بررسی و مقایسه کتونی های کپی و کتونی فیک

کتونی ال ای

کاربر جدید
عضویت
Jan 4, 2024
جنسیت
خانم
بررسی و مقایسه کتونی های کپی و کتونی فیک


خرید کتونی های کپی به جای فیک و نحوه تشخیص آن زمانی اهمیت پیدا می کند که راحتی شما وابسته به جنس و کیفیت مرغوب کتونی باشد. شما برای این که بتوانید با کفش های خود کاملاً راحت باشید باید از جنس و کیفیت مرغوب استفاده نمایید. به همین علت کتونی های اصل و اورجینال همیشه پرطرفدار بودند. اما این روزها به دلیل تورم جهانی و خصوصاً در ایران با بالا رفتن قیمت دلار، امکان خرید کفش و کتانی اصل برای خیلی ها فراهم نیست به همین دلیل به سمت کفش های کپی و فیک کشیده می شوند. اما ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتها با ما باشید.

بررسی و مقایسه کتونی های کپی و کتونی فیک1

کتونی های کپی چیست؟

به کتونی هایی اطلاق می شود که براساس کتونی اصل و اورجینال ساخته شده و به تمامی جزئیات ظاهری جنس اصلی با کیفیتی بسیار نزدیک به آن پرداخته است. اما گاهاً به خاطر تولید بسیار خوب و شرکت معتبری که کتونی های کپی را طراحی و تولید می کند، تشخیص کتونی های کپی از اصل کمی دشوار است. کتونی های کپی قیمتی پایین‌تر از کتونی اورجینال دارد و این تفاوت قیمت ها به خاطر نداشتن کیفیت برند اصلیست.

کتونی فیک چیست؟

کتونی فیک یا تقلبی به کتونی هایی اطلاق می شود که ظاهری شبیه به کتونی اصل دارند ولی از روی ظاهر نیز می توان تفاوت فیک با اصل را تشخیص داد. چرا که کیفیت کتونی فیک به گونه ایست که حتی به جزئیات پرداخته نشده و تنها برای فروش بیشتر از کیفیت بسیار پایین استفاده شده است. قیمت کتونی فیک بسیار بسیار ارزان تر از حتی کتونی های کپی می باشد. مقایسه ی قیمت کتونی فیک با اورجینال کاری خنده دار است.
بررسی و مقایسه کتونی های کپی و کتونی فیک2

چه تفاوتی بین کتونی های کپی و کتونی فیک وجود دارد؟

◘ کتونی فیک و کتونی های کپی هر دو تقلیدی از کتونی اورجینال آن مدل می باشند با این تفاوت که کتونی اورجینال یا اصل با کیفیت و قیمت بسیار بالاتر تولید و عرضه می گردد. اما چرا کتونی های کپی و کتونی فیک وجود دارد؟ عمده ترین دلیل آن می توان به قیمت بالای کتونی های اصل اشاره کرد. خصوصاً با وجود تورم جهانی، به ویژه نوسانات قیمت دلار در ایران، خرید کتونی اصل برای هر کسی ممکن نیست. به همین دلیل بسیاری از شرکت های معتبر در دنیا، نمونه های باکیفیت پایین تر و با قیمت مناسب تر را تولید و عرضه می کنند تا همگان بتوانند حداقل از کتونی های شبیه به اصل استفاده کنند.
◘ اما برخی در این میان به منظور سود بیشتر، کتونی هایی با کیفیت بسیار بسیار پایین را تولید می کنند و با قیمت پایین به بازار عرضه می نمایند. افرادی که توان مالی خرید حتی کتونی های کپی را ندارند، به سراغ کتونی های فیک می روند. در حقیقت یکی از عمده ترین تفاوت های کتونی های کپی با کتونی فیک، اختلاف قیمتیست که دارند. اما کتونی های فیک به دلیل کیفیت بسیار پایین به سرعت خراب می شوند و از قیافه می افتند. بنابراین یکی دیگر از تفاوت های کتونی های کپی با کتونی فیک، تفاوت کیفیت آن هاست.
◘ کتونی های اورجینال یا اصل بعضاً خاصیت درمانی نیز دارند اما اگر شما به سراغ کتونی های کپی بروید این ویژگی کمتر می شود و در کتونی های فیک حتی ممکن است نتیجه ی عکس نیز داشته باشد. یعنی با استفاده ی طولانی مدت از کتونی های فیک، پا و بدن شما دچار آسیب جدی می شود. چرا که پای شما داخل کتونی های کپی یا اورجینال بسیار راحت تر از زمانیست که کتونی فیک به پا دارید. از جمله تفاوت های کتونی های کپی و کتونی فیک، میزان راحتی و آرامشیست که پای شما داخل کفش دارد.
◘ در تولید کتونی های کپی، تولیدکنندگان سعی دارند تا حتی الامکان از متریالی شبیه به متریال کتونی اصل استفاده کنند و همین موضوع تضمین کننده کیفیت کتونی های کپی است. حال آنکه در کتونی های فیک به دلیل استفاده از متریال نامرغوب، با پوشیدن کتونی حتی در مدت زمان کوتاهی، پای شما بو گرفته و شاید در دراز مدت با بیماری های پوستی نظیر قارچ و اگزما دسته و پنجه نرم کنید.
◘ یک تفاوت دیگری که کتونی های کپی با کتونی فیک دارد، گارانتی آن است. در کتونی های اصل عموماً 1 تا 2 سال گارانتی برای کفش های خود قرار می دهند. اما در خصوص کتونی های کپی به مدت 6 ماه کفشی که خریداری کرده اید گارانتی دارد. ولی در خصوص کتونی های فیک هیچ گارانتی و ضمانتی بابت کیفیت به شما نمی دهند. شاید چون شخص فروشنده یا تولیدکننده نسبت به بی کیفیت بودن کالای خود مطلع است!
بررسی و مقایسه کتونی های کپی و کتونی فیک3

