راهکارهای رفع چالش های استفاده از شال و روسری در ورزش

پرند اسکارف

کاربر جدید
عضویت
Jan 20, 2024
جنسیت
خانم
از جمله راهکارهایی که می توان برای رفع مشکلات استفاده از در ورزش بیان کرد، پوشیدن مقنعه حجاب یا مقنعه زیرشالی می باشد. مقنعه حجاب مانند یک کلاهیست که دارای قسمت پوشاننده گردن و قسمت بالایی قفسه سینه است. این مدل مقنعه سال های اخیر بسیار مورد توجه بانوان محجبه قرار گرفته و در صفحات مجازی نیز از این مقعنه برای آموزش بستن انواع شال و روسری استفاده می کنند. این مقنعه از جنس ریون بوده و کاملاً به سر و گردن می چسبد و در نتیجه مانع از سر خوردن شال و روسری از روی سر می شود و دیگر نیازی به مرتب کردن به طور دائمی شال و روسری نخواهید داشت. از زمانی که بانوان ورزشکار از طرف فدراسیون های جهانی اجازه ی ورود به میادین مسابقه را دریافت نموده اند، تماماً از این مدل مقنعه برای پوشاندن سر و گردن استفاده می کنند. پوشیدن مقنعه حجاب می تواند تا حد زیادی خیال ورزشکار را از بابت حجابش راحت کند و دیگر دغدغه حفظ حجاب را در حین تمرین یا مسابقه نخواهد داشت. این مقنعه ها بین ورزشکاران به روسری ورزشی نیز معروف است.
• اما شاید استفاده از روسری ورزشی برای بسیاری سخت باشد و با جنس هایی مانند ریون سازگاری نداشته باشند. ما برای این افراد پیشنهاد می کنیم یا از روسری ورزشی با جنس های نخی استفاده کنند که شاید در بازار وجود نداشته باشد و باید خود شخص آن را تهیه کند که کمی سخت است. اما راه دیگری نیز وجود دارد. برای پوشیدن شال و روسری در ورزش، بانوان می توانند از یک هدبند به عنوان نگه دارنده ی شال و روسری خود استفاده نمایند. با این کار هم مشکل چسبندگی بیش از حد مقنعه را بر طرف نموده اند و هم از یک جنس ظریف و خنک استفاده کرده اند. این هدبند را می توانند هم بر روی شال و روسری خود ببندند و هم در زیر آن ها استفاده نمایند. در نهایت نیز با حفظ حجاب اسلامی به تمرین خود می پردازند.
• چنانچه در هوای سرد و بارانی می خواهید در محیط های عمومی ورزش کنید یک پیشنهاد عالی جهت استفاده از شال و روسری در ورزش برای شما بانوی ورزشکار داریم. شما می توانید روی شال یا روسری خود یک کلاه از نوع بافت یا کلاه لبه دار استفاده نمایید. با این کار علاوه بر این که سر و پیشانی خود را از سرما و وزش باد مصون داشته اید، در عین حال حجاب اسلامی خود را نیز رعایت نموده اید. ضمن این که چنین استایلی می تواند خود انگیزه ای برای ادامه بیشتر ورزش باشد.
 

بالا