نحوه صحیح مصرف آموکسی سیلین و مترونیدازول برای عفونت دندان

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
قویترین چرک خشک کن برای عفونت های دندانی

نحوه مصرف آموکسی سیلین نیز برای عفونت دندان بدین شرح است: آموکسی سیلین 500 میلی گرم، هر 8 ساعت یک بار و یا به عبارتی سه بار در روز. دندانپزشکان برای نتیجه بهتر توصیه می کنند که این نوع دستور مصرف حداقل به مدت سه روز انجام شود.

مترونیدازول برای عفونت دندان
مترونیدازول نیز یکی از آنتی بیوتیک هایی است که برخی از دندانپزشکان آن را برای عفونت دندان تجویز می کنند. البته به یاد داشته باشید که در وضعیت عادی این دارو گزینه اول برای درمان آبسه یا عفونت نمی باشد.

برای اینکه عفونت شما به طور کامل با مترونیدازول از بین برود باید دوز 500 میلی گرم آن را در طول شبانه روز و هر 8 ساعت یک بار مصرف نمایید.

به غیر از اینکه تجویز مترونیدازول برای دندان، این آنتی بیوتیک ممکن است برای بعضی از عفونت های باکتریایی نیز موثر عمل کند. در حقیقت زمانی که عفونت گسترش یافته است، هر دو آنتی بیوتیک آموکسی سیلین و مترونیدازول برای عفونت دندان استفاده می شوند تا مانع از رشد بیشتر باکتری ها گردند.


مقدار مصرف آموکسی کلاو برای عفونت دندان
مقدار مصرف آموکسی کلاو برای عفونت دندان به سن بیمار بستگی دارد. این مقدار برای افراد جوان و بزرگسال هر 8 ساعت یک بار توصیه می شود. هر چند دستور دقیق آن را باید از دندانپزشک بپرسید و سپس استفاده نمایید. در غیر این صورت با عوارضی چون اسهال و استفراغ، تهوع و خشکی دهان روبرو خواهید شد. اگر به این دارو حساسیت دارید بدون تجویز پزشک توصیه به استفاده از آن نمی شود. ممکن است عوارضی رخ دهد که بعدها دچار پشیمانی در بیمار و خانواده شود.

آموکسی سیلین برای عفونت دندان در بارداری
آموکسی سیلین برای عفونت دندان در بارداری را مصرف کنیم یا خیر؟ چنانچه در دوران بارداری هستید باید بدانید که بدون اجازه پزشک و دندانپزشک حق مصرف هیچ گونه قرصی را ندارید، حتی آموکسی سیلین برای درمان درد عفونت!!!

به این نکته توجه داشته باشید که امنیت دارو در زمان بارداری برای سلامت جنین بسیار حائز اهمیت است. در این مواقع دندانپزشک میزان عفونت دندان شما را خواهد سنجید و با تصمیمی که میگیرد به شما خواهد گفت که می توانید از آموکسی سیلین برای عفونت دندان در بارداری استفاده کنید یا خیر!!!


هشدار! عوارض قرص آموکسی سیلین و مترونیدازول چیست؟
اسهال و استفراغ، تهوع و مشکلات گوارشی متداول ترین عوارض قرص آموکسی سیلین و مترونیدازول به شمار می روند. در صورت استفاده از این دو قرص برای جلوگیری از بیماری و تشدید حالات گفته شده بعد از میل کردن حتما به پزشک مراجعه کنید. استفاده طولانی مدت از قرص آموکسی سیلین و مترونیدازول برای خانم ها می تواند عفونت قارچی واژن را به همراه داشته باشد. ادرار تیره، خونریزی، گلو درد، درد معده، تب و غیره از دیگر عوارض قرص آموکسی سیلین و مترونیدازول به شمار می رود.

آیا مترونیدازول با آموکسی سیلین تداخل دارد؟
مصرف باهم مترونیدازول و آموکسی سیلین می تواند اثربخشی معکوس داشته باشد. این دو دارو با یکدیگر تداخل داشته تداخل و این تداخل می تواند عوارض جانبی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد. اسهال و استفراغ، تهوع و بی قراری جز عوارض جانبی مصرف باهم مترونیدازول با آموکسی سیلین هستند.

همچنین به این مورد نیز توجه کنید که مصرف همزمان این دو دارو با یکدیگر می تواند اثر بخشی آنها را کم کند.کم کردن اثر به این معنی است که باعث کاهش خاصیت دارویی آنها شود. دارند و این تداخل ممکن است تاثیری بر روی اثربخشی داروها داشته باشد. برخی از تداخل‌های مشترک میان این دو دارو عبارتند از:

آموراکس 500 برای دندان
آموراکس 500 نوعی آموکسی سیلین است که در اکثر مواقع برای از بین بردن باکتری ها به کار می رود. یکی از این موارد از بین بردن باکتری ها در زمان دندان درد است. آموراکس 500 برای دندان و دندان درد بسیار خوب بوده و دندان را از عفونت هایی چون التهاب لثه، عفونت های بعد از جراحی، ترمیم لثه و غیره در امان نگه می دارد. توجه داشته باشید که آموراکس 500 برای دندان باید با تجویز دندانپزشک مورد استفاده قرار بگیرد در غیر این صورت ممکن است عوارضی را برای شما در پی داشته باشد.

Û±Ûµ_Û´Û¶_Û°Û´_newseventsimage_1557827060333_mainnews2012_x1.jpg
 

بالا