نحوه صحیح نگهداری گل ارکیده

  • شروع کننده موضوع Choi mary
  • تاریخ شروع
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest

سوالات پرتکرار شما در مورد نگهداری از گل ارکیده​

چطور به گل ارکیده آب بدهیم؟
آبیاری گل ارکیده باید به گونه‌ای باشد که آب به تمام قسمت‌های ریشه برسد و وقتی سطح خاک خشک شد دوباره آبیاری شود نه زودتر! درواقع یکی از اشتباهات در مورد گل ارکیده آبیاری بیش‌ازحد آن است که باید مراقب آن باشید وگرنه گل زیبایی خود را ورطه نابودی می‌کشید. علاوه‌بر آبیاری به‌اندازه و متعادل زهکشی گلدان نیز باید مناسب باشد یعنی کف گلدان باید چند سوراخ داشته باشد که آب اضافی به ‌احتی از آن خارج شود.
کدام مکان خانه برای قرار گرفتن گلدان ارکیده مناسب است؟
محل گلدان ارکیده نباید زیاد تاریک یا در مقابل نور مستقیم خورشید باشد، به‌عبارتی بهترین مکان برای نگهداری از گل ارکیده نزدیک پنجره‌های جنوبی و شرقی است که نور بهتری نسبت به سایر پنجره‌ها دارند. در طول نگهداری از گل ارکیده توجه داشته باشید که اگر برگ‌های ارکیده سبز روشن هستند، یعنی شرایط نور مناسب است. اما اگر برگ‌های آن سبز تیره باشد یعنی نور محیط کم است و باید جای گلدان را عوض کنید؛ اگرهم برگ‌های آن زرد یا قهوه‌ای باشند یعنی نور در محیط زیاد است.
گیاه ارکیده تا چه مدت زنده می ماند؟
چرخه‌ی رشد گل ارکیده شامل گل دهی (که معمولا در فصل پاییز است)، دوره استراحت و گل دهی دوباره است و اگر از آن مراقبت کافی به عمل بیاید، این چرخه رشد هر چند ماه یک بار تکرار می‌شود.
 

بالا