رسپی الاوزی ترکی اصیل و خاص

لایلاک

⭐کاربر برتر⭐
عضویت
Oct 24, 2023
جنسیت
خانم
1495721625 node



این غذا بسیار شیک و خوشمزه است و می توان برای هر کس یکی در نظر گرفت. این غذا به دلیل زیبایی خاصی که دارد می تواند در مهمانی ها و مجالس خاص سرو شود.
این غذا مشابه دلمه است با این تفاوت که پوشش روی آن از خمیر هزار لایه استفاده شده است. درون خمیر از برنج و گوشت گوسفندی و نخود پر می شود. نان ها درون فر پخته و در عین حال برنج نیز دم می کشد. برنج با گوشت پخته می شود که به همین دلیل تمام خواص و مزه گوشت را به خود می گیرد.

🍽مواد لازم
- خمیر کولج: یک بسته (خمیر باقلوا)
برنج دانه کوتاه: دو پیمانه
روغن : 3 قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده: 500 گرم
هویج: دو پیمانه (خرد شده)
- نخود فرنگی: دو پیمانه
آبگوشت: 3 پیمانه
نمک: یک قاشق چایخوری
ادویه مخلوط کاری : یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری
- پسته: نصف پیمانه (پوست کنده)
بادام: نصف فنجان (سرخ شده)
آجیل کاج: نصف پیمانه (سرخ شده)

🍽طرز تهیه
1. برنج را چند بار با آب سرد بشویید سپس 30 دقیقه خیس کنید.
2. در یک قابلمه متوسط، روغن را روی حرارت متوسط قرار دهید. گوشت را اضافه کنید تا آب آن کشیده شود. سپس نمک، فلفل سیاه، هویج و نخود را اضافه کنید.
3. برنج را از آب خیسانده آبکش کنید. برنج را اضافه کنید و هم بزنید. آب گوشت را اضافه کنید و بگذارید به شدت بجوشد تا برنج جذب شود. سپس اجازه دهید برنج به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که برنج نرم شود بجوشد. سپس بادام و مغز کاج را اضافه کنید.
4. توری را در طبقه وسط فر قرار دهید و فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید سپس یک سینی پهن با لبه های کوتاه بردارید و روی آن را با کره چرب کنید.
5. یک بشقاب کوچک بیاورید تا خمیر شکل بگیرد. یک ورقه خمیر بردارید، آن را تا کنید و روی بشقاب قرار دهید و لبه های خمیر را در قسمت بیرونی بشقاب قرار دهید. ورق دوم را بردارید، آن را تا کنید و روی صفحه اول قرار دهید.
6. خمیر را با فیلینگ پر کنید و لبه های خمیر را روی برنج تا بزنید تا کاملا بپوشد.
7. روی خمیر را با قلم مو کمی کره بمالید و در سینی بچینید و سپس سطح آن را با قلم مو با مقداری کره بمالید و این کار را تکرار کنید تا مقدار آن تمام شود.
8. اوزی را به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود بپزید، سپس بلافاصله سرو کنید.
 

بالا