شات قهوه چیست

فروشگاه آف سود

کاربر جدید
عضویت
Jan 8, 2024
جنسیت
خانم
علت نام گذاری شات قهوه، شاید مفهوم سریع آماده شدن آن باشد. به همین علت نیز در کافی شاپ ها از این کلمه استفاده می شود. اندازه مناسب هر شات قهوه برای هر فرد، متفاوت است. تنها با استفاده کردن از مقدار متفاوتی از قهوه می توانید به میزان کافئین مورد نیاز بدنتان پی ببرید. شات قهوه معادل یک لیوان یا استکان چای دارای اندازه مشخصی است. کافئین موجود در قهوه، یک محرک بسیار سریع در مغز انسان می باشد. شما به صورت مستقیم از ماده ای استفاده می کنید که باعث بیداری، هوشیاری و دریافت انرژی می شود. به همین علت هم باید بهترین شات قهوه را در اندازه مناسب تهیه نمایید. در این مقاله ما به موضوعات بسیاری در رابطه با مزایا و معایب شات قهوه و انواع شات قهوه خوری می پردازیم.

شات قهوه و تاریخچه ی آن

در ایران، استفاده از قهوه و شات قهوه، اولین بار در مراسم دربار شاه عباس مورد استقبال قرار گرفت. بعد از آن قهوه خانه های بزرگی تاسیس شدند و مردم در آن جمع شده و در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی کشور صحبت می کردند. در آن زمان شاید مانند امروز شات های قهوه در سایز های محتلفی وجود نداشت. اما از لحاظ اندازه فنجان های بسیار کوچکی بودند که میزان قهوه بسیار کمی را در برمی گرفتند.

بهترین زمان نوشیدن قهوه

از آنجایی که قهوه، بعد از استفاده به صورت مستقیم بر بدن و سطح هوشیاری، تاثیر می گذارد نیاز است تا بیشتر در مورد نحوه استفاده و انتخاب شات قهوه مناسب آن بحث شود. بهترین زمان نوشیدن قهوه در ساعات شبانه روز، براساس تحقیقات از 10 صبح تا 12 ظهر و 2 بعد از ظهر تا 5 عصر می باشد. در این زمان ها میزان کورتیزول ترشح شده در بدن که با میزان هوشیاری ارتباط مستقیم دارد در پایین ترین حالت خود می باشد. افراد سالم روزانه می توانند 200 تا 400 میلی گرم که معادل 2 تا 4 عدد شات قهوه به اندازه های 500 میلی لیتری تا 900میلی لیتر استفاده نمایند. برخی از افراد که بیمار هستند، حتما با مشورت پزشک خود اقدام به نوشیدن قهوه نمایند.
شات قهوه چیست؟1

انواع شات قهوه

شات قهوه، یکی از اصطلاحات مرتبط با قهوه است که به میزان کافئین و حجم قهوه اشاره دارد. شات قهوه براساس نوع آن متفاوت می باشد. در ادامه این بخش، با توجه به نوع قهوه به شات قهوه ی مناسب با آن می پردازیم.

1- شات اسپرِسو

اسپرسو، یک شات قهوه کوچک است که با استفاده از قهوه‌ با کیفیت و خامه‌ای و فشار بالا تهیه می‌شود. این قهوه قوی و غلیظ است و معمولاً حجم آن حدود 30 تا 50 میلی‌لیتر است. در بیشتر مدل های فنجان شات اسپرسو، قطر قسمت دهانه، بسیار کم بوده اما قطر پایین فنجان بیشتر می باشد. پیشنهاد ما به شما، انتخاب این مدل از شات قهوه، برای سرو قوه ترک می باشد. برای خرید شات قهوه اسپرسو می توانید به مراجعه نمایید.

2- دابل اسپرِسو

این قهوه غلیظ تر از اسپرسو است. دابل اسپرسو، دو برابر فنجان اسپرسو است. به عبارت دیگر، دو شات اسپرسو در یک فنجان قهوه سرو می‌شود. تنها تفاوت شات اسپرسو و دابل اسپرسو در سایز فنجان آن می باشد.

