طرز تهیه تاس کباب مشهدی مجلسی خوشمزه و لذیذ

  • شروع کننده موضوع آیلا
  • تاریخ شروع

آیلا

Guest
رسپی خوشمزه ترین تاس کباب مشهدی به سبک سنتی و خونگی آسان و سریع

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر
مواد لازم برای تهیه تاس کباب
گوشت گوسفندی چربی دار: ۶۰۰ گرم
هویج: ۳ عدد
به: ۲ عدد
پیاز: ۲ عدد
سیب زمینی: ۲ عدد
آلوبخارا: ۲۰ عدد
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه: ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری
نمک و آبغوره: به مقدار لازم
دستور پخت
طرز تهیه تاس کباب
مرحله اول
برای تهیه تاس کباب خانگی و خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را همراه با پیاز و هویج به صورت حلقه ای خرد کنید پس از انجام این کار میوه‌های به را هم بصورت قیمه‌ای و درشت خرد نمایید . درون کاسه ای جداگانه رب گوجه فرنگی را همراه با فلفل و زرد چوبه و مقداری آبغوره و آب مخلوط کنید تا به صورت سس در بیاید .

مرحله دوم
در این مرحله قابلمه را آماده کرده و به ترتیب گوشت و هویج را بچینید سپس آلو بخارا و پیاز و بعد از آن به ها را درون قابلمه بچینید حالا سس را همراه با دو لیوان آب به مواد درون قابلمه اضافه کنید و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید .

مرحله سوم
در مرحله بعد و زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد در قابلمه را ببندید و شعله را کم کنید و اجازه دهید تا قابلمه برای مدت زمان تقریباً سه ساعت با حرارت کم بر روی اجاق گاز بماند تا غذای شما کاملاً مغز پخت و جا افتاده شود .

مرحله چهارم
در این مرحله و بعد از گذشت سه ساعت نمک را همراه با سیب زمینی ها را به غذا اضافه کنید و این بار برای ۵۰ الی ۶۰ دقیقه زمان دهید تا پخت خوراک مجلسی تمام شود . بسته به ذائقه و سلیقه خود می توانید گوجه ‌فرنگی های ورقه شده را هم به غذا اضافه کنید . همراه با ماست و سبزی تازه نوش جان کنید .

۰۹-۵۶-۴۴-taskabab-4.jpg
 

بالا