طرز تهیه دمنوش اشتها آور و چاق کننده

  • شروع کننده موضوع مجله خبری
  • تاریخ شروع

مجله خبری

Guest
آموزش دستور تهیه دمنوش های اشتها آور و مفید برای افزایش وزن و چاق شدن، چگونه با دمنوش خانگی وزن خود را بالا ببریم

دمنوش بابونه

گیاه بابونه ، گیاهی معطر با طبع گرم و خشک است که خواص فراوان دارد و از دیرباز در طب سنتی استفاده می‌شده است . از خواص این گیاه می‌توان به آرام بخشی و کاهش استرس، استفاده در زیبایی و… اشاره کرد . در کنار این خواص اشتها آور بودن بابونه نیز یکی از خواص مهم بابونه است . برای تهیه این دمنوش کافی است یک قاشق مربا خوری از گیاه خشک شده‌ی بابونه را در یک قوری حاوی آبجوش (ترجیحا سرامیکی ) بریزید و آن را به طور غیرمستقیم روی شعله قرار دهید.

توجه داشته باشید که خانم های باردار و مبتلایان بیماری‌های خونی باید از استفاده از بابونه دوری کنند .

دمنوش ریشه گل قاصدک

ترکیبات ریشه‌ی گل قاصدک بسیار مغذی است که به افزایش وزن کمک می‌کند و بسیار اشتها آور است. یکی از دلایل کم اشتهایی و مشکات گوارشی یبوست است و این دمنوش در درمان یبوست بسیار موثر است. همچنین این دمنوش به دفع سنگ کیسه صفرا، رفع سوءهاضمه ، و دفع سموم بدن نیز کمک می‌کند . این نوشیدنی دارای طعمی تلخ است که می‌توانید با کمی عسل شیرین کنید .

برای تهیه این دمنوش حدود بیست گرم ریشه خشک گیاه قاصدک را داخل یک لیتر آب مخلوط کنید و آن را به مدت ده دقیقه بجوشانید . برای مصرف این دمنوش آن را از صافی عبور دهید .

دمنوش بهار نارنج

طبیعتی گرم و خشک دارد. این دمنوش خوش عطر به رفع بی‌خوابی بسیار کمک میکند و در بین مردم بیشتر به این مصرف شناخته شده است اما در کنار آن دمنوش بهار نارنج اشتها آور است و به مشکلات کم اشتهایی و دستگاه گوارش کمک می‌کند .

جهت تهیه‌ی این دمنوش بهار نارنج را به اندازه‌ی یک قاشق غذاخوری درون قوری بریزید و آب با دمای هشتاد درجه را به آن اضافه کنید . قوری را در معرض حرارت غیر مستقیم به مدت بیست دقیقه قرار دهید تا محاوای آن دم بکشد . این دمنوش طعم خوشی دارد و نیازی به شیرین کردن ندارد اما می‌توانید با کمک عسل و نبات کمی آن را شیرین کنید .

دمنوش اشتها آور میخک

میخک یکی از ادویه‌های تشکیل دهنده‌ی ادویه کاری است که دارای مزاجی به شدت گرم و خشک است .

دمنوش میخک در افزایش اشتها بسیار کمک کننده و مفید است و همچنین در تقویت حافظه نیز دخیل است . جهت استفاده از دمنوش میخک مقدار ده گرم از آن را با یک لیتر آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد .


1620741184262.jpeg
 
  • عاشقتم
Reactions: \\\

بالا