طرز تهیه ته چین خوشمزه در قالب کیک

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم

طرز تهیه ساده و آسان و مجلسی ته چین

مواد لازم ته چین مرغ در قالب کیک
برنج 3 لیوان
سینه مرغ 2 عدد
زرده تخم مرغ 6 عدد
ماست خامه ای 2 لیوان
کره 4 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 6 قاشق غذاخوری
زرشک برای تزیین

طرز تهیه ته چین مرغ در قالب کیک


سینه های مرغ را خرد کنید و همراه با چند لیوان آب ، پیاز ، زردچوبه ، نمک و فلفل داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد. سپس مرغ های پخته را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

برنج را از نیم ساعت قبل با مقداری آب و نمک خیس دهید. داخل قابلمه آب و نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس برنج را اضافه کنید و پس از اینکه کمی جوشید و نرم شد از روی حرارت بردارید و آبکشی کنید.

زرده های تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا یکدست شود. سپس کره ذوب شده ، ماست خامه ای و زعفران دم کرده را اضافه و مخلوط کنید.

در ادامه برنج آبکش شده را با مواد زعفرانی مخلوط کنید (میتوانید به جای کره از روغن استفاده کنید ، البته کره طعم بهتری به ته چین میدهد).


داخل قالب کیک را با کره یا روغن خوب چرب کنید. داخل قالب کیک تا نیمه برنج زعفرانی بریزید و روی آن مرغ ریش ریش شده اضافه کنید و روی مرغ را کمی برنج زعفرانی بپوشانید.


پس از اتمام کار قالب کیک را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید (برای پخت بسته به نوع قالب و نوع فر از 30 دقیقه تا 50 دقیقه زمان لازم است). پس از پخت اجازه دهید ته چین کمی خنک شود سپس از قالب خارج و با زرشک سرخ شده تزیین و سرو کنید.

Û±Ûµ_Û´Û·_Û´Û¹_images.jpg
 

بالا