توپ پیلاتس خاردار بهتره یا ساده ؟چرا

  • شروع کننده موضوع آیلا
  • تاریخ شروع

آیلا

Guest
در هنگام خرید توپ پیلاتس به چه نکاتی دقت کنیم؟تفاوت توپ پیلاتس خاردار با ساده در چیست؟ کدام یک بهتر است ؟

برخی از توپ های پیلاتس که دارای خارهای کوچکی بر روی سطح خود هستند مخصوص حرکات کششی و تعادلی می باشند. تفاوت توپ خاردار با توپ ساده در خاصیت ماساژ دهی است.

توپ خادار در حین انجام تمرین اجزایی که رویش قرار گرفته اند را ماساژ می دهد. همچنین اگر بر روی سطحی صاف قرار بگیرد به دلیل داشتن آج های کوتاهی که در فاصله های استاندارد قرار گرفته اند از سرخوردن و لغزیدگی فرد جلوگیری می کند. این نوع توپ برای افراد مبتدی برای اینکه بتوانند تعادل خود را به راحتی حفظ کنند بسیار مناسب است.
مشاهده پیوست 236173

قابل ذکر است که توپ های پیلاتس خاردار علاوه بر کاربرد های توپ ساده در جهت ماساژ و تحریک عضلانی خصوصا در نقاط ماشه مورد استفاده قرار می گیرد.

نقاط ماشه نقاطی روی بافت عضلانی هستند. که به دلیل فعالیت های زیاد کاری یا نشستن غلط و ایستادن نادرست یا حتی برخورد فیزیکی به وجود می آیند. اگر بر روی این ناحیه فشار وارد شود فرد احساس درد می کند. این نقاط در هر جای بدن مانند: کمر، شانه ها ، ران و… می توانند باشند. به همین دلیل این توپ به صورت گسترده ای برای بافت های عضلانی و غلاف فاسیا مورد استفاده قرار می گیرد.

توپ پیلاتس ساده:
اکثر توپ هایی که در بازار عرضه می شوند سطحی صاف دارند. این توپ ها برای تمرینات بدنسازی، یوگا و پیلاتس کاربرد دارند. در برخی موارد خطوط دایره ای شکلی روی آن ها ایجاد می کنند که در هنگام انجام تمرینات در زوایای مختلف برای حفظ جهت حرکت تمرین کمک کننده است.

به دلیل اینکه توپ پیلاتس خادار برای برخی افراد اذیت کننده بوده و نمی توانند تمرینات را به خوبی با آن انجام دهند؛ یا اینکه در تمرینات سطح بالایی قرار دارند و راحت می توانند تعادل خود را حفظ کنند از توپ های ساده استفاده می کنند.

استفاده از این توپ ها برای ورزشکاران حرفه بهتر است؛ چون کمک می کند بیشتر بدن خود را به چالش بکشند و برای حفظ تعادل از قدرت بیشتری استفاده کنند.

با توجه به مطالب ذکر شده استفاده از این دو توپ تفاوت چندانی ندارد. ورزشکار می تواند به راحتی به سوال توپ پیلاتس خاردار بهتره یا ساده ؟ با در نظر گرفتن شرایط خود پاسخ دهد و یکی از این دو توپ را انتخاب کند.


در هنگام خرید توپ پیلاتس به چه نکاتی دقت کنیم؟
۱.جنس محصول: عمدتا توپ های بدنسازی با توجه به کاربرد خود از متریال مرغوبی تولید می شوند. این توپ ها با توجه به جنس و کیفیت بالایی که دارند در برابر گرما و نور مستقیم خورشید، وارد شدن ضربه های ناگهانی و فشار از طریق وسایل نوک تیز مقاومت می کنند. با این وجود سعی کنید که این وسیله را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید تا خیالتان نسبت کیفیت آن راحت باشد.

