چگونه از بدگویی پشت سر دوستان دست برداریم؟

  • شروع کننده موضوع فرشته فرهنگ
  • تاریخ شروع

فرشته فرهنگ

Guest
آیا تا کنون بدگویی یک دوست را در جمع دوستان مشترکتان کرده اید؟ آیا این حرف را برای جلب توجه انجام داده اید یا قصد داشتید دیگران را بخندانید؟ شاید آن زمان بدگویی پشت سر دوست‌تان ایده وسوسه انگیز و خوبی به نظر رسیده است، اما آیا به این فکر کرده اید که او قطعا این کار شما را دوست ندارد؟

قبل از این که پشت سر دوستانتان صحبت کنید، به این فکر کنید که اگر خود او بشنود، چه احساسی در او ایجاد می‌شود. مسلما او دیگر هیچ وقت چیزی را با شما در میان نخواهد گذاشت و حتی قبل از صحبت دوباره، مکث می‌کند و ترجیح می‌دهد ساکت بماند تا این که دوباره نقل مجالس و خنده‌های شما شود. پس اگر این بار خواستید، در مورد دوستتان صحبت کنید، چند لحظه صبر کنید و با خود پیمان ببندید که دیگر هیچ وقت پشت سر دوستانتان بدگویی نکنید.

چرا بدگویی ؟​

انگیزه بدگویی پشت سر دوستان هرچه که باشد، باید ریشه آن را پیدا کنید تا بدانید چگونه از این کار دست بردارید. موارد زیر را بخوانید. ممکن است بدگویی شما به یکی از دلایل زیر باشد!
بدگویی دوست.jpg

احساس ناامنی​

افراد وقتی در جمعی احساس ناامنی می‌کنند، اغلب با پیش کشیدن صحبت دوستان‌شان سعی می‌کنند توجه را از خود دور کنند. متاسفانه آن‌ها فکر می‌کنند با این کار می‌توانند کمتر در مورد خودشان صحبت کنند و کمتر تحت تاثیر دیگران قرار بگیرند.

بی حوصلگی​

آیا شده به خاطر احساس بی حوصلگی در مورد دوست‌تان بدگویی کنید یا غیبت او را کرده باشید؟ اغلب افراد وقتی احساس می‌کنند زندگی خسته کننده ای دارند و هیچ هیجانی تجربه نمی‌کنند، با صحبت در مورد دوستان‌شان مکالمه را آغاز می‌کنند و همین امر باعث ایجاد حس هیجان در آن‌ها می‌شود. با این حال، چنین رفتاری نشان دهنده فقدان خلاقیت در مهارت مکالمه‌ای شما است. بنابراین هرگز سعی نکنید برای ایجاد احساس بهتر درونی به بدگویی، غیبت و تمسخر دیگران بپردازید...

 

بالا