طرز تهیه لوکوم هویج

لایلاک

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Oct 24, 2023
جنسیت
خانم


برای تجربه استفاده از طعم های متفاوت میتوانید انواع شیرینی های محلی و سنتی کشورهای دیگر را تجربه کنید. دستور پخت این شیرینی سنتی ترکیه بسیار راحت و بی دردسر می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوکوم هویج در ادامه با ما همراه باشید.


مواد لازم برای ۴ نفر
هویجنیم کیلو
شکر۲۰۰ گرم تقریبا یک لیوان
نشاسته ذرت یا گندم۵۰گرم یا ۵ ق غ
دارچین یا وانیلاختیاری
مغز گردو و فندق و پستهاختیاری
پودر نارگیلب مقدار لازم

طرز تهیه لوکوم هویج​



مرحله ۱​

برای پخت این شیرینی خوشمزه و فوری ترکیه ای ابتدا هویج ها را بشویید سپس پوست آنها را جدا کنید و به کمک چاقو در ابعاد کوچک خرد کنید همراه با ۲ الی ۳ لیوان آب درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بپزند.



مرحله ۲​

زمانی که آب درون قابلمه بخار شد و مقدار کمی آب باقی ماند اجاق گاز را خاموش کنید و هویج ها را با همان مقدار آب درون غذاساز ریخته و به صورت پوره آماده کنید. حالا نوبت اضافه کردن شکر و نشاسته می باشد.



مرحله ۳​

مواد را دوباره روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و به صورت مداوم آنها را هم می زنیم به صورتی که غلیظ شود ( با قاشق دیگر نتوانید مواد را هم بزنید ). برای اینکار تقریباً باید بی برای ۲۰ دقیقه هویج ها را هم بزنید.



مرحله ۴​

در پایان مقدار کمی وانیل و یا دارچین برای خوش عطر شدن اضافه کنید. قالب خود را چرب کنید و مواد را درون قالب بریزید و برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید. شیرینی ها را برش زده و درون پودر نارگیل بغلتانید.
 

Melodyمِلودی

کاربر جدید
عضویت
Apr 16, 2024
جنسیت
خانم
چرا شما هریه دقیقه یه دستور آشپزی میزارید؟ البته همینجوری میپرسم دوست دارم بدونم
 

بالا