علت قطع نشدن تب در کودکان و درمان سریع

آیلا

عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
علت قطع نشدن تب در کودکان و درمان های آن در طب سنتی

در حالی که تب برای والدین نگران کننده است، پزشکان بیشتر به دنبال این هستند که چه چیزی باعث تب می‌شود و نه دمای کودک. معمولا می‌توانید از کودک یا نوزاد برای پایین آوردن تب در خانه مراقبت کنید. دما باید طی ۳ یا ۴ روز کاهش یابد. سعی کنید به آن‌ها مایعات فراوان بدهید. مراقب علائم کم آبی باشید. اگر میل داشتند به آن‌ها غذا دهید. در طول شب به طور مرتب کودک را چک کنید. آن‌ها را در خانه نگه دارید. در صورت ناخوشی به آن‌ها پاراستامول یا ایبوپروفن بدهید.



اگر تب کودک پایین نیامد چه کنیم؟ درجه تب در بزرگسالان با کودکان متفاوت است، زیرا دمای داخلی آن‌ها متفاوت از دمای بزرگسالان عمل می‌کند. یک کودک تا زمانی که دمای بدنش به ۳۸ درجه نرسد تب واقعی ندارد. برای پیشگیری از عوارض تب در کودکان باید در شرایط زیر با پزشک مشورت کنید. اگر کودک زیر سه ماه سن دارد و تب بالای ۳۸ درجه سانتیگراد دارد، حتی اگر علائم دیگری نداشته باشد. اگر کودک شما به هر دلیلی دچار نقص ایمنی است (سیستم ایمنی ضعیفی دارد) و تب بالای ۳۸ درجه سانتیگراد دارد. در مورد سایر کودکان، اگر دمای بدن آن‌ها بالای ۳۸ درجه است و هر یک از علائم زیر را دارند، باید به پزشک مراجعه کنند. سفتی گردن نور به چشم آن‌ها آسیب می‌رساند استفراغ و امتناع از نوشیـدن زیاد راش خواب آلودتر از حد معمول مشکلات تنفسی دردی که با داروهای مسکن بهبود نمی‌یابد. پایین آوردن تب کودک با استفاده از ۵ درمان خانگی همان طور که گفتـه شد بالا رفتـن دما، عفونت را در بدن از بین می‌برد. اما در اکثر اوقات نیاز دارید تب را کنترل کنید تا کودک بتواند راحت باشد و سیستم ایمنی بدن کار خود را انجام دهد. خوشبختانه درمان‌های خانگی زیادی وجود دارند که می‌توانند برای کاهش تب موثر باشند. استفاده از استامینوفن برای قطع تب کودک اگر نوزاد بیشتر از ۳ ماه دارد، برای پایین آوردن تب نوزاد می‌توانید مقدار کمی استامینوفن به او بدهید. میزان مصرف استامینوفن براساس وزن نوزاد تعیین می‌شود. اگر کودک شما اخیرا وزن نشـده یا جهش رشد داشتـه قبل از مصرف استامینوفن حتما باید او را وزن کنید.



کاهش لباس برای پایین آوردن تب کودک زمانی‌که کودک تب دارد باید از لباس‌ها و پتوی سبک برای او استفاده کنید. پوشانـدن لباس زیاد به نوزاد با روش‌های طبیعی بدن برای کاهش تب تداخل دارد. استفاده از حمام ولرم برای پایین آوردن تب کودک برای کاهش تب، کودک خود را با آب ولرم حمام دهید. دمای آب در لمس با قسمت داخلی بازوی شما باید گرم باشد. برای حمام کودک از آب سرد استفاده نکنید، زیرا می‌تواند منجر به لرز شود و ممکن است تب را افزایش دهد. بلافاصله پس از حمام، کودک خود را خشک کنید و لباس سبک به او بپوشانید.




استفاده از پیاز برای پایین آوردن تب برای پایین آوردن تب کودک با پیاز می‌توانید آب یک پیاز را در یک لگن ریخته و با آب ولرم مخلوط کنید. سپس با این محلول کودک را پاشویه دهید. پیاز دمای بدن را پایین می‌آورد.


پایین آوردن تب کودکان با راهکارهای ساده به طور کلی، اگر کودک تب دارد، اجازه دهید استراحت کند و تا حد امکان مایعات دریافت کند. در مورد بیماری‌های عمومی و خفیف، بهتر است اجازه دهید تب ادامه پیدا کند و با داروهای کاهنده تب به اندازه کافی درمان شود.



آیا بروز تب در کودکان خطرناک است؟

تب به خودی خود خطرناک نیست بلکه نشانه بروز عفونت است.

آیا پایین آوردن سریع تب کودک در خانه امکان‌پذیر است؟

بله. با استفاده از استامینوفن، گلاب، پیاز، حمام ولرم می‌توانید در خانه تب کودک را پایین آورید.

آیا استفاده از گلاب در پایین آمدن تب کودک تاثیر دارد؟

بله. گلاب خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد که به کاهش تب کمک می‌کند.

 

melika.j

⭐کاربر فعال⭐
عضویت
Apr 29, 2024
جنسیت
خانم
تب کودک خیلی بده
 

بالا