جوانمرد : شگردهای حفظ تازگی کیک‌ های خانگی

  • شروع کننده موضوع پسر_جوانمرد
  • تاریخ شروع
وضعیت
این موضوع قفل شده است

پسر_جوانمرد

Guest
خیلی‌ها دوست دارند بدانند چطور می‌شود کیک‌ها را برای مدت طولانیتری در یخچال نگهداری کرد. برای اینکه همیشه کیک‌هایتان تازه بماند این پنج شگرد کمکتان می‌کند.



کیک‌ هایی که حاوی فیلینگ و فرآورده‌های لبنی نظیر خامه یا انواع پنیر یا میوه‌های تازه هستند، حتما باید در یخچال نگهداری شوند.

برای کیک‌های دارای فوندات یا خامه‌کشی‌شده ابتدا ۱۵ دقیقه آنها را بدون سرپوش یا پوشش در سردترین بخش یخچال قرار دهید تا بخش‌های خامه‌ای آن سفت شود؛ سپس روی آن را با روش مناسبی بپوشانید.

در مورد سایر کیک‌ها نگهداری در یخچال الزامی نیست و چه بسا کیک، کیفیت و تازگی خود را از دست بدهد و سریع‌تر بیات یا خشک شود.

نگهداری کیک بدون روکش در یخچال نیز به جذب بوهای نامطبوع منجر شده و همچنین کیک رطوبت خود را از دست می‌دهد. بهتر است کیک را در مکان خشک و خنک قرار دهید.

بهتر است کیک‌های بدون فوندات یا خامه‌کشی را در دمای محیط نگهداری و حتما برای جلوگیری از خشک ‌شدن، سطح آن را با روش مناسبی بپوشانید. کیک‌های دارای روغن گیاهی نسبت به کیک‌ها دارای کره دیرتر خشک می‌شوند.

برای نگهداری کیک حتما از ظروف دربسته استفاده کنید. اگر ظرف یا درپوش مناسبی برای کیک در اختیار ندارید می‌توانید از یک کاسه بزرگ وارونه یا حتی سلفون یا فویل برای پوشاندن کیک استفاده کنید.

اگر سطح کیک شما دارای مواد خامه‌ای یا فوندات است می‌توانید با قرار دادن چند خلال دندان فضای کافی را تا فویل یا پوشش پلاستیکی ایجاد کنید.

برای نگهداری طولانی‌ مدت کیک (بدون فوندات یا خامه‌ کشی) می‌توانید آن را در فریزر قرار دهید. برای این کار آن را در فویل آلومینیومی محکم بپیچید. در مورد کیک‌هایی که بافت اسفنجی‌تری دارند بهتر است آن را در ظرف قرار دهید و سپس سطح آنها را با فویل بپوشانید. این کیک‌ها تا شش ماه قابل‌ نگهداری در فریزر هستند.

کیک‌های دارای روکش یا فوندات هم قابل نگهداری در فریزر هستند اما باید توجه کنید ابتدا از منجمدشدن روکش آنها مطمئن شوید و سپس سطح آنها را با فویل به ‌آرامی بپوشانید.

این قبیل کیک‌ها تا سه ماه قابل نگهداری هستند. قبل از استفاده این قبیل کیک‌ ها را دو تا سه ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا از فریزر خارج شوند. البته بهتر است کیک‌ های خامه‌ ای یا حاوی پنیر (مثل چیز‌کیک‌ها) در دمای بالای محیط قرار نگیرند.


منبع: جام جم آنلاین
------------------------------------------------------
کاربران محترم به هیچ وجه تاپیکام رو لایک نکنید (نه لایک نه ایموجی دیگه).اگر تاپیک مفید بود به جای لایک، یک صلوات بفرستید و ثوابش رو اهدا کنید به روح شهدای کربلا.ضمنا کاربران محترم و خواننده های مهمان تاپیکایی که میزنم مطالبش در هم هست با مطالب بیشتر.کافیه در آدرس بار مرورگرتون این نشانی رو worldbook.blogix.ir تایپ کنید تا وارد وبلاگ بشید.حسن ختام تاپیک چند صلوات پرفضیلت و پرثوابه که میتونید بفرستید و هر از گاهی ثوابش رو اهدا کنید به اهل بیت علیهم السلام(هدیه کردن صلوات و نیکی ها به اهل بیت موجب رضای الهی و نزدیکی بیشتر ما به خداوند میشه). امواتتون رو هم فراموش نکنید که دستشون از دنیا کوتاهه و چشم انتظار خیرات و نیکی های ما هستند و صلوات یکی از بهترین اعمال و احسان هایی هست که در حق اموات انجام میدیم. پسر_جوانمرد رو هم از دعای خیرتون بی نصیب نذارید.

salavat1.jpg

salavat2.png

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
 

وضعیت
این موضوع قفل شده است
بالا