شکستن قولنج کمر چیست

  • شروع کننده موضوع هاله
  • تاریخ شروع

هاله

Guest
اول اینکه قلنج چیست؟
آیا شکستن قولنج و به صدا درآوردن مهره‌های کمر بی‌خطر است؟ اگر این کار بی‌ضرر است، چند بار می‌توان اقدام به قولنج شکستن کرد بی ‌آنکه در این کار زیاده‌روی کرد؟ و از همه مهم‌تر روش صحیح شکستن و درمان قولنج کمر چیست؟

شکستن مفاصل را به آن قلنج میگویندکه همراه با اسپاسم یا گرفتگی عضلات کمر همراه است. معمولا اینکار باعث میشود حس خوشایندی به انسان دست دهد ، باعث رفع درد آن قسمت و افزایش تحرک میشود.
شکستن قولنج کمر یا آزاد کردن مفاصل ستون فقرات کار خطرناک و مضری نیست ، به شرطی که به روش صحیح و تحت شرایط کنترل شده و در جهت های نرمال حرکت مفاصل ستون فقرات انجام شود.
ممکن است این کار به ظاهر لذت‌بخش به تدریج برایتان تبدیل به یک عادت شود و نیاز بیشتری به شکستن قولنج به دفعات بیشتری داشته باشید و اینکه چرخش و کشش ستون فقرات معمولا همراه با صدای شکستن مفاصل کوچک آن می باشد. با این حال، اگر شما مشکلات جدیتری در این زمینه دارید، مراجعه به یک متخصص استخوان یا فیزیوتراپ ایده بهتری است.

چگونگی شکستن قولنج کمر

به خاطر داشته باشید که لازم است قبل از این که اقدام به شکستن قولنج کمر خود کنید ، حتما با یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مشورت کنید تا در مورد ایمن بودن این کار به شما اطمینان دهد.
حال روش انجام این کار شما می توانید در حالت خوابیده روی زمین قولنج کمر را رفع کنید. روی زمین دراز بکشید و یک زانوی خود را خم کنید و آن را به کمک دستان خود به سمت پای مخالف بکشید . به طور مثال پای چپ شما صاف باشد و زانوی راست را خم کنید سپس به آرامی زانوی راست را به سمت پای چپ کشش بدهید. سعی کنید زانوی راست خود را به سمت زمین ( در سمت بیرونی پای چپ) نزدیک کنید . این کشش را زمانی که احساس کردید گرفتگی در کمر شما برطرف شده است متوقف کنید همچنین در صورتی که در کمر خود احساس درد کردید کشش کمر را ادامه ندهید . این حرکت را در سمت دیگر نیز انجام دهید.
مشاهده پیوست 221756

و هم چنین میتوانید روی یک صندلی یا مبل راحت و بدون دسته بنشینید. بدن خود را بچرخانید و سعی کنید با دست راست خود را به طرف چپ بچرخانید به طور مثال بچرخید و بالعکس دست چپ خود را به طرف راست بچر خانید، بسیار به آرامی و نرمی به کمک دستان خود بدنتان را بچرخانید تا زمانی که احساس کنید گرفتگی که در عضلات کمر خود حس می کردید برطرف شده است. به هیچ وجه بدن خود را به صورت یکباره و ناگهانی نچرخانید چرا که موجب آسیب به کمر شما می شود. سپس کمرخود را در جهت مخالف کشش بدهید.
مشاهده پیوست 221754
 

نیکی0

Guest
واقعا اسکلی پیدا میشه که تو نت سرچ کنه شکستن قلنج کمر چیست؟؟?‍♀️

پ.ن : کاش میشد تو هم بلاک کرد?‍♀️
 
استارتر
استارتر

هاله

Guest
واقعا اسکلی پیدا میشه که تو نت سرچ کنه شکستن قلنج کمر چیست؟؟?‍♀️

پ.ن : کاش میشد تو هم بلاک کرد?‍♀️
اره چرا که نه
خیلیا سرچ میکنن ببینن ضرر داره یانه
اونایی که قولنج میشکونن حتما سرچ میکنن
 

بالا