مژده

Guest

افسردگی مرغ عشق​


نام اصلی مرغ عشق باجریگاراست که نوع دیگری از طوطی هاست. که درکشور ما به اسم طوطی برزیلی یا طوطی کوتوله هم مشهوراست. جز خانواده طوطی سانان و اصالتش استرلیایی است. یکی ازمهم ترین دلایل اصلی افسردگی دراین پرنده این است که یکی ازجفت ها از دست برود حتما جفت جدیدی تهیه کنید تا مرغ عشق دچار افسردگی نشود و مهم ترازهمه اینکه اوهم ازدست نرود.

از کجا بفهمیم پرنده مان دچار افسردگی شده است​


اگر شما میبینید که پرنده شما دارای یک رفتارغیر طبیعی وخودمخرب است به احتمال زیاد دچار افسردگی شده است. بسیاری از پرندگان ازجمله مرغ عشق که در اسارت زندگی میکنند ممکن است درصورت کم توجهی دچار افسردگی شوند علامت افسردگی دراین پرنده زیبا شروع پرکنی به گونه ای که پس ازمدتی اگر درمان نشوند کاملا لخت میشوند بیشتر افسردگی ها بیشتر در فصل جفت گیری و تولیدمثل به وجود می آید. برای تنبیه پرنده هیچ وقت از روش گرسنه گذاشتن پرنده استفاده نکنید چون نه تنها نتیجه مثبتی ندارد بلکه موجب افسردگی و بیماری برای او میشود.

how to cure Budgerigar Depression.jpg


یکی دیگر از دلایل افسردگی طوطی سانان امواج رادیویی الخصوص تلوزیون است که باعث عصبی شدن پرنده میشود. درمنزل بهتر است مکان نگه داری مرغ عشق یک متربالاتر از سطح زمین و همچنین گوشه ای ازمنزل یاکنار دیوار باشد در این صورت حیوان احساس امنیت بیشتری میکند.

راه های درمان افسردگی درمرغ عشق​


درصورت مشاهده هرگونه علائم بیماری پرنده را به سرعت نزد دامپزشک ببرید دراین مواقع دانستن تاریخ وزمان شروع بیماری وضعیت اشتهای پرنده وضعیت دفع فضولات تنفس پرنده و مواردی ازاین قبیل برای دامپزشک بسیارمهم است.

درشرایطی ممکن است پرنده تحت درمان دارویی زیر نظر دامپزشک قرار بگیرد تا مدت چندماه از داروهای ضد افسردگی و آرامش بخش استفاده کند. در بعضی مواقع از دم کرده ‌گرده گل هم میشود استفاده کرد که مقدار مصرف برای مرغ عشق یک چهارم قاشق مرباخوری در روز است.
 

دختر جذاب

Guest
عه چه جالب
نمیدونستم مرغ عشق هم افسرده میشه??
 

بالا