لیست کامل برنامه بدن سازی +عضله سازی بدون مکمل

  • شروع کننده موضوع آیلا
  • تاریخ شروع

آیلا

Guest
روزهای تمرینی و محل تمرین را خودتان انتخاب می‌کنید، بنابراین بر اساس زمان آزادتان، می‌توانید در محل کار، منزل و یا در باشگاه، تمرینات خود را انجام دهید.نکته مهم در بدنسازی بدون مکمل کیفیت تمرینات است تا ورزشکار نهایت عضله‌سازی را تجربه کند و بدون هدر رفتنِ زمان به نتیجه دلخواهش برسد.

مشاهده پیوست 210720مشاهده پیوست 210721مشاهده پیوست 210722مشاهده پیوست 210723مشاهده پیوست 210724مشاهده پیوست 210725مشاهده پیوست 210726

پروتئین در بدنسازی مثل آجرهای یک دیوار است! بدنسازان نیاز به پروتئین کافی دارند تا عضلاتشان رشد کند و عضلات قبلی‌شان تحلیل نرود.

پروتئین باکیفیت را در چه منابعی جست‌وجو کنیم؟ گوشت سفید (مرغ و بوقلمون)، تخم‌مرغ، لبنیات و حبوبات سرشار از پروتئین هستند و اگر به اندازه مصرف کنید شما را از مکمل بی‌نیاز خواهند کرد.

کربوهیدرات نیاز دیگر شما در بدنسازی بدون مکمل است. برای رشد و نگهداری عضله و تأمین انرژی باید کربوهیدارت مصرف کنید. مصرف کربوهیدرا‌ت‌های زودجذب و ساده بهترین راه برای بازیابی گلیکوژنِ مصرف شده‌ عضلانی پس از تمرین قدرتی است.

اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان حجم بگیرید، حتما قبل و بعد از تمرین، کربوهیدرات به بدن خود برسانید تا بدنتان حسابی پُر شود. پروتئین به‌تنهایی برای عضله‌سازی کافی نیست. درحالی‌که برای توده عضلانی بسیار حیاتی است. پس نباید از کربوهیدرات‌ها نیز غافل شد.

از جمله منابع عالی کربوهیدرات، نان، سیب‌زمینی و ماکارونی است.

چربی‌های سالم
چربی‌های سالم یکی دیگر از نیازهای هر ورزشکاران است. چربی یکی از درشت‌مغذی‌هاست که برای رشد بدن لازم است. چربی‌ها انرژی بدنتان را تأمین کرده و به تعادل هورمونی شما کمک می‌کنند. رژیم غذایی کم‌چرب می‌تواند موجب کاهش تستوسترون در مردان شود. اما این هورمون برای رشد عضله ضروری است.

 

بالا