رها جونییییی

Guest
دمنوش بابونه حاوی Chamazulene، یک ترکیب شیمیایی معطر است که خواص ضدالتهابی، ضددرد و ضداسپاسم دارد. پیشنهاد ما به شما این است که یک فنجان داغ چای بابونه بریزید، عطر و طعم فوق‌العاده گل آن را استنشاق کنید و ببینید که هنگام نوشیدن این دمنوش طلایی جادویی، نگرانی‌ها و استرس‌های شما ناپدید می‌شوند.
برای تهیه دمنوش بابونه کافی است گل‌های خشک کرده آن را درون آب داغ بریزید. بسیاری از مردم از دمنوش بابونه به عنوان جایگزین بدون کافئین برای چای سیاه یا سبز استفاده می‌کنند و از آن به دلیل طعم خاکی و کمی شیرینی که دارد لذت می‌برند. علاوه بر این، دمنوش بابونه دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که ممکن است در کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان نقش داشته باشند. بابونه دارای خواصی است که ممکن است به بهبود خواب و هضم غذا نیز کمک کند. در ادامه مطلب ۵ مورد از خواص دمنوش بابونه را بخوانید.
۱. کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد
بابونه خواص بی‌نظیری دارد که ممکن است برای بهبود کیفیت خواب شما سودمند باشد. این ماده حاوی apigenin، یک نوع آنتی اکسیدان است که به گیرنده‌های خاصی در مغز شما متصل می‌شود که موجب خواب آلودگی و کاهش بی خوابی یا ناتوانی مزمن در افراد می‌شود. دمنوش بابونه اعصاب را آرام می‌کند و سیستم عصبی را تسکین می‌دهد، بنابراین به شما در بهتر خوابیدن کمک می‌کند. فاقد افزودنی کافئین است و بهتر است قبل از خواب مصرف شود.
این یافته‌ها امیدوارکننده است، اما برای تعیین میزان تأثیر دمنوش بابونه بر خواب، مطالعات بیشتری لازم است. با این وجود، اگر برای به خواب رفتن و پس از خوابیدن مشکل دارید، نوشیدن دمنوش بابونه قبل از خواب مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد.
 
استارتر
استارتر

رها جونییییی

Guest
۲. می‌تواند موجب تقویت سیستم گوارشی بدن شود
بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که دمنوش بابونه نه تنها بیماری‌ها را مهار می‌کند بلکه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه عالی نیز عمل می‌کند. با باکتری‌های مضر مبارزه کرده و توانایی تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد. هضم مناسب غذا برای سلامتی کلی شما بسیار مهم است. شواهد محدودی نشان می‌دهد كه بابونه با كاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های گوارشی، می‌تواند در بهبود هضم مؤثر باشد. چند مطالعه نشان داده‌اند که عصاره بابونه قابلیت محافظت در برابر اسهال را دارد که این به خواص ضدالتهابی آن نسبت داده شده است.
یک مطالعه دیگر نشان داد که بابونه در جلوگیری از زخم معده مفید است، زیرا ممکن است باعث کاهش اسیدیته در معده شده و رشد باکتری‌هایی که در ایجاد زخم نقش دارند را مهار کند. با وجود این یافته‌ها، تحقیقات بیشتری برای تأیید نقش بابونه در هضم مورد نیاز است. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه نوشیدن دمنوش بابونه برای معده تسکین دهنده است و به طور سنتی، از آن برای درمان چندین بیماری گوارشی از جمله حالت تهوع و گاز معده استفاده می‌شود.
 
