استارتر
آیلا

آیلا

عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
اره عزیزم
باید ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت قبل ورزش بخوریم
چون متابولیسم افزایش میده
متابولیسم انسان در جگر یا کبد صورت میگیره
اگر فعالیت نکنی انزیم های کبد میره بالا و درگیر میشه
مرسی که گفتی کسی که میخونه ببینه
 

بالا