۲.وزن قابل تحمل: از نکات دیگری که در هنگام خرید توپ بدنسازی باید به آن توجه کنید میزان تحمل وزن توپ می باشد. اغلب توپ های پیلاتس تحمل وزن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم را دارند.

۳.امکانات جانبی: وجود وسایل پنچر گیری همراه با پمپ باد و… از امکانات جانبی این توپ میباشد. هرچقدر امکانات جانبی که فروشنده به شما عرضه کند بیشتر باشد طبیعتا قیمت نهایی نیز افزایش می یابد.

۴.سایز مناسب: بدون هبچ اغراقی با خرید یک توپ پیلاتس امکان انجام همه نوع فعالیت های ورزشی را خواهید داشت.در هنگام انتخاب توپ بدنسازی برای اینکه یک خرید موفق داشته باشید به سایز آن دقت کنید. سایز آن باید با قد شما هماهنگ باشد.

در خرید های اینترنتی باید از راهنمای خرید سایز استفاده نمایید تا بعد از خرید به مشکل برخورد نکنید. اگر می خواهید خرید حضوری داشته باشید بر روی توپ نشسته و ران خود را در وضعیت موازی بر روی زمین بگذارید. در این حالت زاویه ی زانوی شما باید ۹۰ درجه باشد. اگر این زاویه یا کمتر باشد توپ انتخابی شما مناسب تان نیست.

برای خرید باید بدانید انواع قطر ها برای این قد ها مناسب هستند:

قطر ۴۵ سانتی متر برای افراد با قد کمتر از ۱۵۲ سانتی متر
قطر ۵۵ سانتی متر برای افراد با قد ۱۵۵ تا ۱۶۷ سانتی متر
قطر ۶۵ سانتی متر برای افراد با قد بین ۱۷۰ تا ۱۸۵ سانتی متر
قطر ۷۵ سانتی متر برای افراد با قد بیشتر از ۱۸۵ سانتی متر


فواید ورزش با توپ پیلاتس:
بهترین مزایای استفاده از توپ بدنسازی این است که برای استفاده از آن احتیاجی نیست حتما به باشگاه بروید. قیمت مناسب و وزن سبک آن باعث شده حتی در مسافرت ها از آن استفاده کنند. برای استفاده از این توپ نیازی به دستورات خاصی نیست. از فواید دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعادل و حجم عضلات فرد را بهبود می بخشد.
این توپ ها سبک و با دوام هستند. هر چقدر توپ پیلاتس پربادتر باشد تمرین با آن میزان درگیری عضلات بیشتر می شود. این افزایش درگیری ورزشکار را وادار به حفظ تعادل کرده و در نهایت به افزایش تعادل و حجم عضلات بدن فرد می انجامد.

بهبود انعطاف پذیری: همانطور که گفته شد ورزش با این توپ علاوه بر تناسب اندام به افزایش انعطاف پذیری بدن نیز کمک می کند. بسیاری از ورزشکاران از این وسیله برای گرم کردن بدن قبل از انجام ورزش های چالش برانگیز استفاده می کنند.

افرادی که دارای بدنی منعطف هستند معمولا چالاک تر بوده و هنگام انجام فعالیت های ورزشی کمتر آسیب می بینند. این توپ عضلات مرکزی بدن(عضلات شکم، عضلات پایین پشت) را به طور چشم گیری افزایش می دهد. عضلات مرکزی محافظ ستون فقرات هستند. افرادی که عضلات مرکزی شان تقویت شده است ممکن است دچار کمر درد شوند.

بهبود تعادل بدنی: هنگامی که ورزشکار بر روی توپ پیلاتس می نشیند عضلاتش برای ایجاد تعادل مورد نیاز درگیر می شوند. در صورتی که تمرینات درست و اصولی باشند می توان کارایی این تمرینات را چند برابر کرد و از ایجاد مشکلات احتمالی در هنگام ورزش جلوگیری کرد. ترکیب کردن توپ پیلاتس با ورزش های هوازی سرعت رسیدن به تناسب اندام را افزایش می دهد.
 

بالا