روان پریشی چگونه درمان می شود؟

  • شروع کننده موضوع vianclinic
  • تاریخ شروع

vianclinic

Guest
مطالعات نشان داده‌اند که معمولاً افراد بیش از یک سال قبل از درمان علائم روان‌پریشی دارند. کاهش این مدت روان پریشی درمان نشده بسیار مهم است زیرا درمان زودهنگام اغلب به معنای بهبودی بهتر است. یک روانشناس، روانپزشک یا مددکار اجتماعی واجد شرایط می تواند تشخیص دهد و به ایجاد یک برنامه درمانی کمک کند.

افراد مبتلا به روان پریشی ممکن است به شیوه های گیج کننده و غیرقابل پیش بینی رفتار کنند و ممکن است تهدیدآمیز یا خشن شوند. با این حال، افرادی که علائم روان پریشی دارند بیشتر از دیگران به خود آسیب می رسانند. اگر متوجه این تغییرات در رفتار شدید و شروع به تشدید کردند یا از بین نرفتند، جستجوی کمک بسیار مهم است.

تحقیقات از انواع درمان ها برای روان پریشی اولیه، به ویژه مراقبت های تخصصی هماهنگ، پشتیبانی می کند. در سال 2008، مؤسسه ملی سلامت روان (NIMH) طرح تحقیقاتی را با عنوان "بازیابی پس از یک دوره اولیه اسکیزوفرنی" (RAISE) راه اندازی کرد. رایس درمان‌های مراقبت تخصصی هماهنگ و بهترین راه‌های مداخله را پس از شروع تجربه علائم روان‌پریشی و کمک به آنها برای بازگشت به مسیر زندگی مولد و مستقل مورد مطالعه قرار داد.

برای درمان به یک مراجعه کنید
 

بالا