مطالبی برای بارداری

  • شروع کننده موضوع بانوی عمارت
  • تاریخ شروع

بانوی عمارت

Guest
#بارداری و شیردهی

خانمهای باردار و #شیرده توجه

همراه گوشت، آب لیمو استفاده كنید تا جذب #آهن را افزایش دهد..
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
سرکه سیب و کمک به کاهش وزن مادران باردار

?️سرکه سیب برای کاهش وزن مفید است. اسید استیک سبب کاهش اشتها شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. ولی بر اساس گفته متخصصان کاهش وزن با رژیم گرفتن در 6 ماه اول بعد از زایمان، توصیه نمی شود.
?️ شیر مادر در 6 ماه نخست، تنها غذایی است که برای افزایش قدرت سیستم ایمنی و عوامل بیماری زا به نوزاد داده می شود. شیرمادر، امگا3 فراوانی دارد و سبب افزایش ضریب هوشی کودکان هم می شود. از این جهت، مادران شیرده در 6 ماه اول نباید با هیچ روش خودسرانه ایاقدام به کاهش وزن کنند.
?️مادران شیرده باید در ماه های نخست بعد از زایمان به جای داشتن رژیم های سخت یا حتی ساده و خودسرانه، رژیم غذایی مناسب و متعادلی داشته باشند و فعالیت های بدنی سبکی مثل حرکات کششی در ناحیه شکم انجام دهند تا عضلات شکمشان که در طول فرآیند بارداری، شل و افتاده شده است، مجدداً سفت بشود
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
چرا نوزادان سیگاری ها اکثرا ناقص و زودرس هستند؟

?️اگر سیگاری هستید یا مواد مخدر مصرف می کنید، زمان آن رسیده تا آنها را ترک کنید. یافته های علمی بسیاری نشان داده اند، سیگار و مواد مخدر منجر به سقط جنین، زایمان زودرس و نوزادان بسیار کوچک و کم وزن می شوند. در نظر داشته باشید، تاثیر برخی از داروها و مخدرها حتی از پس از ترک آنها نیز در بدن باقی می مانند.
?️تحقیقات همچنین می گویند، استفاده از تنباکو روی باروری مادر و کم شدن اسپرم های پدر تاثیر دارد. در حقیقت، حتی کشیدن گاه و بیگاه سیگار نیز می تواند روی باردار شدن تاثیر منفی بگذارد.
?️مصرف نوشیدنی های الکلی نیز تاثیر منفی در بارداری دارد. آنها می توانند منجر به ناهنجاری های زایمان یا مشکلات دیگر برای رشد نوزاد بشوند.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
مصرف آناناس در بارداری باعث سقط جنین می‌شود؟

?مصرف آناناس خطرناک نیست و به رشد جنین کمک می‌کند اما اسیدهای موجود در آناناس ممکن است باعث سوزش سردل یا ریفلاکس شود. برای جلوگیری از این عوارض جانبی بهتر است این میوه را به مقدار مناسب و متعادل بخورید.
?در سه ماهه اول بارداری از مصرف آناناس خودداری کنید. در طول سه ماهه دوم می‌توانید حدود 50 تا 100 گرم آناناس در هفته میل کنید. در سه ماهه سوم شما میتوانید روزانه حدود 250 گرم آناناس مصرف کنید.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
درمان عفونت باکتریایی واژن در بارداری

?عفونت باکتریایی واژن گاهی اوقات به صورت خود به خود از بین می رود. اگر در سه ماهه اول بارداری هستید، پزشک شما ممکن است برای درمان تا سه ماهه دوم صبر کند.

برای درمان عفونت باکتریایی واژن استفاده از آنتی بیوتیک هایی مانند مترونیدازول یا کلیندامایسین لازم است.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
کیست دارم باردار نمیشم، چه کنم؟

?بهتر است حتما وزن خود را کم کنید، میزان فعالیت روزانه را افزایش دهید، ورزش کنید و رژیم غذایی پرفیبر و سبزیجات داشته باشید.

تا زمانی که با دارو پریود های شما مرتب و منظم شود، احتمال بارداری خیلی کم است. ابتدا درمان تخمدان توصیه می شود سپس اقدام به بارداری
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
?دمنوش زیره بادشکن طبیعی

?برای تهیه دمنوش زیره بهتر است یک شب تا صبح یکی، دو قاشق مرباخوری زیره را در سرکه خیس کنید و بعد، زیره‌ها را از سرکه خارج و آنها را در یک لیوان آب جوش دم کرده و میل کنید. این دمنوش هم برای رفع نفخ بسیار خوب است اما از آنجا که افراد مختلف مزاج‌های متفاوتی دارند، این دمنوش‌های خانگی را بهتر است فقط یکی، دو بار در هفته میل کنند و استفاده بیشتر از این مقدار با مجوز پزشک باشد.

