طرز تهیه تپسی کباب ؛ غذای محبوب ترکیه ای

لایلاک

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Oct 24, 2023
جنسیت
خانم
Tepsi kabab



تپسی کباب ترکیه یکی از انواع غذاهای محبوب و بی‌نظیر ترکیه‌ای است که شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و با سس گوجه فرنگی طبخ می‌شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

_ گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
_ پیاز ۱ عدد بزرگ
_ سیر تازه با برگ ۲ عدد
_ جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
_ بادمجان ۶ عدد قلمی
_ پوره گوجه فرنگی ۲ پیمانه
_ غوره به مقدار دلخواه
_ نمک، فلفل و زردچوبه و ادویه دلخواه به مقدار لازم


طرز تهیه تپسی کباب ترکیه


مرحله اول

برای تهیه تپسی کباب خوشمزه در ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده کنید و کنار بگذارید، حالا سیرهای تازه را همراه با برگ آن ریز خرد کنید و به مقدار لازم جعفری را نیز خوب خرد و ساطوری کنید.

مرحله دوم

حالا گوشت چرخ کرده را با پیاز و سیر و جعفری خرد شده مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا کاملا با هم ترکیب شوند، نمک، فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید و دوباره ورز دهید.

نکته: مقدار و نوع ادویه‌ها به دلخواه و سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرحله سوم

بهتر است روی ظرف مخلوط مواد گوشت چرخ‌کرده سلفون بکشید و چند ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کنند، و طعم مواد در هم ترکیب شود.

مرحله چهارم

بعد از آن مقداری از مواد را بردارید و با دست به شکل کتلت تپل فرم دهید و هر دو طرف را در تابه‌ای که روغن ریخته‌اید و داغ شده است روی حرارت ملایم خوب سرخ کنید.

مرحله پنجم

حالا بادمجان‌ها را تمیز شسته و پوست بکنید و به شکل ورقه‌ای و طولی برش دهید و برای مدتی در آب نمک قرار دهید تا تلخی آن‌ها گرفته شود بعد آبکشی کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

مرحله ششم

بادمجان‌ها را که آب اضافی آن‌ها خوب خشک شده است در تابه همراه با مقدار کافی روغن و روی حرارت ملایم سرخ کنید، بعد بادمجان‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

مرحله هفتم

حالا در یک تابه مقداری کره بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود و یک قاشق سرپر رب گوجه فرنگی را در آن تفت دهید تا رنگ آن باز شود.


مرحله نهم

حالا نصف فنجان آب جوش را به مواد اضافه کنید و درب تابه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بادمجان‌ها و گوشت‌ها کم‌کم بپزند و به روغن بیفتند.

مرحله دهم

بعد از آن در یک تابه کوچک مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری غوره و گوجه گیلاسی را در آن تفت دهید و به ترکیب مواد اضافه کنید.

مرحله یازدهم
حدودا ده دقیقه دیگر اجازه دهید تا تپسی کباب پخته شود، بعد از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب بکشید و کمی جعفری خرد شده روی آن بپاشید. در آخر تپسی کباب ترکیه را با کته و ته دیگ زعفرانی، ترشی، سالاد و انواع دورچین سرو کنید.
 

بالا