طریقه صحیح مصرف خاکشیر برای کبد چرب

آیلا

عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
خواص و مضرات خاکشیر
مدت زمان پاکسازی کبد با خاکشیر

اگر می خواهید از خواص خاکشیر بهره مند شوید پس باید یکسری اصول را در مصرف آن رعایت کنید؛ به عنوان مثال مصرف خاکشیر به صورت ناشتا در درمان کبد چرب بسیار مؤثر است. هم چنین می توانید برای درمان کبد چرب، خاکشیر را با ترنجبین ترکیب کنید. این ترکیب مخصوصاً برای رفع سودا و بلغم سودمند است و نرم کننده مزاج های خشک است و به بدن رطوبت می دهد.

ترکیب خاکشیر با پنیر هم برای رفع صفرا و سودا مؤثر است و کبد را قوی می کند.

همان طور که گفتیم با مصرف خاکشیر می توانید به جنگ با کبد چرب بروید. البته به این منظور خاکشیر را باید صبح ناشتا بخورید چراکه معده خالی است و جذب خواص خاکشیر بهتر صورت می گیرد.

طرز تهیه دمنوش خاکشیر برای درمان کبد چرب
طرز تهیه دمنوش خاکشیر برای درمان کبد چرب
طرز تهیه دمنوش خاکشیر برای درمان کبد چرب

مقداری خاکشیر را برای مدت نیم ساعت خیس کنید و سپس چندین بار آن را شستشو دهید تا خاک و سنگ ریزه هایی که همراه آن است، شسته شود. پس از این که خاکشیر را آماده کردید، می توانید آن را درون ظرفی در بسته برای مدتی در یخچال نگاه دارید و هر گاه خواستید دمنوش تهیه کنید، مقداری از آن را به همراه کمی آب (به عنوان مثال دو تا سه قاشق خاکشیر با دو لیوان آب) به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس اجازه دهید تا این دمنوش ولرم شود و بعد آن را بنوشید. بهتر است تا نیم ساعت پس از نوشیدن این دمنوش چیزی نخورید تا خواص آن جذب بدنتان شود.

مضرات خاکشیر
مضرات خاکشیر
مضرات خاکشیر

همان طور که پیش تر گفتیم خاکشیر تقریباً گیاهی است بی ضرر که خوردن آن برای همه سودمند است ولی افراط در مصرف خاکشیر و استفاده دراز مدت از آن ممکن است عوارضی را به وجود آورد. به عنوان مثال گفته شده است که یکی از فواید خاکشیر درمان یبوست است. استفاده از خاکشیر به عنوان یک ملین، مانند هر ملین دیگری می تواند باعث تنبلی روده ها شود و در دراز مدت یبوست بیشتری برای فرد ایجاد کند.

به طور کلی اگر قصد دارید با داروهای گیاهی نظیر خاکشیر به درمان کبد چرب بپردازید، بهتراست با پزشک خود مشورت کنید.

طرز شستن خاکشیر
طرز شستن خاکشیر
طرز شستن خاکشیر

شستن خاکشیر به دلیل ویژگی های آن نیاز به کمی مهارت دارد، به همین دلیل بد نیست که چند تکنیک برای شستن خاکشیر را عنوان کنیم:

قبل از این که خاکشیر را بشورید، بهتر است آن را به مدت نیم ساعت در یک کاسه بزرگ خیس کنید تا برگ های ریز آن روی آب قرار گیرند.

به این منظور اول خاکشیر را درون کاسه بریزید و سپس آب را به آن اضافه کنید.

خواهید دید که خاکشیر ها گلوله گلوله می شوند، بنابراین با استفاده از یک قاشق یا چنگال گلوله ها را باز کنید.

خاک شیر را هم بزنید و بگذارید کامل ته نشین شود، سپس آب روی خاکشیر ها را خالی کنید.

مجدداً کاسه را پر آب کنید و اجازه دهید تا خاکشیر ته نشین شود و باز هم آب روی آن را خالی کنید.

این کار را تا زمانی ادامه دهید که آب روی خاکشیر زلال شود.

حال از دو کاسه بزرگ از جنس روی برای ریگ شور کردن خاکشیر استفاده کنید.

خاک شیر را به آرامی هم بزنید و قبل از این که کاملاً ته نشین شود، آن را درون کاسه دیگری منتقل کنید، ولی این کار را تا اندازه ای انجام دهید تا خاک و ماسه ریز ته ظرف دیده شود.

سپس ته مانده کاسه را دور بریزید و کاسه را آب بکشید و مجدداً خاکشیر را از کاسه دوم به اولی منتقل کنید و این کار را تا زمانی انجام دهید که ته هیچ کدام از کاسه های شما اثری از خاک و ماسه نباشد.

می توانید خاکشیرهای شسته شده را برای مدتی محدود در ظرفی دربسته در یخچال نگهداری کنید.

Û±Ûµ_Û³Û°_Û³Ûµ_img-khakeshir1.jpg
 

بالا