طرز کاشت سبزه کنجد برای عید خیلی راحت

  • شروع کننده موضوع هاله
  • تاریخ شروع

هاله

Guest
آموزش کاشت سبزه عید با کنجد خیلی زیبا

روش کاشت سبزه کنجد:

برای کاشت کنجد ابتدا باید کنجد مناسب تهیه شود همانطور که گفته شد کنجد سیاه یا سفید برای کاشت سبزه آنچنان تفاوتی با هم ندارند چون برای سبزه موقت کاشته می شوند فقط کاشت کنجد خام می تواند به کاشت کنجد بو داده اولویت داشته باشد چون کنجد خام شرایط بهتری برای رشد خواهد داشت. پس از تهیه کنجد یک ظرف مناسب برای کاشت در نظر گرفته می شود ظرف مورد نظر برای کاشت سبزه بهتره است عمق کمی داشته باشد و ارتفاع کناره های ظرف بیش تر از 2 تا 3 سانتیمتر نباشد چون ممکن است فضا و نمای ظاهری سبزه را مخدوش کند.
قبل از کاشت بهتر است دانه های کنجد برای تسریع در رشد با فاصله زمانی بین 6 تا 12 ساعت در آب خیسانده شود. سپس دانه ها در ظرف مورد نظر قرار داده شده و روی دانه ها با پارچه ای نمناک پوشانده شود و سعی شود تا زمان جوانه زدن دانه ها پارچه روی دانه ها باقی بماند.
برای جلوگیری از خشک شدن پارچه، سطح آن باید با اسپری آب، مرطوب نگاه داشته شود برای بهتر شدن شرایط جوانه زدن می توان روی پارچه پلاستیک کشیده شود. معمولا بنا بر شرایط بعد از گذشت چند روز گیاه جوانه زده و شروع به رشد می کند.
معمولا به دلیل آنکه رشد دانه کنجد محدود و کند است بذر مناسبی برای کاشت سبزه عید محسوب می شود. پس از جوانه زدن بذر باید به این نکته توجه داشت که بهتر است آب دهی به سبزه به روش اسپری، آب پاش و بارانی باشد چون آب زیاد باعث زود زرد شدن جوانه کنجد و یا گندیده شدن ریشه آن می شود که در هر دو صورت عمر گیاه کاهش یافته و ممکن است زیبایی و طراوت آن تا روز سیزده فروردین باقی نماند
IMG_20230303_123314_372.jpg
 

بالا