طرز تهیه سوسیس بندری خوشمزه و بیرونی برای ۵۰ و ۱۰۰ نفر

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
طرز تهیه سوسیس بندری خوشمزه و حرفه ای برای مهمانی ها برای پنجاه نفر که با دوبرابر کردن این مواد میتوانید برای صد نفر نیز تهیه کنید

طرز تهیه سوسیس بندری خوشمزه
مواد لازم (برای ۵۰ نفر)
سوسیس خرد شده ۱۰ کیلو
پیاز خلال شده ۵۰ عدد
رب گوجه فرنگی ۴۰ قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه سوسیس بندری:

ابتدا پیازهای خلالی شده را در تابه‌ای مناسب همراه با کمی روغن تفت دهید تا پیازها نرم و سبک شوند. حالا سوسیس‌های ورقه شده را به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید. سپس کمی نمک و فلفل سیاه و قرمز به مواد اضافه کنید.
در همین فاصله که ترکیب پیاز و سوسیس آماده می‌شود، باید فورا دست به کار درست کردن سس شوید. به این ترتیب که رب گوجه فرنگی را در تابه ای جداگانه با مقدار کمی روغن تفت دهید و صبر کنید تا کاملا بوی خامی رب گرفته شود.
?‍? نکته: در صورت تمایل می‌توانید ۵ الی ۴ فنجان آب جوش به رب اضافه کرده و سس را کمی رقیق‌تر کنید.

پس از این مرحله، سس را روی ترکیب پیاز و سوسیس بریزید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید، طوری که سس به همه قسمت‌های تابه برسد و مواد کاملا با هم تفت بخورند.
به همین سادگی سوسیس بندری خوشمزه شما آماده است.

حالا اگر دوست دارید قارچ به سوسیس بندری اضافه کنید، ۲۰ الی ۳۰ عدد قارچ را اسلایسی کرده و بدون هیچ مواد اضافه ای درون تابه ای جداگانه تفت دهید تا آب انداخته و آب اضافه آن تبخیر شود. سپس یک قاشق روغن اضافه کرده و آن را سرخ کنید؛ اکنون قارچ را به مواد سوسیس بندری اضافه کنید تا کمی با مواد تفت بخورد و از طعم عالی آن لذت ببرید.

طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی
برخی دوست دارند به سوسیس بندری، سیب زمینی نیز اضافه کنند. واقعیت این است که این کار، طعم اصلی سوسیس بندری را تا حدی عوض می‌کند، اما باعث حجیم‌تر شدن غذا می‌شود.

Û±Û¶_Û²Û¹_ÛµÛ¹_images.jpg
 

بالا