فواید بی شمار ورزش بر بدن چیست؟

  • شروع کننده موضوع Choi mary
  • تاریخ شروع

Choi mary

Guest
بیشترین فواید ورزش بر بدن و سلامتی انسان ها چیست

خلق و خوی بهتر

عزیزان، تحرک داشته باشید. ورزش موجب می‌شود تا بیشتر احساس شادی کنید. هنگامی که ورزش می‌کنید، بدنتان اندورفین، مواد شیمیایی که احساسات خوبی در مغز ایجاد می‌کند را می‌سازد.

در واقع می‌توانید در عرض چند دقیقه پس از تحرک به احساس بهتری برسید اما اثرات ورزش منظم می‌تواند برای مدت طولانی در بدن باقی بماند.


1675878024238.png
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
انرژی بیشتر

ممکن است انتظارش را نداشته باشید اما کاربرد انرژی در ورزش کمک می‌کند تا بیشتر تحرک داشته باشید. گاهی اوقات وقتی خسته‌اید، دوست ندارید حرکت کنید اما وقتی به طور منظم ورزش می‌کنید، این خستگی از بین می‌رود و در بدنتان شاهد انرژی بسیار بیشتری خواهید بود.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
خواب شبانه بهتر

به طور منظم ورزش کنید تا زودتر و راحت‌تر بخوابید. هر چه تمرینات ورزشی سخت‌تری را انجام دهید، خواب راحت‌تری خواهید داشت. تا زمانی که مشکل خواب نداشته باشید، مهم نیست چه زمانی ورزش می‌کنید. اگر در خوابیدن مشکل دارید، چند ساعت قبل از خواب ورزش کنید
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
اعتماد به نفس بیشتر

شما اخیراً مسیر طولانی را پیموده‌ یا ۵کیلومتر راه را دویده‌اید. چنین وضعیتی می‌تواند عزت نفستان را افزایش دهد و شما را برای غلبه بر هر احساسی آماده کند. ورزش باعث می‌شود تا احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
استرس کمتر

ورزش، بدن و مغز را آرام می‌کند. بعد از اینکه بدنتان سخت کار می‌کند، سطح هورمون‌های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول کاهش می‌یابد. استرس و اضطراب به خصوص پس از ورزش هوازی از بین می‌رود.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
کارآمدی بیشتر

آیا می‌خواهید در کارتان کارآمدتر باشید؟ استراحت داشته باشید و کمی ورزش کنید. در مطالعه‌ای، افرادی که در اواسط روز تحرک داشتند، زمانی که به سر کار بازمی‌گشتند، بازدهی بسیار بیشتری داشتند. آنها همچنین شادتر بودند و با همکارانشان سازگاری بهتری داشتند.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
کنترل وزن

ورزش و رژیم‌غذایی برای کنترل وزن موثر است. چه بخواهید چند سانتی‌متر از دور کمرتان کم کنید یا فقط از اضافه وزن خودداری کنید، ورزش کلید اصلی است. سعی کنید در بیشتر روزهای هفته ۳۰ دقیقه ورزش کنید.
 

جی جی?

Guest
افزایش HDL خون نسبت به LDL و در نتیجه کاهش رسوب کلسترول در دیواره سرخدگ ها و در نیتجه جلوگیری از سکته قلبی و مغزی و دیابت نوع ۲ و چاقی
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
طول عمر

ورزش منظم می‌تواند سال‌ها به زندگی‌تان اضافه کند و مهم است؛ حتی اگر چندان هم علاقه‌مند به تناسب اندام نباشید. فقط تحرک داشته باشید؛ حتی اندکی ورزش هم می‌تواند کمک کند تا نسبت به زمانی که ورزش نمی‌کنید، بیشتر عمر کنید. انجمن قلب آمریکا می‌گوید افرادی که وزن مناسبی دارند و از نظر بدنی فعالند، به طور متوسط ۷ سال بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند، طول عمر دارند.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
ماهیچه‌ها و استخوان‌های قوی

وقتی تمرین می‌کنید، استخوان‌ها و ماهیچه‌هایتان قوی‌تر می‌شود. انجام ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری، تنیس، پیاده‌روی و رقص بسیار مهم هستند چون می‌تواند با افزایش سن موجب استخوان‌سازی شده و به جلوگیری از پوکی استخوان و به تعادل و هماهنگی بدن کمک می‌کند.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
خطر کمتر سرطان

ورزش منظم می‌تواند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله روده بزرگ، پستان و ریه را کاهش دهد و افرادی که مبتلا به سرطان هستند، با انجام ورزش، کیفیت زندگیشان بهتر خواهد شد.
 
استارتر
استارتر

Choi mary

Guest
کاهش درد آرتروز

اگر آرتروز دارید، ورزش منظم می‌تواند به کاهش درد کمک کند و می‌تواند انجام فعالیت‌های روزانه را آسان‌تر کند. ورزش‌های بدون ضربه مانند شنا را امتحان کنید. انجام این ورزش‌ها می‌تواند درد مفاصل را کاهش دهد.
 

بالا