مراحل لمینت دندان + عکس

sara_kvz

کاربر جدید
عضویت
Apr 16, 2024
جنسیت
خانم
شامل معاینه و آماده سازی، استفاده از خمیر قالب‌گیری برای ساخت قالب، ساخت لمینت‌ها در لابراتوار و در نهایت چسباندن روکش‌های لمینت سرامیکی می شود. برای اتمام همه مراحل لمینت دندان، به طور کلی بین ۳ تا ۴ جلسه مراجعه به دندانپزشکی لازم است.

برای انجام ، دندانپزشک ابتدا وضعیت دهان و دندان‌های شما را به دقت بررسی می‌کند. هر گونه پوسیدگی یا عفونت دندانی باید قبل از اجرای لمینت دندان درمان شود. پزشک با معاینه شما، مشخص می‌کند که کاندید لمینت دندان هستید یا خیر؟ این به این خاطر است که برخی افراد نمی‌توانند لمینت دندان انجام دهند.

به طور کلی اگر مشکلات زیر را دارید:

  • اگر دندان قروچه دارید،
  • اگر فک بالا و پایین شما با هم در یک راستا نیستند،
  • اگر عمق ترک‌خوردگی روی دندان‌هایتان زیاد است،
  • اگر مینای دندان‌هایتان بیش از حد نازک است،
  • اگر دندان‌هایتان ضعیف و شکننده هستند،
  • اگر عفونت لثه فعال و پیشرونده دارید،
  • اگر دندان‌هایتان به دلایل مختلفی تحت فشار زیادی هستند،
  • شما نمی‌توانید لمینت دندان انجام دهید.
تصویر-قبل-و-بعد-لمینت-دندان-آقایان.jpg

دندانپزشک پس از بررسی وضعیت و تعیین مناسب‌ یا نامناسب بودن لمینت دندان، به شما مشاوره می‌دهد. اگر مشکلات بالا را نداشته باشید، مراحل درمانی دیگری برای بررسی مناسب بودن این روش برای شما انجام می‌شود. برای مثال عکس رادیوگرافی از فک‌ شما تهیه می‌شود.

سپس اگر مشکلاتی از قبیل پوسیدگی یا وجود داشته باشد، درمان می‌شود. وجود هر گونه عفونت یا پوسیدگی در دندان‌ها درمان لمینت را مختل می‌کند. همچنین لمینت باعث تشدید پوسیدگی و عفونت بیشتر دندان‌ها می‌شود.

برای دیدن کلیک کنید.

مراحل لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟

لمینت دندان بسته به مشکل شما ۲ جلسه یا بیشتر طول می‌کشد. در جلسه اول دندانپزشک دندان‌های شما را معاینه کرده و قالبگیری می‌کند. در جلسه دوم بعد از تهیه روکش‌ها، روی دندان قرار می‌گیرند و تست می‌شوند. اگر روکش‌ها به اصلاح نیاز داشته باشند، نصب آن‌ها در جلسه سوم قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفتیم معمولا تهیه روکش سرامیکی مطابق قالب دندان‌های بیمار یک تا ۲ هفته به طول می‌انجامد. با این حال لمینت دندان یک روش تقریبا سریع برای ترمیم دندان بیمار است.

منبع : مقاله وبسایت دکتر نصیری

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴
 

بالا