تاثیر گل و گیاه در محیط کار (بخش دوم)

fagoli754

Guest



در این مطلب قصد داریم چند مورد از بهترین گیاهان مناسب برای محل کار را به شما معرفی کنیم که کمترین نیاز به مراقبت را داردند و در برابر نور کم و بی آبی نیز مقاوم هستند .پس همراه ما باشید.

در بخش قبل به چند مورد از تاثیرات گل و گیاه در محیط کار پرداختیم و گفتیم که برای سفارش باکس گل و سبد گل مراسم ترحیم می توانید به سایت وی ای پی شاپ مراجعه کرده و تجربه ی خریدی مطمئن را در خاطرات خود ثبت کنید.

از اثرات مثبت و مفید گیاهان می توان به موارد دیگر زیر هم اشاره نمود:

۴) باعث کاهش فشار خون حین کار می‌شود
کمتر کسی را می‌توان یافت که در حین کار طاقت‌فرسا از مشکل فشار خون رنج نبرده باشد. اکثر کارمندان به دلیل روش زندگی‌های امروز دچار این گونه بیماری هستند. گیاهان مناسب محل کار می‌تواند استرس را در کارمندان کاهش دهد، همین امر باعثِ افزایش کارایی فردی می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم از گیاهان مناسب فضای اداری بیشترین استفاده را در جهت بالابردن بهداشت روان و جسم خود و کارمندان داشته باشید.بنابراین سفارش باکس گل رز و سبد گل مراسم ترحیم برای همدردی با عزیرانتان کمک زیادی به کاهش استرس و حفظ آرامش شما می کند.

همچنین توجه به گیاهان و گل آرایی در محل کار و مراقبت از آنها حین کار کردن و لذت بردن از زیبایی آنها فشار به روی قلب را کاهش می‌دهد که این یکی دیگر از معجزات وجود گیاهان مناسب محل کار است.

۵) سر و صداهای اضافی را کاهش می‌دهند
گیاهان درست مانند عایق صوتی می‌توانند صداهای اضافه را حذف کنند که در نتیجه باعث افزایش تمرکز می‌شود. هرچه ارتفاع گیاه بیشتر باشد این کار بیشتر به چشم خواهد آمد. همچنین گیاهان می‌توانند دمای محیط را خنک نگه‌دارند و این کار را از طریق فتوسنتز، تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن انجام می‌دهند.

ایده‌هایی برای استفاده از گیاهان در محیط کار وجود دارند مانند استفاده از آنها به عنوان دیوار و جدا کننده چند اتاق.

گیاه برای میز کار
تاثیر گل و گیاه در محیط کار

معرفی هشت گیاه که برای محل کار بسیار سودمند خواهند بود
حال که با فواید داشتن گیاه و سفارش باکس گل و سبد گل مراسم ترحیم ارزان از وبسایت وی ای پی شاپ آشنا شدید ، بد نیست که با گیاهان مناسب محل کار هم آشنا شوید.

اغلب گیاهان مناسب محل کار آنهایی هستند که:

چهار فصل سال سبز باشند
آلرژی‌زا نباشند
بتوانند در محیط‌های کم نور به رشد خود ادامه دهند
جذب کننده آلودگی محیطی باشند.
هشت گیاه مناسب محل کار به شرح زیر هستند:

۱ سانسوریا
۲ اریکا
۳ دراسنا
۴ بامبو
۵ آلوورا
۶ بونسای
۷ ارکیده
۸ شمعدانی

هشت نوع گیاه اداری
۱) سانسوریا (Sansevieria)
سانسوریا مانند یک ونتیلاتور دی اکسید کربن و آلاینده‌های موجود در هوا را جذب و به اکسیژن خالص تبدیل می‌کند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای آراستن محل کار خود استفاده از گیاه سانسوریا است. این گیاه کاملا سایه دوست است و با آبدهی غیرمنظم نیز مشکلی ندارد.

سانسوریاهایی که به رشد کامل خود رسیده باشند می‌توانند به عنوان جدا کننده اتاق‌ها استفاده شوند. گوشه دیوارها و فضاهای خالی بهترین محل برای نگهداری سانسوریا است. اکثر لابی هتل ها و بیمارستان ها در چیدمان خود از گیاه سانسوریا استفاده می‌کنند.

۲) اریکا (Areca)
اریکا یکی دیگر از گونه نخل‌ها (Palm) است. همانطور که می‌دانید نخل‌های در محیط‌های سخت و دشوار می‌توانند به حیات خود ادامه دهند. اریکا از گونه نخل‌های لاغر است که قطر ساقه آن به اندازه قطر انگشت شست هم نمی‌رسد. در کل گیاه اریکا تمامی ویژگی گیاهان محل کار را داراست و یک گزینه بسیار عالی برای اتاق‌های نسبتا روشن به حساب می‌آید.

با این وجود یکی از بهترین گیاهان محل کار به شمار می‌رود چرا که تمامیِ ویژگی‌های گیاهان مناسب برای محل کار، اداره، مطب و غیره را داراست. اریکا در فصول رشد یعنی بهار و تابستان به آب نسبتا زیادی احتیاج دارد اما در فصل زمستان این میزان به شدت کاهش می‌یابد.موارد مهم برای کاشت، نگهداری گل آلوئه ورا در آپارتمان هم جزو نکاتی است که به آن خواهیم پرداخت

۳) دراسنا (Dracena)
دراسنا یا همان درخت اژدها برای اتاق‌هایی که سقف بلندی دارند بهترین گزینه به حساب می‌اید. از میان گیاهان مناسب محل کار دراسنای درمنسیس (Dracaena fragrans) یک نوع درختچه به حساب می‌آید که نقش به سزایی در تصفیه هوا دارد. دراسنای پرچمی یکی دیگر از گونه‌های دراسنا است که جزو بهترین گیاهان برای محل کار ، مطب ، اداره و شرکت می‌باشد.

اگر به دنبال گل مناسب برای گلدان بلند خالی خود می‌گردید حتما به فکر تهیه دراسنا باشید.بهتر است مطلب تاثیر گل و گیاه در محیط کار (بخش اول) را نیز مطالعه کنید.

۴) بامبو (Bamboo)
بامبو یکی دیگر از گیاهان محل کار است که کاشتن دسته‌ای از آنها در کنار هم در یک ظرف شیشه‌ای می‌تواند چشم‌نواز باشد. این گیاه به سرعت رشد می‌کند و هر روز صبح به آبیاری احتیاج دارد، اما مقاومت بسیار خوبی به نور کم و رطوبت بالا دارد. از این گیاه به عنوان دیوار جدا کننده نیز استفاده میشود.

منبع : سفارش باکس گل وی آی پی شاپ
 

بالا