?همچنین مصرف دمنوش‌های گیاهی در دوران بارداری توصیه نمی‌شود چون بعضی از این گیاهان برای شرایط خاص بارداری مناسب نیست و اگر خانمی در این دوران اصرار بر استفاده از دمنوش دارد، حتما باید با مجوز متخصص طب این کار را انجام دهد.،

?
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
✨°┄❁┄°✨°┄❁°°❁┄°✨°┄❁┄°✨

? #درمان_و_پیشگیری_هرگونه_نقص_جنین

✨درمان و پیشگیری هرگونه نقص جنین برگرفته از کتاب دراسة فی طب الرسول المصطفی (صلی اللّه علیه و آله و سلم) نویسنده : آیت اللّه تبریزیان

✨↫ این مسئله اخیراً بوجود آمده و به عقیده بنده بعلت استفاده از مواد شیمیایی جدید است.

✨↫ همبستری در بعضی روزهای نهی شده که باعث این مشکلات نیز می شود مثلا در حین طلوعین یا قمر در عقرب.

✨پیشگیری:

✨↫ با مصرف سویق گندم و جو جهت پیشگیری از هرگونه معلولیت و نقصی در زمان بارداری، دو هفته قبل از بارداری پدر و مادر و بعد از بارداری، مادر بخورد ولی زیاده روی نکند❗️

✨↫ مصرف انجیر و برگ چغندر و سویق سنجد بسیار نافع است.
? برای ازدواج فامیلی حتماً خورده شود.

? #طرز_تهیه_سویق

✨↫ سویق از سبوس گندم و آرد گندم و سبوس جو و آرد جو، هرکدام به مقدار مساوی جداگانه آسیاب شود و جداگانه تفت‌داده شود، (زیرا سبوس زودتر از آرد بوداده می‌شود و زود می‌سوزد) سپس باهم مخلوط شود. گندم چاق می‌کند و جو تقویت می‌کند.

?#سویق_گندم
✨↫ آرد گندم را تفت دهید و سپس الک کنید.
سبوس گندم را هم تفت دهید و الک کنید..
حال هر دو ماده را به هم مخلوط کنید.

?#سویق_جو
✨↫ مثل سویق گندم به دست می آید

?#سویق_سنجد
✨↫ ابتدا هسته سنجد را از گوشت سنجد با یک آسیاب معمولی جدا کنید.
بعد هسته را آسیاب کنید و جدا گانه تفت دهید، و خوب الک کنید. گوشت سنجد را نیز آسیاب کرده و تفت دهید و الک کنید. حال پودر تفت داده هسته و گوشت سنجد را با هم مخلوط کنید.


✨°┄❁┄°✨°┄❁°°❁┄°✨°┄❁┄°✨
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
#درمان_زردی_بچه !

✍️ علت زردی خوردن زیاد غذاهای گرم و خشک توسط مادر در هنگام بارداری است

?لاله هر دوگوش بچه را حجامت میکنیم و 5 تا7 قطره خون بیاید کافیست«توسط مخصص»
هم زمان خوردن سردی های لطیف مثل:عرق کاسنی آب زرشک توسط مادر
خوابانیدن نوزاد روی برگ بید
خوردن و مالیدن عصاره خرفه روی زدی
مالیدن شیر به سرو صورت بچه
مالیدن گل ختمی به کل بدن بچه« ته گل ختمی را میگیریم و از آن به همراه آب جوش خمیر درست میکنیم»

☘️ ?
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
#رایج‌_ترین_مشکلات_در_دوران_بارداری

نکته 1⃣

? همان‌طور که در درختان میوه دیده می‌شود، بیش‌تر شکوفه‌ها در آغاز شکوفه زدن، با نسیم کوچکی، حرکت و یا آفتی چه از سرما یا از گرما به راحتی از شاخه جدا می‌شوند و از دست می‌روند. هم‌چنین هنگام زمان رسیدن میوه، به سهولت و با اندک فشاری میوه‌ها از شاخه جدا می‌شوند و می‌افتند.

? اما در ایام بین این دو مرحله، میوه خیلی محکم به شاخه می‌چسبد و اگر با فشار بسیار هم بخواهند آن را جدا کنند، جدا نمی‌شود؛ حتی در بعضی مواقع آن‌چنان میوه به شاخه پیوسته است که با فشارع‌شاخه شکسته می‌شود اما میوه جدا نمی‌شود. به همین منوال در اوایل بارداری، سقط به راحتی صورت می‌گیرد و چندان اذیتی هم بر مادر وارد نمی‌شود. در وسط بارداری اذیت بسیاری به مادر می‌رسد و گاهی قسمتی از رحم و اندام مادر نیز آسیب جدی می‌بیند و در اواخر بارداری نیز سقط و زایمان زودرس، آسان‌تر از اواسط رخ می‌دهد.