استارتر
استارتر

رها جونییییی

Guest
۳. ممکن است از شما در برابر انواع خاصی از سرطان محافظت کند
آنتی اکسیدان‌های موجود در دمنوش بابونه با پیشگیری از انواع خاصی از سرطان در ارتباط هستند. بابونه حاوی آنتی اکسیدان apigenin است. در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که اپیژنین با سلول‌های سرطانی، به ویژه سلول‌های سرطان پستان، دستگاه گوارش، پوست، پروستات و رحم مبارزه می‌کند.
علاوه بر این، یک مطالعه از ۵۳۷ نفر نشان داد در افرادی که ۲ الی ۶ بار در هفته دمنوش بابونه می‌نوشند به طور قابل توجهی کمتر از افرادی که دمنوش بابونه نمی‌نوشند، احتمال ابتلا به سرطان تیروئید کمتر است.
۴. می‌تواند موجب کنترل قندخون شما شود
نوشیدن دمنوش بابونه ممکن است به کاهش و کنترل قندخون شما کمک کند. خواص ضدالتهابی آن می‌تواند از آسیب به سلول‌های لوزالمعده شما جلوگیری کند. این حالت وقتی پیش می‌آید که قندخون شما به صورت مزمن زیاد می‌شود. سلامت لوزالمعده شما بسیار مهم است، زیرا انسولین تولید می‌کند، انسولین هورمونی است که مسئول از بین بردن قند خون شما است.
در یک مطالعه از ۶۴ فرد مبتلا به دیابت، افرادی که دمنوش بابونه را به مدت هشت هفته با وعده‌های غذایی خود مصرف می‌کردند، میزان قندخون آنها به طور قابل توجهی پایین‌تر از افرادی بود که آب مصرف می‌کردند.
۵. ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد
چای بابونه به مقدار فراوان فلاون، یک کلاس از آنتی اکسیدان‌ها را دارا است. فلاون‌ها به دلیل دارا بودن پتانسیل کاهش فشارخون و کلسترول که نشانگرهای مهم خطر بیماری قلبی شما هستند، مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. در یک مطالعه از ۶۴ بیمار دیابتی، مشخص شد افرادی که چای بابونه را با وعده‌های غذایی خود مصرف کردند، در کاهش میزان کلسترول بد در مقایسه با کسانی که آب می‌نوشیدند، پیشرفت‌های قابل توجهی داشتند.
سایر خواص سلامتی بابونه
همچنین از دیگر خواص بابونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سطح ایمنی بدن را تقویت می‌کند: چای بابونه اغلب به عنوان راهکاری برای جلوگیری و معالجه سرماخوردگی مصرف می‌شود. همچنین برای گلودرد تسکین‌دهنده است. همچنین می‌توانید به دلیل سهولت در درمان احتقان بینی، آبریزش بینی و گلودرد، بخار دمنوش بابونه را استنشاق کنید.
اضطراب و افسردگی را تسکین می‌دهد: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بابونه در کاهش اضطراب و افسردگی موثر است، اما این بیشتر مبتنی بر استفاده از آن به عنوان آروماتراپی یا مصرف آن به عنوان مکمل است نه دارو.
دنیای شلوغ و پر هرج و مرج امروز، احساس اضطراب و استرس بیشتری به ما می‌دهد. دمنوش بابونه یک آرامش‌بخش ملایم است و به عنوان یک آرام‌بخش طبیعی موثر عمل می‌کند و از این طریق استرس را کاهش می‌دهد
 
استارتر
استارتر

رها جونییییی

Guest
سلامت پوست را بهبود می‌بخشد: استفاده از بابونه بر روی پوست از طریق محصولات آرایشی، مانند لوسیون، کرم چشم و صابون، می‌تواند برای کاهش التهاب پوست و به عنوان مرطوب کننده و مفید باشد.
درمان و کاهش زخم‌های پوستی: آیا می‌دانید دمنوش بابونه توسط رومیان، یونانیان و مصریان برای درمان زخم‌ها و ترویج بهبودی استفاده می‌شده است؟ دلیل آن این است که گیاه بابونه از Matricaria chamomilla L مشتق شده است که دارای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی است. همچنین بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را بهبود می‌بخشد.
پوست شما را روشن‌تر می‌کند: این معجون جادویی می‌تواند به عنوان یک سفید کننده طبیعی پوست مورد استفاده قرار گیرد. چای بابونه مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به تقویت سلامت پوست شما کمک می‌کند. چهره شما را سبک کرده و همچنین درخششی را که همیشه می‌خواستید به شما می‌دهد.
آکنه را کاهش می‌دهد: نه تنها دمنوش بابونه می‌تواند به پایان جنگ شما با بروز آکنه‌های مکرر کمک کند، بلکه به دلیل خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی کننده دمنوش بابونه به محو شدن و درمان لکه‌ها و از بین بردن جای زخم آکنه کمک می‌کند.
شوره سر را از بین می‌برد: از شوره سر رنج می‌برید؟ یک فنجان دمنوش بابونه بنوشید. چای بابونه به از بین بردن و جلوگیری از شوره سر، تسکین سوزش پوست سر کمک کرده و باعث تقویت سلامت مو می‌شود. بعد از شستن مو نیز می‌توانید از آن به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید.
از ریزش استخوان جلوگیری می‌کند: در برخی موارد می‌تواند در جلوگیری از ریزش استخوان که منجر به شرایطی مانند پوکی استخوان می‌شود، تاثیر داشته باشد.
 
استارتر
استارتر

رها جونییییی

Guest
مضرات مصرف بابونه چیست؟
عوارض جانبی و مضرات بابونه خفیف است و اکثر کارشناسان بر این عقیده هستند که بابونه بی‌خطر است. در برخی موارد بابونه می‌تواند باعث خواب‌آلودگی شود. همچنین ممکن است در افرادی که به گیاهان مرتبط با تیره گل آفتابگردان آلرژی دارند، باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک شود، اگرچه چنین واکنش‌هایی بسیار نادر است. اگر به این گیاهان حساسیت دارید از آن خودداری کنید: بابونه، گیاه کهنه ‌واش، مینای چمنی، گل جعفری یا گل داوودی. اما هنوز هم اثرات مصرف طولانی مدت بابونه مشخص نیست.
 

بالا