طرز تهیه ژله هندوانه لیوانی برای شب یلدا

  • شروع کننده موضوع elham.akhavan1
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

elham.akhavan1

Guest
مواد لازم ژله هندوانه
پودر ژله آلوورا1 بسته
پودر ژله هندوانه1 بسته
پودر ژله کیوی1 بسته
شکر1 قاشق غذاخوری
شیرنصف لیوان
آب جوشسه و نیم لیوان
کیوی1 عدد

مراحل دستور تهیه ژله هندوانه

مرحله اول
برای درست کردن ژله هندوانه ابتدا ژله کیوی را به همراه یک و نیم لیوان آب جوش کامل مخلوط کرده و یکدست می کنیم.

مرحله دوم
سپس یک عدد کیوی را خرد کرده و بهش شکر و کمی آب اضافه می کنیم و بعد روی حرارت متوسط می گذاریم تا به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشد. اگر این کار را انجام ندهید ژله اصلا نمی بندد چون کیوی خاصیت اسیدی دارد.

مرحله سوم
پس از جوشیدن کیوی ها را از روی حرارت برمی داریم و کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسد. سپس کیوی های به دمای محیط رسیده را داخل قالب مورد نظر خود می ریزیم.

مرحله چهارم
در ادامه روی کیوی ها ژله هندوانه کاملا به دمای رسیده در مرحله اول را اضافه می کنیم و پس از اینکه سطح آن ها را صاف کردیم به مدت 40 دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا نیم بند شود.

مرحله پنجم
برای قسمت پوست هندوانه یک بسته پودر ژله آلوئه ورا را به همراه یک لیوان آب جوش کامل هم می زنیم تا یکدست شود. بعد آن را کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله ششم
سپس بهش نصف لیوان شیر به دمای محیط رسیده را اضافه کرده و پس از مخلوط کردن روی ژله کیوی نیم بند شده می ریزیم و دوباره به مدت 40 دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا نیم بند شود.

مرحله هفتم
برای درست کردن دونه های هندوانه، شکلات را روی بخار کتری آب قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس شکلات ذوب شده را داخل قیف می ریزیم و روی قالب به شکل دونه هندوانه درمی آوریم.

مرحله هشتم
برای لایه آخر یک بسته پودر ژله هندوانه را با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آن را روی ژله آلوئه ورا می ریزیم و این بار به مدت یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا کامل ببندد و آماده سرو شود.
مشاهده پیوست 242117
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا