طرز تهیه خورش لونگ خوشمزه افغانی

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
مواد اولیه برای تهیه خورشت لونگ غذای مخصوص افغانستان
ساق و ران مرغ 4 عدد
ماست یونانی 500 میلی‎لیتر
گشنیز خرد شده یک فنجان
روغن نباتی نصف فنجان
پیاز بزرگ 2 عدد
سیر نصف حبه
نمک 1.5 قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه تازه آسیاب شده نصف قاشق چای‌خوری
زردچوبه آسیاب شده یک قاشق غذاخوری
گشنیز خشک شده نصف قاشق غذاخوری


آموزش مراحل تهیه خورشت لونگ افغانستان
مرحله اول: سرخ کردن پیاز و سیر

برای تهیه خورشت لونگ افغانستان ابتدا یک قابلمه بردارید و نصف روغن را در آن بریزید. قابلمه را بر روی اجاق قرار دهید تا روغن داغ شود. پیاز را پوست کنید، بشویید و به صورت بسیار ریز خرد کنید.

پیاز خرد شده را در روغن بریزید و اجازه دهید طلایی رنگ شود. حبه‌های سیر را به صورت ریز خرد کنید و در پیاز بریزید تا کمی تفت بخورد و بوی آن بلند شود.

مرحله دوم: آماده کردن مرغ

مرغ‌ها را کف قابلمه روی پیاز بچینید و مابقی روغن را روی آن بریزید. نمک را بر روی مرغ بپاشید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه در روغن سرخ شود.

در طی این مدت چندین بار مرغ‌ها را زیر و رو کنید. پس از آن، حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید. اجازه دهید مرغ به مدت 25 دقیقه بر روی حرارت ملایم بماند.

مرحله سوم: اضافه کردن ادویه‌جات

در مرحله سوم تهیه خورشت لونگ افغانستان، ادویه‌جات را به غذا اضافه می‌کنیم. فلفل، زردچوبه و گشنیز را باهم ترکیب کنید و روی مرغ‌ها بپاشید. با قاشق مرغ‌ها را زیر و رو کنید تا ادویه‌جات به همه‌جای آن برسد.

درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید به مدت 25 تا 30 دقیقه بماند تا خوب بپزد. در طول این مدت درب قابلمه را بردارید و اگر قابلمه خشک بود، به اندازه یک قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید که مرغ به کف قابلمه نچسبد.

مرحله چهارم: اضافه کردن ماست و گشنیز

قابلمه را از روی حرارت بردارید و 10 دقیقه به آن استراحت دهید. اجازه دهید مرغ کمی خنک شود. ماست و گشنیز خرد شده را به مرغ اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. قابلمه را مجددا به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس اجاق را خاموش کنید.

خورش لونگ شما آماده است. می‌توانید در کنار برنج یا نان سرو نمایید و از خوردن آن لذت ببرید.


Û±Û·_Û°Û·_Û´Û±_22321661611824916125241120223432402023154.jpg
 

بالا