شخصیت دیونوسوس، دیونوسوس کیست؟

لایلاک

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Oct 24, 2023
جنسیت
خانم

دیونوسوس Dionvsus، فرمانروای مستی یا عرفان است که دارای احساسات متناقض بسیاری است. گاهی شاد و زمانی غمگین است. به قید و بندها پایبند نیست و برای آینده هیچ برنامه ای ندارد و میگوید هر چه پیش آید خوش آید. نماد او؛ شادی، لذت، عشق است و ضعف او؛ عدم تطبیق پذیری با جامعه و بی توجهی به زندگی است.


اسطوره دیونوسوس

رومیان اسم او را بکس نامیده بودند. او تنها خدای المپ بود که از مادری فانی زاده شد. مادر او یک زن فانی به اسم سمیل بود که عاشق زئوس شد و خود را به شکل مرد در آورد و از زئوس باردار شد. هرا همسر زئوس، زمانی که از این موضوع باخبر شد، مانند پرستار پیر نزد سمیل رفت، از سمیل خواست که از زئوس بخواهد برای اثبات عشقش سوگند بخورد که همانند عظمتی که برای هرا ظاهر میشود، بر او نیز ظاهر شود. در چینین عظمتی هیچ انسان فانی جان سالم بدر نمیبرد. زئوس به دلیل سوگند با عظمت ظاهر گردید و رعد و برق باعث مرگ سمیل شد. پس از مرگ سمیل، زئوس کودک متولد نشده خود را از رحم مادر جدا کرد و او را به ران خود دوخت و تا زمانی که دیونوسوس آماده تولد شود، از او محافظت کرد.

پس از تولد دیونوسوس، زئوس او را به خواهر و شوهر خواهر سمیل داد تا او را مانند دختران بزرگ کنند، اما این تغییر ظاهر باعث گول خوردن هرا نشد و سعی کرد او را بکشد اما باز زئوس جان دیونوسوس را نجات داد و او را تبدیل به قوچ کرد و نزد پریان زیبارو به امانت سپرد. پریان در غاری او را نگهداری کردند و راز و رمز ساخت **** را به او آموختند. او به مکان های مختلف سفر میکرد و عصایی از برگهای درخت مو داشت و سوار بر ارابه ای بود که چند پلنگ آن را میکشیدند. دیونوسوس تنها فرمانروایی است که به جای تسلط بر زنان از آنان حمایت میکرد. در برخی نقاط یونان زنان او را میپرستیدند.

ویژگی های شخصیت دیونوسوس

  • لذت بردن از زندگی را بلد هستند.
  • در لحظه زندگی میکند و افسوس گذشته را نمیخورد و نگران آینده نیست.
  • به جاهایی میرود که بیشتر لذت ببرد.
  • از تعهد فراری است و آزادیش برایش ارزشمند است.
  • توانایی زندگی در پوچی و خلا را دارد.
  • اولویت زندگی او آزادی است.
  • به راحتی میتواند با درد و رنج ها ارتباط بگیرد و انرژی نابودگر بالای دارد.
  • ذهن شخصی دارد.
  • قدرت را در از دست دادن چیزی میبینند.
  • خیلی کم حوصله و بی اعصاب میشوند.
  • اطرافیان خود را سردرگم میکند، زیرا آنها متوجه نمیشوند او قابل اعتماد است یا دیوانه.
  • عاشق جهان است.

چالش والدین داری فرزند دیونوسوس

تصور مثبت یا منفی پسر دیونوسوس از خود بیشتر به نوع رفتار و واکنش های پدر و مادرش بستگی دارد. معمولا آنها مورد حمایت و تایید پدر و مادر خود قرار نمیگیرند. آنها پسرانی بازیگوش هستند که در حال زندگی میکنند و خیلی برای آینده نگران نیستند. اکثر آنها عاشق مادرشان هستند و شباهتشان با مادر بیشتر است تا پدر. اگر آنها انتظارات و خواسته های مادر را برآورده نکنند، با مادر نیز بیگانه خواهند شد. این اتفاق معمولا زمانی رخ میدهد که مادر دارای شخصیت آتنا باشد.

دوران کودکی و نوجوانی دیونوسوس

در دوران کودکی ممکن است به کارهای دخترانه علاقه مند باشند و عاشق رنگ و موسیقی و آشپزخانه هستند.نگه داشتن احساسات برایشان سخت است و از ته دل میخندند یا گریه میکنند. دوست دارد زندگیش غنی از احساسات باشد و از هر پنج حواس پنجگانه خود استفاده کند. بسیار خوشخواب است. در دوران نوجوانی فراز و نشیب های احساسی زیادی دارد و ممکن است عاشق بشود یا به سمت مواد مخدر برود. میتواند پوشش غیرمتعارف داشته باشد و به درس و نمره اصلا اهمیتی نمیدهد. معنویت و معنا نجات دهنده دیونوسوس است و اگر به خوبی راهنمایی شود به سوی درستی میرود و میتواند پتانسیل های خودش را نشان دهد.

مشاغل مناسب شخصیت دیونوسوس​

زیاد اهل کار کردن نیستند و فکر میکنند همیشه افرادی در جامعه وجود دارند مسائل زیربنایی زندگی را برایشان فراهم کنند تا آنها زندگی راحتی داشته باشند.

  • رسیدن به قدرت و شهرت برای او جذابیتی ندارد.
  • در موسیقی و بازیگری میتواند موفق شود.
  • هر چیزی که به هنر و عرفانیت و معنا ربط داشته باشد را دوست دارد.
  • از کار کردن به صورت روتین و کارمندی فراری است.

ارتباط با مردان

او علاقه ای به ارتباط با همجنسان خودش ندارد، زیرا احساس مشترکی با آنها پیدا نمیکند و زیاد با دوستان مردش همراه نیست. بیشتر علاقه مند است تا شخصی عمل کند به جای اینکه عضو یک تیم یا یک گروه باشد. مردان دیونوسوس، میتوانند با مردان هرمس و هفائستوس رابطه صمیمی و خوبی داشته باشند.

ارتباط با زنان

زنان زیادی در اطراف او هستند و اکثر آنها میتوانند نقش مادر او را ایفا کنند، زیرا او رفتاری کودکانه دارد. حساسیت های او و میلش به زیبای باعث میشود برای زنان زیادی جذاب باشد. اما از طرفی اهل تعهد وازدواج نیست، متعهد نبودن او تنها مسئله ای است که با زنان در آن به مشکل میخورد.

ازدواج و رابطه با فرزندان شخصیت دیونوسوس

او به دنبال زنی است که بتواند نیازهای او را رفع کند و در قبال آن توقعی نداشته باشد و مزاحم فضای شخصی و خصوصی او نشود. او میخواهد همسرش در نقش یک مادر، ظاهر شود و به او سرویس دهد. زنان سنتی او را مرد و همسر خوبی نمدانند، زیرا او به موقعیت، ثروت، شهرت و امنیت مالی اهمیتی نمیدهد. روابط جنسی یکی از مسائل مهم برای مرد دیونوسوس است. البته همواره خطر زیاده خواهی و تنوع طلبی او وجود دارد. مرد دیونوسوس آنقدر بچه است که نمیتواند به فرزندان خود برسد و به قدری خودش سرویس میگیرد که جایی برای فرزندانش باقی نمیگذارد. بی ثبات و غیر قابل اتکا است. گاهی شاد و گاهی افسرده است و در این شرایط او فرزندانی بی ثبات و بی اعتماد را بار می آورد.
 

بالا