چگونه کتونی های کپی و کتونی فیک را تشخیص دهیم؟

تفاوت کتونی های کپی و کتونی فیک را اگر بخواهیم بطور کلی عنوان کنیم می توان به کیفیت آن اشاره کرد. اما تا زمانی که شما از آن کتانی استفاده نکرده اید، شاید نتوانید چندان کیفیت آن را تشخیص دهید. بنابراین باید پیش از خرید نسبت به های کپی یا فیک بودن کتونی اطلاع داشته باشید. برای این کار باید بدانید چطور کتونی فیک را از کتونی های کپی تمیز دهید. روش هایی که می توان به کمک آن ها متوجه های کپی یا فیک بودن کتونی شد عبارتند از:
1- اولین نکته و مهم ترین آن می توان به نوع دوخت کتونی دقت کرد. کتونی های کپی از آنجا که شباهت بسیار زیادی به کتونی اصلی دارد، پس تولید کننده تمام تلاش خود را می کند تا حداقل از نظر ظاهری با کتونی اصل تفاوتی نداشته باشد. اما در کتونی فیک چنین موضوعی مطرح نیست. شما به راحتی با دیدن نوع و کیفیت دوخت کتونی می توانید بین های کپی یا فیک بودن آن تمایز قائل شوید.
2- موضوع بعدی که باید به آن دقت کنید اغلب کتونی های اصل دوردوخت هستند و یا پرس کفش به گونه ایست که شما را نسبت به کیفیت آن مطمئن می نماید. در کتونی های کپی نیز چنین موردی واضح است. اما در خصوص کتونی فیک نه دور دوخت است و نه از پرس خوبی برخوردار می باشد.
3- راه های دیگر تشخیص تفاوت کتونی های کپی و کتونی فیک، بررسی وجود لکه های چسب یا رنگ بر روی کفش است. در کتونی اصل به هیچ عنوان شما ایرادی بر روی کفش نمی بینید که اگر چنین باشد قطعاً فروشنده کفش را مرجوع می نماید. در کفش های کپی نیز سعی شده تا به این موضوع دقت شود. اما در کتونی فیک شما به راحتی می توانید جای چسب های بیرون زده از گوشه و کنار کفش را ببینید. یا حتی قسمت هایی از کفش که رنگی شده اند هم مشخص است.
4- در کتونی های اصل و های کپی هر دو لنگه کفش عیناً مثل هم تولید شده اند. اگر شما در حین مقایسه متوجه شدید که لنگه های کتونی با هم متفاوت هستند و یکی از دیگری ضخیم تر یا بزرگتر است، یا طراحی روی کفش ممکن است در دو لنگه کفش باهم متفاوت باشند، مطمئن باشید که کتونی انتخابی شما فیک است.
بررسی و مقایسه کتونی های کپی و کتونی فیک5

