غذای موردعلاقه عروس هلندی/ غذاهای ممنوعه عروس هلندی چیه؟

  • شروع کننده موضوع آیلا
  • تاریخ شروع

آیلا

Guest
دانه‌های مورد علاقه عروس هلندی چیا هستند؟سبزیجات ومیوه های مورد علاقه عروس هلندی چیا هستند ؟

تخم ارزن یکی از غذاهای محبوب عروس هلندی در کنار تخم کتان، شاهدانه، بذر سبزیجات و تخم آفتاب گردان است. هنگامی که دانه‌ها را خریداری کردید آنها را به طور کامل بشویید تا آلودگی‌های احتمالی از بین بروند. سپس دانه‌های شسته شده را خشک کرده و در محیطی به دور از رطوبت نگه‌داری کنید. برای حفظ تازگی دانه‌ها می‌تواند آنها را در فریزر قرار دهید. عروس هلندی علاقه زیادی به دانه‌ها دارد اما دانه‌ها برای رشد کامل پرنده، کافی نیستند. بهترین غذای عروس هلندی ترکیبی از سبزیجات، میوه‌ها، مواد دارای پروتئین، تخم‌ها و آجیل است.

سبزیجات مورد علاقه عروس هلندی
از جمله سبزیجات مورد علاقه عروس هلندی هویج، سیب زمینی، کلم بروکلی، فلفل سبز، چغندر و گوجه فرنگی پخته می‌باشد. که می‌توانید با توجه ضائقه پرنده و لیستی که برای رژیم غذایی پرنده تهیه کرده‌اید در برنامه غذایی او بگنجانید.

میوه‌های نارنجی پررنگ و سبز پررنگ مانند هویج، کلم بروکلی، اسفناج و فلفل قرمز خشک شده حاوی مقادیر بالایی ویتامین A هستند که در دانه‌ها وجود ندارد و برای سلامتی عروس هلندی ضروری است. بنابراین سعی کنید از این میوه‌ها و سبزی‌ها نیز در رژیم غذایی عروس هلندی استفاده کنید.
Û±Û°-ÛµÛ³-ÛµÛ¹-images.jpg


میوه‌های مورد علاقه عروس هلندی
عروس هلندی به میوه‌هایی همچون گیلاس، آناناس، سیب، هلو، گلابی، توت، کیوی، پرتقال، انگور، موز و انواع آلو‌ها علاقه نشان می‌دهد. حتما میوه‌ها را بشورید و در اختیار پرنده قرار دهید چون ممکن است میوه‌ها سم پاشی شده باشد. همچنین حتما هسته میوه‌ها را جدا کنید (به خصوص در مورد گیلاس و سیب) چون برخی هسته میوه‌ها دارای مواد سمی هستند و ممکن است پرنده را مسموم کنند.

میوه‌های خشک نیز غذای مناسبی برای عروس هلندی هستند و در صورتی که به میوه تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از آنها استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که میوه خشک فاقد گوگرد است.



خوراکی های مورد علاقه عروس هلندی
به طور کلی پرندگانی که دارای کاکل هستند مانند عروس هلندی ها میوه و سبزیجات دوست دارند؛ در بین میوه ها هلو، گلابی، انواع توت، سیب، کیوی، انواع آلوها، پتغال و موز را ترجیح می دهندو در بین سبزیجات هویج،کلم بروکلی،چقندر و سیب زمینی را با علاه بیشتری می خورند. فقط توجه کنید که این خوراکی ها را شسته نشده به آن ها ندهید چون ممکن است به خاطر وجود آلودگی یا سم روی میوه ها مریض شوند.

خوراکی هایی که نباید به عروس هلندی بدهید
برای حفظ سلامت عروس هلندی خود بهتر است با خوراکی هایی که برای آن ها مضر است آشنا شوید و از قرار دادن آن ها در برنامه غذایشان جدا خود داری کنید، حتی بهتر است وقتی پرنده تان بیرون از قفس است این مواد را در جایی دور از دسترس قرار دهید تا اشتباها به آن ها نوک نزند. خوراکی های مضر برای عروس هلندی شامل انواع شکلات، انواع خوراکی های کافئین دار، آووکادو، کاهو، کلم و انواع تنقلات مانند چیپس و پفک و … می شود.
 

Yar_mehrabanam

Guest
میگو و ماهی هم براشون خطر مرگ داره فکر کنم
برای کاسکوی ما که دکتر همین گفت؛عروس هلندی هم فکر کنم احتمالا اینطور باشه؛ولی مطمئن نیستم.
 
استارتر
استارتر

آیلا

Guest
میگو و ماهی هم براشون خطر مرگ داره فکر کنم
برای کاسکوی ما که دکتر همین گفت؛عروس هلندی هم فکر کنم احتمالا اینطور باشه؛ولی مطمئن نیستم.
آره از یه خانواده پس به احتمال زیاد برای اونم خطر داره
 

بالا