طرز تهیه ترشی انبه روغنی پاکستانی

وضعیت
این موضوع قفل شده است

لایلاک

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Oct 24, 2023
جنسیت
خانم

ترشی انبه روغنی پاکستانی​

انبه از میوه های گرمسیری است که مختص کشور هایی چون پاکستان، هندوستان و جنوب ایران است و در پاکستان از انبه در خوراکی ها و مواد غذایی بسیاری استفاده می شود.

ترشی انبه یکی از انواع مواد غذایی است که در پاکستان تهیه می شود و به دیگر کشور ها از جمله ایران نیز صادر می گردد و این ترشی خوش مزه و لذیذ در پاکستان به روش مخصوصی تهیه می شود.

برای این منظور از انبه سبز استفاده می شود که طعم ترشی را بسیار خاص می کند و در این مطلب به آموزش تهیه‌ی ترشی انبه پاکستانی می پردازیم.

موارد اولیه مورد نیاز برای تهیه‌ی ترشی انبه پاکستانی به این شرح است:

انبه کال ۵ کیلو گرم
روغن زیتون نیم لیتر
سیر یک بوته
فلفل ۵ عدد
سرکه یک پیمانه
ادویه ترشی انبه نصف پیمانه
نمک به میزان لازم

ابتدا انبه هارا به خوبی شسته و هسته آن را جدا میکنیم و به اندازه های کوچک تر خرد می کنیم و کمی نمک به انبه ها اضافه کرده و اجازه می دهیم تا ۲۴ ساعت در محیط بمانند تا کاملا آب بیاندازند.

ادویه ترشی را کمی حرارت داده و سرکه را به آن اضافه می کنیم تا به جوش بیاید و سپس انبه هارا به آن اضافه می کنیم تا کمی بجوشد و در مرحله ی بعد سیر خرد شده به همراه فلفل و روغن زیتون را به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا کاملا سرد شود.

در مرحله آخر ترشی را به ظرف شیشه ای منتقل کرده و درب آن را محکم می بندیم و در یخچال نگهداری می کنیم و این ترشی نیاز به جا افتادن ندارد و می توان بلافاصله پس از تهیه آن را مصرف کرد.
 
آخرین ویرایش:
استارتر
استارتر
لایلاک

لایلاک

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Oct 24, 2023
جنسیت
خانم

ادویه ترشی انبه پاکستانی​

ترشی انبه سرکه ای با وجود ادویه مخصوص به خود طعم منحصر به فردی را به خود می گیرد که این ادویه در تهیه ی ترشی انبه سرکه ای مهم ترین نقش را دارد.

برای تهیه ی این نوع ادویه به مواد اولیه زیر نیاز است:

  • فلفل قرمز ۵۰ گرم
  • تخم شنبلیله ۱۰۰ گرم
  • تخم گشنیز ۵۰ گرم
  • سیاه دانه ۱۰۰ گرم
  • بادیان یا رازیانه ۵۰ گرم
  • گلرنگ یا گل هچک ۳۵ گرم
برای تهیه ادویه ترشی انبه سرکه ای مواد نام برده شده را با استفاده از یک هاون یا گوشت کوب مواد را کوبیده و به خوبی با یکدیگر مخلوط می کنیم.

پس از آن که ادویه ها به خوبی با یک دیگر ترکیب شدند آن ها را در تابه ای ریخته و با حرارت متوسط کمی تفت می دهیم تا عطر آن بلند شود و پس از خنک شدن از آن ها استفاده می کنیم.

نکته ی قابل توجه این است که مواد را نباید با آسیاب به پودر تبدیل کرده و یا به صورت پوره درآورد و باید به صورت نیمه کوبیده از آن استفاده کرد.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا