آموزش طرز تهیه شیر موز غلیظ و کشدار

آیلا

عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
طرز تهیه شیر موز غلیظ و کشدار مخصوص کافی شاپ با ثعلب و آجیل


طرز تهیه شیر موز مخصوص
میخواهیم با ساده ترین روش آموزش تهیه شیر موز مخصوص را به شما بدهیم. شیر موز به دلیل اینکه از موز و آجیل های مقوی تهیه میشود بسیار مقوی است، دلیل این محبوبیت هم شاید به همین سالم و مقوی بودن این نوشیدنی باشد.
موز: ۲ عدد
شیر: ۱/۵ فنجان
شکر: به میزان لازم
خلال بادام: ۱ قاشق مرباخوری
پودر نارگیل: ۱ قاشق مرباخوری
گردو خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

همان ابتدای کار موزها را پوست کنده و بعد از خرد کردن همراه با شیر داخل مخلوط کن میریزیم، این ترکیب را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه با دستگاه بطور کامل مخلوط میکنیم. در مرحله بعد که از ترکیب کامل مطمئن شدیم به مقدار دلخواه به آن شکر اضافه میکنیم، بعد از ترکیب شکر مجدد به مدت ۳ دقیقه با مخلوط کن بصورت کامل هم میزنیم.
در زمان سرو میتوان با استفاده از پودر مغزهایی همچون گردو، پسته و پودر نارگیل استفاده کرد یا حتی میتوان این ترکیبات را داخل مخلوط اضافه کرد.
معمولا اکثر مردم به این نکته اشاره دارند که طعم شیرموزهای خانگی متفاوت با شیرموز هایی است که در مغازه ها بفروش میرسد.



آموزش طرز تهیه معجون شیر موز مقوی
بسیاری از مردم عاشق شیر موز غلیظ و مقوی هستند، برای تهیه یک معجون شیر موز میتوان از ترکیبات مختلفی استفاده کرد. یک نمونه از ترکیبات عالی برای معجون را برای شما در ادامه خواهیم گفت.
مواد لازم:
موز: ۴ عدد
شیر: ۴ پیمانه
خامه شکل: ۴ قاشق غذاخوری
شکر: ۵ قاشق غذاخوری
گردو خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
نارگیل: ۴ قاشق غذاخوری
شکلات برای تخته سفید: ۱۵۰ گرم


بعد از اینکه مواد اولیه را آماده کردید، زمان آن است که شروع به تهیه یک شیر موز مقوی و خوش طعم خود کنید. دست بکار شوید برای تهیه معجون شیرموز.
اولین کار این است که موزها را خرد کرده و همچنین شیر و شکر را نیز در مخلوط کن بریزید. اگر میخواهید شیر موز شیرین و خوشمزه تری داشته باشید در انتخاب موز دقت کنید، موز باید شیرین و رسیده باشد. عمل مخلوط کردن باید تا وقتی که موز بطور کامل با شیر ترکیب شود ادامه داده شود.
بعد از ترکیب موز و شیر و شکر زمان ترکیب شکلات است که داخل ترکیب ریخته شود و با مخلوط کن مجدد همزده شود. در انتها زمان ترکیب خامه است، خامه اصلی ترین ترکیب است که باعث غلظ و سفت شدن میشود.
حالا دیگر نوشیدنی آماده است و یک شیرموز خوشمزه در دسترس دارید، بعد از این دیگر سلیقه نقش دارد که دوست دارید چه نوع مغز یا آجیلی به ترکیب خود اضافه کنید



آموزش طرز تهیه شیر موز با ثعلب
معمولا تفاوت شیرموزی که در خانه تهیه میشود با شیر موز کافی شاپ ها در غلظت زیاد آن هاست، اصلی ترین دلیل غلظت در اغلب موارد هم استفاده از ثعلب میباشد. ترکیب شیر موز با ثعلب یک شیر موز غلیظ و دلچسب را محیا خواهد کرد.

مواد لازم برای تهیه شیرموز با ثعلب
موز منجمد: ۲ عدد
شیر: ۲ لیوان
بستنی وانیلی: ۲ قاشق غذاخوری
ثعلب: نصف قاشق غذاخوری
برای آماده کردن این نوشیدنی باید ابتدا شیر و موز را در دستگاه مخلوط کن بریزید، سپس بگذارید حدود ۲ تا ۳ دقیقه خوب با هم مخلوط شوند. حال دیگر زمان اضافه کردن بستنی میباشد، بعد شروع به مخلوط کردن این ترکیب کنید. شاید ذکر این نکته برای شما جالب باشد که استفاده از موز یخ زده میتواند باعث افزایش غلظت شیرموز میشود.

طرز تهیه شیرموز رژیمی بدون قند
شیرموز علاوه بر اینکه یک نوشیدنی مقوی است، اگر بطور اصولی و رژیمی تهیه شود میتواند یک نوشیدنی رژیمی نیز به حساب بیاید. شیر موز به دلیل اینکه باعث سیری کاذب میشود از پرخوری جلوگیری میکند. برای تهیه یک شیر موز رژیمی باید چند نکته را در آماده سازی مواد اولیه رعایت کرد.
موز انتخاب شده باید کاملا رسیده باشد، چون با وجود شیرینی موز دیگر نیاز به اضافه کردن قند و شکر نیست و همین موضوع باعث رژیمی شدن شیرموز میشود.
مورد دوم استفاده از شیر کم چرب میباشد، هرچه چربی شیر کمتر باشد شیرموز رژیمی تر میشود. دیگر مراحل تهیه مانند دیگر انواع شیر موز میباشد.


طرز تهیه شیر موز خانگی بدون دستگاه
شاید شما هم از افرادی باشید که عاشق شیر موز هستید ولی دستگاهی برای تهیه ندارید، اصلا نگران نباشید چاره کار شما در دستان ماست. میخواهیم به شما آموزش دهیم تا چطور شیرموز خانگی خوشمزه آماده کنید.
مواد لازم:
شیر: ۱ فنجان
موز خلال شده: ۱ عدد
عسل: ۱ قاشق مرباخوری

برای شروع کار باید موز ها را به تکه های خیلی ریز خرد کنید، سپس باید این موزها با گوشت کوب و یا وسیله دیگری بطور کامل له شوند. حالا زمان آن است که شیر را به این مخلوط اضافه کنید، بعد از افزودن شیر باید ترکیب را خوب هم زد تا بخوبی مخلوط شوند. ترکیب عسل هم کاملا سلیقه ای است که اضافه کنیم یا نه.

طرز تهیه شیرموز بستنی
روش های تهیه شیرموز بستنی تقریبا مشابه روش های قبلی شیر موز میباشد، مواد پایه همان ترکیب شیر با موز با دیگر خوراکی ها طبق سلیقه است.
بعد از تهیه شیرموز زمان ترکیب بستنی میباشد، معمولا بستنی مناسب برای شیرموز بستنی از طعم وانیل میباشد. بستنی وانیلی به دلیل طعم ملایم خود مناسب برای شیرموز میباشد.


Û±Û±_Û°Û²_Û±Û¸_24x683.jpg
 

بالا