مواد غذایی ممنوعه در صبحانه

Badgalriri

⭐کاربر فعال⭐
عضویت
Jan 18, 2024
جنسیت
خانم
  • پنکک
درست است که پنکک بسیار اشتهاآور و خوشمزه است و بچه‌ها نیز به آن علاقه‌ی زیادی دارند، اما این مواد غلظت خون را افزایش می‌دهند و در خلق‌وخوی فرد نیز تأثیر می‌گذارد و موجب عصبانیت و پرخاشگری فرد می‌شود.
  • میوه خشک و غلات صبحانه
میوه‌های خشک و غلات صبحانه هیچ‌گونه پروتئین و فیبری ندارد و صبحانه‌ی سالمی نیست. غلات از میزان کربوهیدرات فراوانی تشکیل‌شده‌اند که مصرف بالای کربوهیدرات موجب پرخوری و گرسنگی سریع درنهایت چاقی می‌شود.
  • شیر
شیر فواید بسیاری دارد و در صبحانه هم می‌تواند نوشیدنی پرفایده و مؤثری باشد، اما پزشکان تغذیه بر این نظرند که شیر با معده‌ی خالی مشکلاتی را برای معده ایجاد می‌کند که بهتر است با معده خالی صرف نشود؛ زیرا با افزایش اسید معده و سوزش معده و در برخی‌ها نیز خارش پوست را به همراه دارد.
  • ساندویچ آماده
سعی کنید که هرگز در وعده صبحانه فست فود استفاده نکنید و به‌جای آن از مواد مغذی و مفید استفاده کنید. ساندویچ‌ها کالری بسیار زیادی دارند و سرطان‌زا هستند و مواد نگه‌دارنده به آن‌ها اضافه می‌شود.
  • نان تست سفید
نان سفید به‌اندازه کافی مغذی نیست و نه‌تنها اشتهاآور بلکه مضر است. هر چه نان تست برشته باشد، بیش‌تر باعث سرطان و بیماری‌های دیگر می‌شود.
  • نوتلا و دیگر شکلات‌ها
نوتلا 83 درصد از سطح متوسط شکر روزانه را شامل می‌شود. چنین صبحانه‌ای شیرینی برای اولین بار حال را بهبود می‌بخشد اما انرژی به‌سرعت تبخیر می‌شود و احساس خستگی جایگزین آن خواهد شد. علاوه بر این، برخی شکلات‌ها حاوی روغن پالم هستند و انتخاب خوبی برای کسانی که سلامت خود را کنترل می‌کنند نیست.
تا به حال از اهمیت صبحانه در لاغری چیزهایی شنیدید، اما فکر کردید که چرا؟ پژوهشگران انگلیسی چگونگی تاثیر مصرف صبحانه روی وزن و فعالیت افراد چاق تا بزرگسال را بررسی کردند. گروهی که به آنها صبحانه داده می شد تا ساعت ۱۱ صبح ۷۰۰ کالری دریافت می کردند و گروهی هم که صبحانه نداشتند تا ظهر فقط آب می توانستند بنوشند. نتیجه چه بود؟ گروهی که صبحانه نخورده بودند با اینکه فعالیت بدنی شان بالا بود اما وزنی کم نکردند و در طول روز کالری بیشتری از گروه دیگر نیز مصرف کردند. دکتر جیمز بت سرپرست این پژوهش ها می گوید اگر صبحانه نخورید در وعده های بعدی مقدار بیشتری کالری مصرف می کنید. خوردن این مقدار صبحانه بنا به هدفی که دارید می تواند خوب و هم بد باشد. اگر هدفتان کاهش وزن است باید حواستان باشد که بیش از ۷۰۰ کالری نباشد چون با وجود اینکه صبحانه سرعت سوخت و ساز را بالا می برد ولی با این حجم سبب کاهش وزن نمی شود. اگر می خواهید فعالیت خود را افزایش دهید و همچنین وزنتان را نیز ثابت نگه دارید صبحانه کامل می تواند کمکتان کند. البته این را هم در نظر بگیرید که در این پژوهش گفته نشد ۷۰۰ کالری صبحانه از چه مواد غذایی باشد و شرکت کنندگان هرچه دوست داشتند می خوردند. ۷۰۰ کالری کربوهیدرات و غذاهای قندی با ۷۰۰ کالری چربی سالم و پروتئین تاثیرات مختلفی روی وزن خواهند گذاشت



 

بالا