طرز تهیه کیک خامه ای خوشمزه و مجلسی برای ۲ ، ۴ و ۶ نفر

آیلا

عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
طرز تهیه کیک خامه قنادی و خانگی خوشمزه و مجلسی برای دو نفر که با دو برابر کردن این مواد میتوانید برای چهار الی شش نفر نیز تهیه کنید
مواد لازم
1 پیمانه آرد شیرینی پزی
3 عدد تخم مرغ
1 پیمانه شکر
نصف قاشق چای خوری وانیل
1 قاشق چای خوری بکینگ پودر
نصف استکان روغن مایع
1/4 قاشق چای خوری نمک
1/4 قاشق چای خوری نشاسته ذرت
400 گرم خامه ی پر چرب
1 پیمانه پودر قند80 گرم
مراحل تهیه


مرحله 1
بخش اول تهیه کیک اسفنجی
بخش دوم تهیه خامه‌ی فرم گرفته
بخش سوم فیلینگ کیک
بخش چهارم تزئین کیک


مرحله 2
کلمه‌ی فیلینیگ به انگلیسی به معنای پر کردن بین لایه های کیک است که شما می‌توانید از انواع خامه، میوه، کرم، مربا، شکلات و ژله ها استفاده کنید. ساده‌ترین فیلینگ استفاده از میوه های مانند موز و توت فرنگی خرد شده، در کنار مغزیجاتی مانند گردو و فندوق خرد شده است. که همراه با خامه، سس شکلات، سس کارامل و... بر روی لایه های کیک خامه ای قرار می‌گیرد و تاثیر بی‌نظیری بر روی طعم کیک دارند.فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. در قالب مورد نظر خود یک کاغذ روغنی قرار دهید و کاغذ


مرحله 3
قرار دهید و کاغذ روغنی را با پنبه آغشته به روغن مایع کنید.
هم زدن تخم مرغ
زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و در دو ظرف جدا بریزید. سفیده تخم مرغ را با هم زن برقی هم بزنید تا کاملا مانند خامه سفت شود. اگر هم برقی نداشتید به مدت 15 دقیقه با هم زن دستی هم بزنید. شکر و وانیل را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود.


مرحله 4
نشاسته ذرت، نمک و بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و آرد را در ظرفی جدا سه مرتبه الک کنید. سپس آرد را کم کم به زده تخم مرغ بریزید و هم زمان هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. پس از آن روغن مایع را به مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. دز آخرین مرحله سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید، هنگامی که مواد یک دست شد خمیر مایه کیک را درون قالب بریزید. ته قالب را دو مرتبه محکم به سطحی ضربه بزنید تا حباب‌های داخل خمیر از بین برود و مایع خمیر درون قالب یکدست شود.

مرحله 5
قالب را درون فر، که از قبل روشن کرده‌اید در طبقه‌ی وسط قرار دهید. در هنگام پخت کیک تا بیست دقیقه بعد از قرار دادن کیک داخل فر، درب فر را باز نکنید تا کیک به خوبی پف کند. و باز کردن زود هنگام درب فر سبب از بین رفتن پف کیک می‌شود. نشاسته ذرت در کیک موجب پوک تر شدن کیک می‌شود اما در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا ممکن است به بافت کیک شما آسیب بزند.

مرحله 6
مدت زمان پخت کیک اسفنجی 30 الی 40 دقیقه است. پس از گذشت 30 دقیقه شما می‌توانید با یک خلال دندان وسط کیک فرو کنید و در بیاورید. اگر خلال دندان تمیز بود به این معنی است که کیک شما آماده است و اگر مواد کیک به خلال دندان چسبیده بود به این معنی است که کیک اسفنجی ما هنوز نپخته است و احتیاج به پخت بیشتری دارد.

مرحله 7
مدت زمان پخت کیک اسفنجی 30 الی 40 دقیقه است. پس از گذشت 30 دقیقه شما می‌توانید با یک خلال دندان وسط کیک فرو کنید و در بیاورید. اگر خلال دندان تمیز بود به این معنی است که کیک شما آماده است و اگر مواد کیک به خلال دندان چسبیده بود به این معنی است که کیک اسفنجی ما هنوز نپخته است و احتیاج به پخت بیشتری دارد.
مرحله 8
قبل از درست کردن خامه ی فرم گرفته،خامه پر چرب را به مدت 1 ساعت، در یک ظرف فلزی داخل فریزر بگزارید تا حالت یخمکی پیدا کند. هرچقدر خامه سرد تر باشد سریع تر فرم می‌گیرد و پایدار تر می‌شود. سپس خامه را در ظرفی مناسب بریزید و با چنگال آن را هم بزنید تا حالت یخ زدگی آن به خوبی در خامه حل شود و یکدست شود، وانیل و پودر قند را به خامه اضافه کنید، سپس با همزن برقی در دور تند هم بزنید تا خامه سفت شود. پس از گذشت 5 الی 8 دقیقه خامه شما سفت می‌شود و به حالت فوم مانند شکل می‌گیرد، جوری که با قاشق و همزن به سخ

مرحله 9
پودر قند موجود در خامه سبب تثبیت خامه می‌شود و از پژمرده شدن خامه جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید به راحتی خامه کیک را درون یک قیف بریزید و از آن برای کیک استفاده کنید.

Û±Û¶_Û±Û·_Û±Û¹_863188.jpg


 

بالا