طرز تهیه بریانی کوردی

آیلا

⭐⭐⭐ملکه⭐⭐⭐
عضویت
May 2, 2023
جنسیت
خانم
طرز تهیه بریانی کوردی و خورشت بریانی کردی

بریان کردی – قنجه – چنجه
بریان‌ یا کباب‌ کردی غذایی مخصوص جشن‌ها و مهمانی‌هاست که در میان دامداران‌، عشایر و شکارچیان‌ مرسوم است. البته امروزه در اکثر کبابی های اورامانات نیز می توان رد پای این غذای لذیذ را یافت . برای‌ تهیه‌ آن‌ کهره‌ (بره‌ یا بزغاله‌ چند ماهه‌) را ذبح می‌کنند و پس از پوست کندن و تقسیم آن به چند قطعه‌ بزرگ‌ آن را به سیخ‌ دراز آهنی‌ یا چوبی‌ می‌کشند و روی‌ آتش‌، کباب‌ می‌کنند. به جای بره می‌توان از گوشت‌ شکار، کبک‌، تیهو و سایر پرندگان‌ شکاری‌ نیز استفاده کرد.


بریان کردی
بریان کردی یکی دیگر از انواع کباب کردی است که بیشتر در مهمانی‌ها و مجالس مثل مجلس عروسی طبخ می‌شود. این غذا همچنین در بین دامداران و عشایر نیز محبوب است. برای تهیه بریان کردی از کهره (گوشت بره یا بزغاله) استفاده می‌شود. این گوشت به قطعات بزرگ برش زده می‌شود و سپس آن را بر روی آتش کباب می‌کنند.

Û±Û¸_Û°Û³_Û±Û±_9a41f88a-bd7b-4970-a03e-976706f7f527.jpg


خورشت بریان کردی
خورشت بریان بهی یا بریان کردی یکی از غذاهای محلی کردستان است. مردم کردستان برای تهیه این خورشت گوشت تکه‌شده را همراه با ادویه در روغن تفت می‌دهند و سپس به آن لپه پخته شده و برنج نیم‌دانه اضافه می‌کنند. زمانی که این مواد پخته شد به ترکیب آن‌ها بهِ پوست‌کنده و رب انار اضافه می‌شود.

 

بالا