5- در هنگام خرید کتونی های کپی یا خرید کتونی فیک، به زیره ی کفش دقت کنید. در کتونی های اصل و های کپی، زیره ی کفش از مواد سبک تری ساخته شده تا کفش وزن کمی داشته باشد تا شما به راحتی بتوانید گام بردارید. اما در کتونی فیک علاوه بر بی کیفیت بودن زیره ی کفش، وزن آن نیز بیشتر است. البته بسیاری از کفش های فیکی که در بازار وجود دارند از نظر وزنی سبک هستند ولی متأسفانه کفی یا زیره ی کفش مرغوبی ندارند.
6- داشتن گارانتی همان گونه که گفته شد یکی از نشانه های اصل و های کپی بودن کتونیست. کفش یا کتونی فیک به هیچ عنوان گارانتی و ضمانت برای اجناس خود قرار نمی دهد. چرا که این جنس کفش ها از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و در صورت وجود گارانتی تولیدکننده یا فروشنده متضرر خواهد شد.
7- یک روشی که این روزها بسیار کاربرد دارد، استفاده از دنیای مجازی و اینترنت است. هنگامی که قصد خرید یک کتونی را دارید ابتدا با جستجو در اینترنت و وب سایت رسمی برند مورد نظرتان، تصویر کتونی اصل را ببینید تا بتوانید لااقل از نظر ظاهری با کتونی که فروشنده به های کپی یا اورجینال بودن آن اصرار دارد، مقایسه کنید.
8- یک راه دیگر تشخیص کتونی فیک و کتونی های کپی، توجه به جعبه ی کفش است. شاید گمان کنید که این مورد بی اهمیت بوده و نمی تواند به تشخیص فیک یا های کپی بودن کتونی به شما کمک کند. سخت در اشتباهید. تولیدکننده ای که کتونی بی کیفیت فیک می سازد هیچ موقع، زمان و هزینه ی لازم را برای تولید جعبه کفش های شبیه به جعبه کفش اصل نمی کند. بنابراین شما به راحتی با یک نگاه سَرسَری به جعبه ی کفش می توانید به فیک یا های کپی بودن کتونی پی ببرید.
بررسی و مقایسه کتونی های کپی و کتونی فیک4

کدام نوع کتونی بهتر است، های کپی یا فیک؟

اگر بخواهیم بین کتونی های کپی و کتونی فیک یکی را انتخاب کنیم مسلماً کتونی های کپی چندین برابر بهتر از کتونی فیک است. اما شاید در بعضی مواقع افراد نتوانند هزینه ی کتونی های کپی را بپردازند. در این صورت می توانید از کتونی های فیک استفاده کنید. اما این را بدانید که استفاده ی طولانی مدت از این کتونی های بی کیفیت آسیب جدی به پای شما وارد می سازد.

مزایا و معایب کتونی های کپی و فیک

مشخصاً کتونی های کپی مزایای بیشتری نسبت به کتونی فیک دارد. اما اگر بخواهیم به طور کلی این دو کتونی را با یکدیگر مقایسه کنیم و مزایا و معایب هرکدام را بیان کنیم می توان گفت:
مزایای کتونی های کپیمزایای کتونی فیکمعایب کتونی های کپیمعایب کتونی فیک
شباهت بسیار به کتونی اصل از نظر ظاهری
کیفیت متوسط و کمی مطلوب
قیمت مناسب نسبت به کتونی اصل
ظاهری شیک و جذاب
قیمت بسیار بسیار پایین
امکان خرید از هر مکانی
کیفیت پایین تر نسبت به کتونی اصل
قیمت نسبتاً بالا
کیفیت بسیار بسیار پایین
خراب شدن زودتر از کتونی های دیگر
وارد کردن آسیب جدی به پا و بدن

جمع بندی
کتونی های کپی و کتونی فیک دو مدل از کتونی هایی هستند که از نظر ظاهر شبیه به کتونی اصل بوده ولی در واقع تفاوت های بسیاری با کتونی اصل دارند. البته کتونی های کپی از نظر کیفیت بسیار بالاتر از کتونی فیک بوده و به همین دلیل قیمت آن نیز از کتونی فیک بیشتر است. کتونی ال ای معتبرترین برندهای کتونی را در فروشگاه خود عرضه می نماید. برای تماشای محصولات ما و خرید کتونی زنانه و خرید کتونی مردانه به وب سایت کتونی ال ای مراجعه نمایید.
 

بالا