یک رژیم ایتالیایی داشته باشید

  • شروع کننده موضوع claudia cardinale
  • تاریخ شروع

claudia cardinale

Guest
در میان عادتهای غذایی مختلف مردم در سایر کشورها ایتالیایها عادتهای بسیار خوبی دارند که من در اینجا به به 4مورد از ان اشاره میکنم.
روغن مصرفیشان روغن زیتون است:
روغن های غیر اشباح و تک زنجیره از جمله بهترین روغنها هستند که در صدر جدول طبقه بندی این گروه غذایی قرار میگیرند.در راس این گروه از روغنها روغن زیتون حکم فرماست.
درکل 30%انرژی روزانه هر فردمیتواند از چربیها تامین شودکه ازاین 30%بهتر است که 15%از روغنهای تک زنجیره ای باشد.ایتالیایها یکی از بهترین روغنهایی که در برنامه روزانه خود گنجاندند روغن زیتون است البته باید توجه داشت که حتی روغنهای مفید هم باید به اندازه مصرف شود زیرا که انرژی مازادی که از مصرف بیش ازحد به بدن میرسد باعث بروز چاقی وبیماریهای قلبی عروقی میشود ضمناتمام روغنهای مایع از جمله روغن زیتون در برابر حرارت بالا مقاوم نبوده پس نباید از ان در امر سرخ کردنی بهره جست.
زمان پختشان کوتاه است:
غذایی که سریع اماده شود ریز مغذیها بخصوص ویتامین ومواد معدنی اش حفظ میشودواین برعکس غذاهای ایرانی است که مدت طبخ بالا دارند که این امر موجب نابودی بخشی از ویتاممینها میشود.
زمان غذا خوردنشان طولانی است:
انها دیسی از غذا سرمیز نمیگذارند و به مقدار غذای داخل بشقاب بسنده میکنند ودر حین صحبت با افراد به میزان غذای خود توجه دارند و غذا خوردن را طولانی میکنندتا بیشتر کنار هم باشند.
دسرمورد علاقیشان بستنی است:
به طور کلی مواد شیرین سریع تر از سایر خوراکیها از معده عبور میکند وباعث هضم غذا میباشندولی این در صورتی است که میزان انرژی دریافتی از غذای اصلی زیاد نبوده باشد تا امر چاقی رخ ندهد.
 

بالا