معرفی غذاهای خیابانی خوشمزه ترکیه

مجله خبری

Guest
مروری بر غذاهای خیابانی شهر استانبول و کشور ترکیه. با اینکه استانبول رستوران های زیادی دارد اما خیلی ها دوست دارند غذاهای خیابانی ارزان این شهر را هم امتحان کنند. با قدم زدن در خیابان ها متوجه دست فروش هایی می شوید که عطر غذاهای آن ها در خیابان پیچیده است.

گزلمه

تاووک پیلاو | Tavuk Pilav​

تا به حال گوشه خیابان ایستاده اید و پلو و مرغ بخورید؟! احتمالا نه، اما این تجربه عجیب و جالب را می توانی در شهر استانبول داشته باشید. یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای خیابانی استانبول غذایی به نام تاووک پیلاو است که چیزی نیست جز برنج سفید به همراه تکه های مرغ پخته! اغذیه فروشی های سیار در نقاط مختلف استانبول این پلو مرغ خوشمزه را داغ داغ و در ظرف های کوچک می فروشند و مردم محلی و توریست هایی که به دنبال یک وعده غذای خوشمزه و مقوی و در عین حال سریع هستند تاووک پیلاو را انتخاب می کنند.

شاه بلوط بو داده | Roasted Chestnuts​

در زمستان ها بوی شاه بلوط بو داده خیابان های استانبول را پر می کند. شب های سرد استانبول در کنار گاری این دستفروش ها آنقدر گرم است که دلتان می خواهد ساعت ها آنجا بایستید و شاه بلوط بخورید.

شاه بلوط بو داده

بالیک اکمک | Balik-Ekmek​

بالیک اکمک یعنی ساندویچ ماهی! بدون شک خوردن این ساندویچ در کنار تنگه بسفر یکی از به یادماندنی ترین تجربه های استانبول گردی ست. تنگه بسفر برای استانبول نه تنها چشم اندازهای خیره کننده بلکه غذاهای دریایی خوشمزه را هم به ارمغان آورده است. منوی رستوران ها را که باز کنید غذاهای زیادی را می بینید که با ماهی درست شده اند البته برای خوردن ماهی لازم نیست حتی به رستوران های لوکس بروید چون این غذا پای خود را به دکه های خیابانی هم باز کرده است. با رفتن به محله هایی مثل کاراکوی و امینونو بوی عطر ماهی سرخ شده در کره و روغن زیتون شما را ناخداگاه به طرف دکه های خیابانی می کشاند. می توانید در کنار پل گالاتا بنشینید و در حالی که یک ساندویچ ماهی سرخ شده در دست دارید محو تماشای چشم اندازهای استانبول شوید.

ساندویچ ماهی



ساندویچ ماهی در استانبول

بورک​

بورک از غذاهای محبوب استانبول برای صبحانه است و برای درست کردن آن مواد متنوعی از پنیر و سبزیجات بین لایه خمیر نازک پیچیده و سرخ می شود.

بورک

کوکورچ | Kokorec​

کوکورچ روده کباب شده ی گوسفند است و با اینکه احتمالا خیلی ها از طعم این غذا خوششان نمی آید اما از غذاهای خیابانی محبوب استانبول است. برای درست کردن این غذا، روده گوسفند به دور سیخ پیچیده و بعد از اضافه کردن ادویه ی فراوان کبابی می شود.

کوکورچ

ایسلاک برگر | Islak Burger​

یکی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول نوعی همبرگر ترکی به نام ایسلاک برگر است. ایسلاک برگر به معنی همبرگر خیس است و این اسم به خاطر مرطوب بودن نان همبرگر است. برای تهیه این غذا نان های همبرگر را داخل سس گوجه و پیاز قرار می دهند و بعد آن را درون محفظه های شیشه ای قرار می دهند تا به مرور بپزد. در اکثر خیابان های استانبول و اطراف میدان تقسیم و خیابان استقلال می توانید این ساندویچ خوشمزه را امتحان کنید.

ایسلاک برگر

گزلمه | Gözleme​

گزلمه یکی از نان های سنتی ترکیه و منطقه آناتولی است و در واقع خمیری است که داخلش با مواد مختلف مثل گوشت و سبزیجات پر شده است. گزلمه امروزه یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی استانبول است و در اکثر رستوران ها، کافه ها و اغذیه فروشی های سیار می توانید گزلمه های خوشمزه را سفارش بدهید. گزلمه پنیری، سیب زمینی، پیاز یا حتی گوشت جزء پرطرفدارترین و بهترین غذاهای خیابانی استانبول هستند.


ایچلی کوفته | İçli Köfte​

با رفتن به خیابان استقلال دستفروش های خیابانی زیادی را می بینید که ایچلی کوفته می فروشند. برای درست کردن این غذا گوشت چرخ کرده در خمیر نازک پیچیده و در روغن سرخ می شود.
ایچلی کوفته



لهمجون | Lahmacun​

پیتزای استانبولی! برای درست کردن این غذا گوشت چرخ کرده، پیاز و فلفل قرمز با هم ترکیب و روی خمیری نازک پهن می شود. حالا پیتزا در فر گذاشته می شود و بعد از چند دقیقه یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی استانبول آماده است. این غذا را معمولا داغ داغ و به همراه جعفری، آب لیمو و دوغ محلی (آیران) می خورند. با اینکه این غذا در همه محله های استانبول پیدا می شود اما اگر به دنبال خوشمزه ترین نوع آن می گردید باید به جاهایی بروید که برای پختن آن از تنورهای سنگی استفاده می کنند.
لهمجون

 

صنم

Guest
وااااای لاااحمعجون عااااالیه?????????
توی ترکیه ذرت هارو آبپز میکنن تو خیابون میپیچن روزنامه اونام خیلی خوشمزه میشه
 

بالا