3- لیوان کاپوچینو

کاپوچینو، از ترکیب دو قهوه اسپرسو و شیر یا کف تهیه می شود. لیوان کاپوچینو یک لیوان سایز متوسط است که برای سرو قهوه کاپوچینو استفاده می‌شود. این لیوان معمولاً دارای پایه‌های بزرگتری بوده و برای سرو قهوه با فوم شیر مناسب می باشد. اندازه فنجان قهوه کاپوچینو، تقریبا دو برابر شات قهوه اسپرسو می باشد. شات قهوه کاپوچینو، در حدود 140 تا 220 سی سی است و دهانه پهنی دارد. این فنجان اغلب دارای نعلبکی و قاشق می باشد.

4- شات قهوه لته

لیوان لته، به مراتب بزرگتر از فنجان کاپوچینو می باشد. در اصل ایتالیایی ها لاته های خود را در لیوان های بلند می ریختند. در فنجان های لته، مقدار مناسبی از اسپرسو و شیر و کف وجود دارد.

5- لیوان ترکی

لیوان ترکی یک لیوان کوچک و عمیق است که برای سرو قهوه ترکی استفاده می‌شود. این لیوان معمولاً دارای ظرفیت حدود 60 تا 90 میلی‌لیتر است و برای سرو قهوه ترکی سنتی بسیار مناسب است. شاید این فنجان را در فیلم ها و سریال های قدیمی و ترکی مشاهده کرده باشید. این شات های قهوه ی کوچک، طراحی های بسیار زیبای مینیاتوری دارند. اغلب به همراه نعلبکی مورد استفاده قرار می گیرند.

6- امریکانو

امریکانو، نوعی قهوه است که با افزودن آب جوش به اسپرسو تهیه می‌شود. این روش باعث افزایش حجم و کاهش قوام قهوه می‌شود، اما طعم و عطر اصلی قهوه حفظ می‌شود. ظاهر فنجان شات قهوه آن تفاوتی با سایر نمی کند. پیشنهاد ما استفاده از شات قهوه سرامیکی می باشد که ظاهر بسیار زیبایی دارد.

7- شات قهوه ایرلندی

شات قهوه ایرلندی، ساق کوتاهی دارد. در برخی مدل های آن، دارای دسته نیز می باشند. لیوان مناسب شات قهوه ایرلندی دارای شفافیت زیادی است و به شما اجازه می دهد لایه های بسیار زیبای این قهوه را به راحتی مشاهده نمایید. برای اطلاع از می توانید به سایت آف سود مراجعه نمایید.

8- ماگ

برخی از افراد علاقه مند هستند تا از لیوان های بسیار بزرگتری برای نوشیدن قهوه استفاده کنند. ماگ انتخاب بسیار مناسبی برای این دست از افراد می باشد.
شات قهوه چیست؟2

انواع جنس شات قهوه

لیوان شات قهوه از لحاظ جنس بدنه آن نیز، به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم:

• شات قهوه چوبی

شات قهوه چوبی اغلب از جنس چوب گردو تولید شده و دست ساز می باشند. شات قهوه چوبی به دلیل دست ساز بودن و چوبی که در تهیه آن استفاده می شود، از ارزش بیشتری نسبت به سایرین برخوردار است.

• شات قهوه سرامیکی

اغلب شات های تهیه شده سرامیکی هستند. شاید علت آن طراحی زیبا در کنار سبک بودن این ظروف و توانایی گرم کردن آن در تمامی لوازم برقی مانند ماکروویو می باشد. ظروف سرامیکی به طور کلی از دوام بالایی برخوردار می باشند و شما بدون نگرانی می توانید از این ظروف برای گرم کردن نوشیدنی خود استفاده نمایید. فروشگاه اینترنتی آف سود، سایت خرید شات قهوه سرامیکی می باشد که شما با مراجعه به آن میتوانید از تنوع محصولات این فروشگاه دیدن کنید.

