طرز تهیه چیز کیک خوشمزه کافی شاپی برای ۴ ، ۸ ، ۱۰ و ۱۲ نفر

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
طرز تهیه چیز کیک خوشمزه و عالی برای چهار نفر که با دو برابر و سه برابر کردن این مواد میتوانید برای هشت و ده دوازده نفر نیز تهیه کنید


برای تهیه کیک پنیر غالباً از پنیر خامه‌ای و پنیر ماسکارپونه استفاده می‌شود. این نوع کیک‌ها دو نوع دارند که یا پخته‌شده هستند یا غیرپخته که پس از آماده‌سازی در یخچال گذاشته می‌شوند تا آماده و سفت گردند. کیک پنیر نیویورک اصیل‌ترین نوع کیک پنیر است که برای تهیه آن باید نکات زیادی رعایت شود.

طرز تهیه چیز کیک یخچالی خوشمزه برای 4 نفر
مواد لازم برای ۴ نفر:
بیسکوییت پتی بور۲۵۰ گرم
خامه صبحانه۱ بسته
پنیر خامه‌ای۴۰۰ گرم
پودر ژلاتین۱ قاشق مرباخوری
کره۸۰ گرم
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
ژله۱ بسته
وانیل۱۰ گرم
آب۲٫۵ لیوان
طرز تهیه چیز کیک یخچالی:
ابتدا بیسکوییت پتی بور را با غذاساز یا میکسر خرد می‌کنیم و داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس کره را به روش بن ماری با بخار آب روی کتری یا سماور ذوب می‌کنیم و به بیسکوییت اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند.

حالا ته قالب را فویل می‌بندیم و مخلوط بیسکوییت و کره را داخل قالب کمربندی می‌ریزیم و با پشت لیوان یا قاشق مخلوط بیسکوییت و کره را کاملاً فشرده می‌کنیم تا به کف قالب بچسبد، سپس به مدت ۴۵ دقیقه داخل یخچال قرار می‌دهیم.


در حین استراحت مخلوط کره و بیسکوییت به سراغ مواد میانی چیز کیک می‌رویم. برای این منظور پودر ژلاتین را به همراه یک لیوان آب مخلوط می‌کنیم و روی بخار کتری قرار می‌دهیم تا پودر ژلاتین به طور کامل در آب حل شود سپس کنار می‌گذاریم تا از حرارت بیفتد.

در یک کاسه مناسب خامه را به همراه پنیر خامه‌ای، وانیل و پودر قند مخلوط می‌کنیم تا کاملاً یکدست شوند، سپس مایه ژلاتین را اضافه می‌کنیم و مجدداً مواد را مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند. حالا بیسکوییت‌ها را از یخچال خارج می‌کنیم.

سپس مخلوط خامه و پنیر را روی سطح بیسکوییت پخش می‌کنیم و با یک پشت قاشق سطح خامه را نیز کاملاً صاف می‌کنیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا خودش را بگیرد. حالا به سراغ آماده شدن ژله می‌رویم.

پودر ژله با رنگ دلخواه رو با یک لیوان و نیم آب جوش مخلوط می‌کنیم و هم می‌زنیم تا پودر ژله به طور کامل حل شود. سپس در دمای آشپزخانه قرار می‌دهیم تا از حرارت بیفتد. پس از اینکه مایع ژله از حرارت افتاد آنرا روی لایه خامه‌ای چیز کیک می‌ریزیم.

حالا مجدداً چیز کیک را در یخچال قرار می‌دهیم تا ژله ببندد. برای تزیین روی چیز کیک هم می‌توانیم از میوه‌های فصل استفاده کنیم و زمانی که ژله هنوز نگرفته است میوه‌های دلخواه خود را داخل ژله فرو کنیم. در آخر چیز کیک را برش می‌زنیم و سرو می‌کنیم

Û±Û°_ÛµÛ³_ÛµÛµ_no-bake-citrus-cheesecake-e1661004151172-1024x681.jpeg


نکات مهم در طرز تهیه چیز کیک یخچالی
پنیر خامه‌ای را از چند ساعت قبل از درست کردن چیز کیک از یخچال بیرون بیاورید. پنیر خامه‌ای باید حتماً در دمای اتاق باشد و سفت نباشد. با پنیر خامه‌ای که تازه از یخچال بیرون آورده شده مایع یکدست و نرمی نخواهید داشت. همچنین بهتر است قبل از سرو کردن چیز کیک آن را برای حداقل 4 ساعت درون یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود. چیز کیک یخچالی را می‌توانید تا 3 روز در ظرف دربسته درون یخچال نگهداری کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید بعد از اینکه لایه پنیری چیزکیک خودش را گرفت یک لایه ژله میوه‌ای هم روی آن بریزید و برای چند ساعت دوباره آن را درون یخچال بگذارید.

خواص چیز کیک یخچالی:
پنیر دارای ارزش غذایی بالایی است . منبع غنی از پروتئین ، کلسیم ، فسفر و ویتامین‌های آ و د است. مزیت آن به شیر این است که ساده‌تر هضم می‌شود . به خصوص برای کسانی که تحمل لاکتوز شیر را ندارند توصیه می‌شود .

ژلاتین موجود در این دسر مضرات چربی و کلسترول پنیر خامه‌ای و خامه را تعدیل می‌کند چرا که به کاهش LDL (کلسترول بد) کمک کرده و خود نیز کالری بسیار کمی دارد. در ضمن چون حاوی آمینو اسید است به باز سازی سلول‌ها کمک کرده و برای پوست و مو مفید است. ژلاتین حاوی فولیک اسید نیز هست که از نازک شدن موها و شکستن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند.

۱۰۰ گرم چیز کیک حدود ۳۰۰ کالری انرژی دارد.

کلاً انواع لبنیات سرد هستند و پنیر هم مستثنی نیست. اگر از بیسکویت ساقه طلایی استفاده کرده باشید طبع آن گرم و معتدل است و اگر به جز آن گرم و خشک.​
 

بالا