فواید مصرف سیر

  • شروع کننده موضوع نوری...
  • تاریخ شروع

نوری...

Guest
فواید مصرف سیر فراتر از مصون نگه داشتن ما در برابر سرماخوردگی است
سیر (Garlic) گیاهی است که هر کدام از ما حداقل یک‌بار آن را امتحان کرده‌ایم. ما چنان به این دانه بدبو اما پرخاصیت عادت داریم که هیچ‌گاه متوجه منحصر به‌ فرد بودن آن و خواص خارق العاده‌اش نشده‌ایم. فواید مصرف سیر فراتر از مصون نگه داشتن ما در برابر سرماخوردگی است.

سیستم ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد
این را که سیر از ما در برابر انواع ویروس‌ها و سرماخوردگی محافظت می‌کند مادر بزرگ‌هایمان نیز می‌دانستند؛ اما دانشمندان کشف کرده‌اند که برای بیمار نشدن در فصل زمستان باید به طور مداوم سیر بخوریم. این موضوع بدین دلیل است که سیر حاوی مقادیر زیادی ویتامین، روغن‌های مفید و آمینو اسیدهاست. علاوه بر این، سیر در ترکیبات خود یک ماده ارگانیک به نام آلیسین دارد که می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین ببرد.
نکته مهم این است که برای اینکه بتواند از شما در برابر بیماری‌ها محافظت کند، سیر باید تازه باشد. آلیسین تنها با تخریب مکانیکی سلول‌های سیر که در نتیجه پرس کردن یا برش دادن ایجاد می‌شود رخ می‌دهد. وقتی که یکپارچگی یک حبه سیر به هم می‌خورد، ترکیبات موجود در آن با هم ترکیب شده و یک ترکیب قوی ضد میکروبی تشکیل می‌دهند، در حالی که گرما دادن به سیر تقریبا تمامی فواید آن را از بین می‌برد.
فواید سیر و اتفاقاتی که با خوردن آن به طور روزانه در بدن شما رخ می‌دهد
۱- جذاب‌تر خواهید شد
۲- سیستم ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد
۳- فشار خون شما تنظیم می‌شود
۴- حافظه شما تقویت خواهد شد.
۵- بنیه و استقامت بدنی شما تقویت می‌شود.
۶- مو و پوست شما شرایط بهتری خواهد یافت.
۷- سیر درد دندان را کاهش می‌دهد.
۸- مصرف سیر شما را لاغر خواهد کرد.
نکات احتیاطی در مورد مصرف سیر
حتی محصولی بسیار مفید مانند سیر نیز باید با احتیاط مصرف شود زیرا در مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود، مصرف سیر می‌تواند خطرناک باشد:

۱- پزشکان مصرف مقادیر زیادی سیر را در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌کنند. کودکان زیر ۷ سال نیز نباید مقدار زیادی سیر مصرف کنند.

۲- باید دو هفته قبل از انجام جراحی از مصرف سیر دست بکشید، زیرا سیر باعث رقیق شدن خون شده و می‌تواند باعث خونریزی بیشتر در حین جراحی یا بعد از آن شود.

۳- وقتی که سیر یا ترکیبات دارای سیر روی پوست قرار بگیرند، باعث حالتی شبیه سوختگی در پوست می‌شوند. از این رو قبل از استفاده از سیر روی پوست با پزشک خود مشورت کنید.

۴- سیر برای برخی از حیوانات سمی است، به خصوص برای سگ‌ها و گربه‌هایی که نژاد ژاپنی هستند.

۵- پزشکان می‌گویند که یک فرد سالم می‌تواند تا روزی ۴ حبه سیر مصرف کند و احساس خوبی از این بابت داشته باشد
 

بالا