• شات قهوه شیشه ای

نوشیدن قهوه در فنجان شیشه ای به مقدار کمی اسیدیته و روغن قهوه را کاهش می دهد. نسبت به فنجان سرامیکی، فنجان شیشه ای قهوه ی کمتری را در برمی گیرد و به همین علت هم روغن قهوه کمتری در قهوه وجود دارد. در نمونه های دیگر شات قهوه شیشه ای، شات قهوه پیرکس می باشد. پیرکس را اغلب می توان به صورت مستقیم بر روی شعله های اجاق گاز قرار داد. جنس این فنجان ها بسیار مقاوم تر از شات قهوه شیشه ای ساده می باشند و می توانند دمای بیشتری را در خود حفظ کنند.

• شات قهوه چینی

از مدل های دیگر شات قهوه، شات قهوه خوری چینی را میتوان نام برد. این شات های قهوه بسیار کوچک هستند و در مدل های ساده یا طرح دار تقسیم می شوند. شات های قهوه را باید به همراه نعلبکی تهیه کنید.
شات قهوه چیست؟3

راهنمای خرید شات قهوه سرامیکی

◘ نگهداری راحت

شات قهوه خوری سرامیکی در صورت استفاده، از مقاومت و دوام خوبی در برابر حرارت و ضربه برخوردار می باشد. در برخی از مدل های شات قهوه خوری، طراحی دسته را مشاهده می کنید. داشتن دسته برای یک فنجان شات قهوه ی داغ یک مزیت به شمار می آید. در صورت نداشتن دسته دقت کنید که به همراه نعلبکی آن خریداری شود. به این شکل نیز شما می توانید به راحتی آن را در دستان خود نگهدارید.

◘ حفظ دمای قهوه

اگر از شات سرامیکی استفاده می کنید، ظروف سرامیکی دوغاب ترکیب خاک رس و چند نوع خاک مواد دیگری مانند کائولن، کوارتز، کوارتزیت تولید می شود. مقوله ی حفظ دما در شات قهوه سرامیکی به این امر میسر می شود که حتما به همراه درب خریداری گردد. دلیل اصلی حفظ دمای شات قهوه سرامیکی، توانایی تحمل دمای بیش از 2000 درجه فارنهایت و پخش مساوی حرارت برای یکسان کردن دما می باشد.

◘ انتخاب سایز مناسب

شات های قهوه در اندازه های مختلفی طراحی می شوند. سایز این شات های قهوه با میزان قهوه و کافئین موجود در آن رابطه مستقیم دارد. هرچه میزان لیوان و فنجان قهوه شما بزرگتر باشد، بسته به دوز قهوه و نوع آن، از کافئین بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. به همین علت در ابتدا باید به این موضوع پی ببرید که شات قهوه شما به چه میزانی کالری و کافئین دارد. بهتر است میزان استفاده خود را، بر حسب میزان شات قهوه خوری خود اندازه گیری کنید. گفتنی است استاندارد نوشیدن قهوه در روز 400 میلی گرم می باشد. اما پیشنهاد ما به افرادی که سابقه بی خوابی دارند، یا از استرس زیادی در طول شبانه روز رنج می برند، کاهش استفاده از آن به 200 میلی گرم می باشد.

چرا از آف سود خرید کنیم؟

آف سود فروشگاه ظروف صنایع دستی، محصولات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها تقدیم شما عزیزان می کند. آف سود یک انتخاب امن و راحت برای آن دست از عزیزانی که از شهر های مختلف کشور قصد خرید دارند. برای اطلاع از قیمت هر شات قهوه نیز میتوانید به سایت فروشگاه اینترنتی آف سود مراجعه نمایید.
جمع بندی
شات قهوه یا همان فنجان قهوه خوری که معمولا ظرفیتی بین 25 تا 30 سی سی دارد، از محصولاتی است که علاقه مندان به انواع قهوه از آن استفاده می کنند. خرید لیوان شات قهوه شاید یک انتخاب ساده بنظر آید، اما انتخاب آن ارتباط مستقیمی با سلامتی ما دارد. در صورت تمایل به خرید می توانید از سایت فروشگاه اینترنتی آف سود دیدن نمایید.

منبع:
 

بالا