آشنایی با فنگ شویی (۲)

  • شروع کننده موضوع جانا
  • تاریخ شروع

جانا

Guest
آشنایی با فنگ شویی قسمت دوم
مشاهده قسمت اول این تاپیک (کلیک کنید)

اصول فنگ شویی :

نقطه چی
در فلسفه فنگ شوی، چی (Qi یا chi) نوعی انرژی است که اگر در حالت مثبت باشد شنگ چی (Sheng chi) (انرژی حیاتی) نامیده می‌شود و شانس خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می‌کند و جریان داشتن درست و مناسب چی در خانه بسیار مهم است.

اما اگر چی راکد بماند و نتواند جریان آزادانه‌ای داشته باشد به انرژی مخربی تبدیل می‌شود که شا چی (Sha Chi) یا همان شا نامیده می‌شود.

انباشتگی و بی نظمی (مثلاً اتاق نامرتب و کپه‌های لباس، یا وسایل بی‌مصرف در کیف، یا در راهرو و تراس ساختمان) موجب می‌شوند چی نتواند آزادانه به حرکت درآید و به شا چی تبدیل می‌شود.

برای جریان داشتن چی باید از خطوط نوک تیز اجتناب کرد. مثلاً اثاثیه‌ای که لبه گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز است. زیرا چی در خطوط منحنی حرکت می‌کند و شاچی در خطوط تیز و شکسته…

یین و ینگ



در فلسفه چینی،یین و ینگ دو نیروی اصلی هستند که تمام زندگی را شکل داده و به تعادل می رسانند.درک و شناخت یین و ینگ از اصول مهم و کاربردی فنگ شویی است که با یاد گرفتن این اصول درباره محیط رندگی و نحوه اثر آن بر وجودمان اطلاعات مفیدی کسب می کنیم.ماه و خورشید سمبل یین و ینگ هستند،دو نیروی متضاد که جهان هستی را تحت تاثیر خود قرار می رهند.

یین و ینگ بودن یک چیز نسبی است،هیچ چیز به طور مطلق یین یا ینگ نیست.انسان در طول روز بیشتر در حالت ینگ قرار دارد ولی در شب یا روزهای ابری آرامتر و در حالت یین قرار دارد چون مهمترین منبع انرژی ینگ،خورشید است.در نتیجه بخش جنوبی خانه برای کار و فعالیت و بخش شمالی برای استراحت فضای مناسبی است.البته این قوانین نسبی هستند برای مثال ممکن است فردی خودش ینگ باشد پس این فرد در بخش شمالی که دارای انرژی سردتری است با راندمان بهتری کار می کند.


مشاهده قسمت سوم (پایانی) این تاپیک (کلیک کنید)
#ادامه_دارد
 
آخرین ویرایش:

بالا