آموزش شیرینی باکو شکری آذربایجانی

لایلاک

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Oct 24, 2023
جنسیت
خانم
آموزش شیرینی باکو شکری آذربایجانی



شیرینی محبوب آذربایجانی است ، که پر از بادام زمینی ، فندق یا گردو است. این کلمه از زبان ترکی گرفته شده و به معنای واقعی کلمه به معنی پای شیرین است.این شیرینی را برای عید نوروز آماده می کنند.

مواد لازم :

500 گرم آرد گندم

130 گرم کره

160 میلی لیتر شیر

2 زرده تخم مرغ

16 گرم مخمر تازه



مواد لازم : برای پر کردن

400 گرم مغز بادام ، فندق یا گردو

400 گرم شکر

1 قاشق غذاخوری پودرهل

نمک به میزان لازم

طرز تهیه :

روغن را از یخچال خارج کنید ، بگذارید تا به دمای اتاق برسد.

آجیل را پوست بگیرید. این کار می تواند کمی در آب گرم توی یک قابلمه نگه دارید. بعد آن را آسیاب کنید. آجیل های پودر شده را با شکر مخلوط و پودر هل را اضافه کنید و در یک کاسه کنار بگذارید.

شیر را تا 30-35 درجه سانتیگراد گرم کنید.آرد را درون یک کاسه بزرگ ریخته و یک گودی کوچک درمرکز آن ایجاد کنید. شیر گرم ، مخمر ، زرده تخم مرغ ، کره و نمک را با هم توی گودی بریزید ، به تدریج شروع به مخلوط کردن کنید ، و آرد را کاملا با مواد توی گودی خوب ترکیب و خمیر کرده تا یکدست و صاف شود.

با یک دستمال یا حوله تمیز روی خمیررا بپوشانید و حدود 30 دقیقه دریخچال یا جای خنک بگذارید تا خمیر به آرامی افزایش یابد ،

خمیر حجیم شده به آرامی از کاسه خارج کرده و بعد از کمی ورز داده به توپ های یک اندازه حدود 50 گرمی قسمت کرده و در دست آن را گرد کنیدو سپس هر توپ خمیری را به قطر 10 سانتی متر تخت کرده مانند یک دایره پهن کنید.

یک قاشق غذاخوری بزرگ پر از ترکیب پودر آجیلی را یک طرف خمیر گذاشته و لایه دیگر را روی ان برگردانده و لبه های خمیر را بپیچید تا کاملا دو لبه بسته شود.

شیرینی ها را توی سینی روی کاغذ پوستی قرار داده و می توانید روی خمیر را با یک انبر کوچک الگوی از بالا به طور سنتی به شکل گوش گندم فرم دهید ، اما از هر ابزاری که در دسترس باشد می توان استفاده کرد ، نکته اصلی این است که زیبایی روی خمیررا معلوم کنید.

سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20-25 دقیقه بپزید.
 

بالا