☘️ ?

 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
? #ویار_بارداری :

1. کاهش تولید فضولات در بدن یعنی رعایت پرهیزات غذایی و ترک مواد کارخانه‌ای.

2. خروج مواد زائد.

ویار و تهوع بارداری اگر به استفراغ منجر شود خیلی خوب است چون باعث تخلیه سودا می‌شود و خون مادر تصفیه شده و خون تمیز وارد رحم و کیسه آب و جفت می‌شود و جنین تغذیه خوب می‌کند.

3. استفاده از مسکّنات تهوع مانند:

جوشانده زنجبیل،

به و مشتقات آن،

مصرف انار و ربّ انار،

جوشانده نعنا یا زيره سياه،

درمان کم خونی.

☘ ?
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
? کاربردهای عناب در #سرماخوردگی و سرفه بارداری

♻ #عناب یکی از تجویزهای مجاز در بارداری است.

❗ این میوه که اغلب به صورت خشک شده در دسترس است، موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. پس هنگام سرماخوردگی یا در معرض فرد سرماخورده، آن را میل کنید.

❗ عناب در بسیاری از #سرفه ها موثر واقع می شود.

❗خوردن جرم عناب برای معده ضعیف، سنگین است و بسیاری از خانم های باردار را اذیت می کند. بنابراین بهتر است به صورت #دمنوش یا #شربت میل شود.

❗ استنشاق دود آن برای کاهش علایم سرماخوردگی مثل #گرفتگی_بینی در خانم باردار یا اطفال نیز مفید است.

☘️ ?
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
از کانال ایتا
@byedoctor
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
✔️مصرف زیره در دوران شیردهی

?زیره سیاه و زیره سبز قابلیت افزایش ترشح شیر از غدد سازنده آن را در مادران شیرده دارند. این گیاه در بهبود #اسپاسم و #کولیک مادر و نوزاد نیز مفید است.

❌عرق یا اسانس این گیاه در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد./ایسنا
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
⚠️تاثیر منفی نوشیدن قهوه روی نوزادان

?به نقل از اسپوتنیک، زنان بارداری که قهوه می‌نوشند، در آینده بچه‌هایی با وزن و اندازه بدن کوچکتری نسبت به کسانی که از مصرف چنین نوشیدنی‌هایی کاملاً خودداری می‌کنند، به دنیا می‌آورند. این نتیجه‌ای است که دانشمندان از انستیتوی ملی بهداشت کودکان و رشد انسانی یونیس کندی شرفر به آن رسیده اند.

?کافئین باعث تنگی عروق خونی در جنین می‌شود که می‌تواند خون رسانی به جنین را کاهش داده و رشد آن را آهسته کند. علاوه بر این، محققان بر این باورند که این ماده می‌تواند به طور بالقوه کار هورمون‌های استرس را در کودک مختل کند و او را در معرض خطر افزایش وزن سریع و چاقی پس از تولد قرار دهد همچنین احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت در آینده را افزایش می‌دهد.

?تحقیقات قبلی نشان داده است که حتی مصرف متوسط کافئین در دو فنجان نوشیدنی می‌تواند منجر به کاهش رشد داخل رحمی شودهمچنین احتمال کم وزنی هنگام تولد را افزایش دهد.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
✅ فواید شاه بلوط برای زنان باردار

?شاه بلوط می‌تواند یک میان وعده بسیار مناسب باشد، زیرا منبع بسیار غنی از مواد معدنی و ویتامین‌های بسیار مهم به ویژه در دوران بارداری است که معروف‌ترین آن‌ها اسید فولیک است

? بنابراین هر 100 گرم شاه بلوط اروپایی تقریباً 62 میکروگرم فولات برای ما فراهم می‌کند.

?اسید فولیک در تشکیل گلبول‌های قرمز خون مهم است و این در اولین دوره بارداری بسیار مهم است، زیرا مصرف کافی آن به محافظت از جنین در برابر نقص لوله عصبی کمک می‌کند. همچنین منبع مهمی از فیبر‌های غذایی است که به افزایش احساس سیری و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
?? تاثیر مصرف برخی خوراکی ها در بارداری

خربزه فرزند را خوش چهره
عدس او را مهربان
کندر شجاع شدن پسر
و خوش خو شدن دختر
بِه فرزند را زیبا
و گلابی او را خوش اخلاق میکند
 
استارتر
استارتر

بانوی عمارت

Guest
?اگر میخواهید کودکی سالم و باهوش داشته باشید، در دوران بارداری، بادام زمینی بخورید

??بادام زمینی، غذایی عالی برای مغز است. در دوران بارداری، جنین غذا را از مادر دریافت میکند.
 

بالا