چگونه می توانید از کودک خود در دوران بلوغ حمایت کنید

  • شروع کننده موضوع monafalsafi1400
  • تاریخ شروع

monafalsafi1400

Guest

یکی از بهترین راهبردها در دوران بلوغ فرزندتان، اطمینان خاطر و اطمینان از اینکه او می‌داند شما بزرگسالی امن هستید و می‌تواند برای به اشتراک گذاشتن مکالمات دشوار، بدون ترس از قضاوت یا خجالت به او اعتماد کند.

توضیح اینکه بلوغ دوران هیجان انگیزی است که به معنای نزدیک شدن به بزرگسالی است می تواند راه مثبتی برای معرفی این زمان تغییر باشد.

سعی کنید نسبت به تغییراتی که تجربه می کنند دلسوزی نشان دهید و به آنها اطمینان دهید که تغییرات طبیعی هستند و بسیاری از آنها موقتی هستند. اگر در مورد رشد فرزندتان نگران هستید یا مطمئن نیستید، می توانید با طیف وسیعی از خدمات پشتیبانی که در پایین این صفحه فهرست شده اند تماس بگیرید.

بلوغ زمانی است که پذیرش الگوی بدن بسیار مهم است. فرزند شما بدن خود را با دوستان خود مقایسه می کند و ممکن است در مورد رشد، شکل بدن و اندازه خود احساس نگرانی کند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بدون قضاوت گوش دهید، به آنها نشان دهید که درک می کنید و توضیح دهید و عادی سازی کنید که بدن ها در اشکال و اندازه های مختلف هستند. الگوبرداری از یک سبک زندگی سالم نیز به کودک شما کمک خواهد کرد.برای مشاوره با روانشناس کودک و نوجوان

نیاز فرزندتان به حریم خصوصی را بپذیرید و ممکن است فرزندتان از طریق خودارضایی بدنش را کشف کند . همیشه قبل از ورود به اتاق آنها در بزنید. احترام گذاشتن به نیاز جوان خود به حریم خصوصی مستقیماً رابطه شما را با آنها تقویت می کند.

اگر کودک شما زود یا دیر به بلوغ رسیده است، می تواند با ارائه اطمینان و حمایت زیاد به عادی سازی تجربه او کمک کند. آنها ممکن است احساس خجالت کنند، تجربه ای رایج برای جوانان. می توانید به آنها بگویید که هرکسی با سرعت خودش پیشرفت می کند.

همچنین ممکن است رعایت نکات زیر مفید باشد:

  • نوجوان خود را به خاطر تلاش ها، دستاوردها و رفتار مثبتشان تحسین کنید.
  • خود را به جای فرزندتان بگذارید. اگر تجربه کردید که آنها به عقب راندن مرزها، سعی کنید رفتار آنها را به همان شکلی که اغلب هستند ببینید: کودک شما در تلاش برای تبدیل شدن به یک فرد است.
  • سعی کنید در هنگام طغیان عصبانیت کودکتان آرام بمانید. قبل از صحبت کردن در مورد مشکل، صبر کنید تا فرزندتان خنک شود. آنها یاد خواهند گرفت که چگونه احساسات خود را از واکنش شما در هنگام بروز درگیری در خانه تنظیم کنند.
  • در زندگی فرزندتان علاقه مند و درگیر باشید و اگر می خواهند صحبت کنند همیشه به او بگویید که در دسترس هستید.
  • با شریک زندگی خود یا سایر والدین نوجوانان گپ بزنید. به اشتراک گذاشتن نگرانی‌ها و تجربیات می‌تواند به عادی‌سازی روند کمک کند و به شما کمک کند بیشتر احساس حمایت کنید، در نتیجه می‌توانید از جوان خود حمایت کنید.
  • سعی کنید از فرزندتان در ابراز خود حمایت کنید، حتی اگر برخی از آن ها برای شما عجیب به نظر می رسد، مانند کوتاه کردن موی شدید یا انتخاب لباس های عجیب و غریب یا متفاوت.
  • سعی کنید مدت زمان طولانی صرف مراقبت شخصی، مانند ساعات حضور در حمام را تحمل کنید، اما با فرزندتان در مورد محدودیت های زمانی معقول خانوادگی صحبت کنید.
  • با فرزندتان در مورد هر تغییر دائمی که می‌خواهد در بدنش ایجاد کند صحبت کنید، مانند خالکوبی و سوراخ کردن ، و در مورد جایگزین‌های موقتی مانند خالکوبی حنا (قابل جابجایی) صحبت کنید.
  • اگر کودک شما آکنه دارد، با او در مورد احساسش در مورد آن صحبت کنید. اگر آنها را آزار می دهد، بپرسید که آیا می خواهند به پزشک مراجعه کنند یا خیر. پزشک شما ممکن است نوجوان شما را به متخصص پوست یا متخصص پوست ارجاع دهد .
 

بالا